Bekijk originele versie : hoofddoek = studiebol
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
Ik las in een boekje over litteratuur en cultuur dat vrouwen met een hoofddoek die dus behoorlijk religieus moslim zijn, veel meer in de boeken duiken dan meisjes die zonder hoofdoek rondlopen en minder de islam na streven. Meiden met hoofddoek doen beter hun best op school en presteren er beter.
Vinden jullie dit kloppen???
Had je het tegen mij doc25?
Ik wil jullie niet zwart maken. Ik had alleen een gedachte gang: als meisjes met een hoofddoek beter hun best doen op school... dan is dit een goede reden erbij om het niet te verbieden. Snappie?
Bovendien vind ik een studiebol zijn geen slechte eigenschap. En vind ik een hoofddoek vaak heel mooi.
Dusss niet zo snel oordelen meneertje.
OH ok sorry dan doc25.
Mmm..vond er wel wat inzitten wat Vikker zegt. Maar ik zou een kleur auto niet vergelijken met een hoofddoek dragen of niet. Ik vind dat een hoofddoek dragen iets uitdraagt en een kleur auto niet. Maar het is natuurlijk wel zo dat als je een hoofddoek draagt niet perse een studiebol bent/wil zijn.
souraya81
14-07-2003, 18:58
Origineel gepost door bie
Ik las in een boekje over litteratuur en cultuur dat vrouwen met een hoofddoek die dus behoorlijk religieus moslim zijn, veel meer in de boeken duiken dan meisjes die zonder hoofdoek rondlopen en minder de islam na streven. Meiden met hoofddoek doen beter hun best op school en presteren er beter.
souraya81
14-07-2003, 18:59
Wat een onzin.
Dag Bie
Het is wel wat irrelevant wat je nu zegt,hoor. Ik persoonlijk draag wel een hoofddoek en ik studeer zakelijk vertalen en tolk. Maar ik heb ook vriendinnen, hoor die ook hetzelfde studeren als ik maar die dragen geen hoofddoek. Het hangt gewoon van persoon tot persoon. Die ene is meer gemotiveerd om in de boeken te duiken dan ene niet. Er zijn ook meisjes die geen hoofddoek dragen, best ook heel erg religieus zijn.
Willemien
14-07-2003, 21:17
Dat heb ik ook gelezen, maar dan in een iets andere versie: meiden die thuis vanuit de islamitische visie 'kort' worden gehouden, mogen vaak niet de deur uit om gezellig de stad in te gaan, of bij vriendinnen langs e.d. Het is: school en thuis komen. En thuis kunnen ze dan kiezen: studeren of ma helpen in de huishouding ...
en dan kiezen ze vaak voor de studieboeken :rolleyes:
hhtWillem
14-07-2003, 21:40
Wat un onzin zeg!
Ik ken een psychologe van marokkaanse afkomt en zonder hoofddoek.
Top vrouw met een top opleiding en een top baan !
en zo ken ik er nog wel een paar.
Als je zegt dat de gemiddelde allochtone vrouw het beter doet dan de allochtone man ..dan zeg ik JA!
Zij doorlopen hogere opleidingen dan de gemiddelde man en ze maken hem ook heel vaak af, ook dat in tegenstelling tot veel mannen.
met of zonder hoofddoek.!
:cool:
Miss_Sammy
14-07-2003, 22:44
Nee.....dit lijkt me nou echt nonsens....ik denk dat ze over het algemeen vaak de indruk wekken serieuzer te zijn....en natuurlijk heb je ook meiden met hoofddoeken die slimmer zijn dan niet-hoofddoekdragende meiden....maar dat is dan puur toeval.....volgens mij is er geen significant verschil. Wat het verschil tussen jongens en meisjes betreft; meisjes zijn vaak wel serieuzer en eerder geneigd "de boeken in duiken"....
Willemien
14-07-2003, 22:55
Origineel gepost door doc25
oh wat zielig voor die dames. Jij hebt het helemaal gemaakt en bent vrij en zij zijn niks en zitten in onderdrukking.
Ga je ze nu bevrijden mevrouw Janneke D'arc ? :rolleyes:
Dus jij vind het zielig voor die damess ??? Mmm, zo ver was ik nog niet, nooit over nagedacht of dat nou zielig was of niet.
Misschien moet jij ze dan maar gaan bevrijden, als Jean d'Arc, je voelt je nogal betrokken merk ik.
Ikzelf bemoei me nooit met zaken die me verder niet aangaan, aangezien ik me daar verder nog nooit echt in heb verdiept en ook niemand ken die in zo'n situatie zit. Ik lees alleen wel eens wat.
haileselassie
14-07-2003, 23:36
het is wel duidelijk, dat jij in ieder geval geen hoofddoekje draagt en slim bent, doc, want ze schrijft toch zelf al, dat ze het gelezen heeft!!!!!!!!
Ze is zelf zo slim, dat ze inziet, dat met jou discussieren zinloos is, en ze draagt geeneens een doekkie
haileselassie
14-07-2003, 23:37
goed is niet genoeg, doc!!
Is het niet zo dat de meiden er zelf voor kiezen om de regels van hun ouders/islam op te volgen? Ze kunnen zich nog altijd afzetten...
hhtWillem
15-07-2003, 00:07
Is het niet zo dat de meiden er zelf voor kiezen om de regels van hun ouders/islam op te volgen? Ze kunnen zich nog altijd afzetten...
die vrijheid hebben ze ja....
in elk geval hier.
Die vrijheid heeft iedereen maar je maakt altijd een rekensommetje. En dan blijken de gevolgen soms te zwaar te wegen om zelf ergens voor te kiezen. Welke gevolgen: je wordt niet meer geaccepteerd binnen de sociale omgeving waarin je opgeroeid bent (of nog erger).
Maar zoals iemand al zei: wat veroorzaakt wat?
Kiezen slimmere meisjes voor een hoofddoek of zorgt deze ervoor dat je verder weinig kan doe dan alleen studeren?
Trouwens: alle meisjes en vrouwen in Iran hebben hoofddoeken om. Dat gaat dan een superintelligent volkje worden.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.