Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nieuwe drugs ontdekt...

Pagina's : [1] 2 3 4 5

camjo
13-07-2003, 16:21

13/07 'Hamburgers en snacks even verslavend als drugs' De hoge concentraties van suiker en vet in het 'junk food' dat de moderne mens in grote hoeveelheden tot zich neemt, zijn even verslavend als nicotine en zelfs drugs, en de makers van deze dikmakende maaltijden weten dat. Die beschuldiging staat te lezen in de Sunday Telegraph en de Sunday Times, die zich beroepen op nieuw wetenschappelijk onderzoek. Volgens beide kranten hebben wetenschappers aan het Rockefeller Instituut in New York onderzocht hoe het komt dat mensen zulke gigantische hoeveelheden eten van zaken als hamburgers, chips of chocolade - en daarmee toetreden tot de groeiende groep van zwaargewichten. Zij kwamen tot de conclusie dat die producten een biochemishe reactie veroorzaken waardoor eten ontaardt in schrokken. De veranderingen die voedsel met een heel hoog suiker- of vetgehalte in de biochemie van de hersenen veroorzaken, vertonen volgens deze vorsers duidelijke overeenkomsten met wat nicotine of cocaine en heroïne in onze hersenen aanrichten. Met andere woorden: wie verslaafd is aan dergelijk voedsel, zal het bijzonder moeilijk hebben om af te kicken en gezonder te gaan eten. De bevindigen van de wetenschappers in New York worden onderschreven door collega's die werken voor Nestlé en Unilever, twee van 's werelds grootste fabrikanten van voedingswaren, en die in het geheim een eigen onderzoek uitvoerden. Zij kwamen tot de conclusie dat 'wij een biochemisch monster hebben gecreëerd'. Dat de voedselgiganten op de hoogte waren van deze bevindingen, wordt op de hoofdkwartieren van Nestlé en Unilever met klem ontkend.

hhtWillem
13-07-2003, 22:48
Origineel gepost door Mohammed Justice 13/07 'Hamburgers en snacks even verslavend als drugs' De hoge concentraties van suiker en vet in het 'junk food' dat de moderne mens in grote hoeveelheden tot zich neemt, zijn even verslavend als nicotine en zelfs drugs, en de makers van deze dikmakende maaltijden weten dat. Die beschuldiging staat te lezen in de Sunday Telegraph en de Sunday Times, die zich beroepen op nieuw wetenschappelijk onderzoek. Volgens beide kranten hebben wetenschappers aan het Rockefeller Instituut in New York onderzocht hoe het komt dat mensen zulke gigantische hoeveelheden eten van zaken als hamburgers, chips of chocolade - en daarmee toetreden tot de groeiende groep van zwaargewichten. Zij kwamen tot de conclusie dat die producten een biochemishe reactie veroorzaken waardoor eten ontaardt in schrokken. De veranderingen die voedsel met een heel hoog suiker- of vetgehalte in de biochemie van de hersenen veroorzaken, vertonen volgens deze vorsers duidelijke overeenkomsten met wat nicotine of cocaine en heroïne in onze hersenen aanrichten. Met andere woorden: wie verslaafd is aan dergelijk voedsel, zal het bijzonder moeilijk hebben om af te kicken en gezonder te gaan eten. De bevindigen van de wetenschappers in New York worden onderschreven door collega's die werken voor Nestlé en Unilever, twee van 's werelds grootste fabrikanten van voedingswaren, en die in het geheim een eigen onderzoek uitvoerden. Zij kwamen tot de conclusie dat 'wij een biochemisch monster hebben gecreëerd'. Dat de voedselgiganten op de hoogte waren van deze bevindingen, wordt op de hoofdkwartieren van Nestlé en Unilever met klem ontkend. Vandaar dat die sportschoolhouders allemaal aandelen Nestlé en Unilever hebben :)

redcat
15-07-2003, 10:17
Origineel gepost door Mohammed Justice 13/07 'Hamburgers en snacks even verslavend als drugs' De hoge concentraties van suiker en vet in het 'junk food' dat de moderne mens in grote hoeveelheden tot zich neemt, zijn even verslavend als nicotine en zelfs drugs, en de makers van deze dikmakende maaltijden weten dat. Die beschuldiging staat te lezen in de Sunday Telegraph en de Sunday Times, die zich beroepen op nieuw wetenschappelijk onderzoek. Volgens beide kranten hebben wetenschappers aan het Rockefeller Instituut in New York onderzocht hoe het komt dat mensen zulke gigantische hoeveelheden eten van zaken als hamburgers, chips of chocolade - en daarmee toetreden tot de groeiende groep van zwaargewichten. Zij kwamen tot de conclusie dat die producten een biochemishe reactie veroorzaken waardoor eten ontaardt in schrokken. De veranderingen die voedsel met een heel hoog suiker- of vetgehalte in de biochemie van de hersenen veroorzaken, vertonen volgens deze vorsers duidelijke overeenkomsten met wat nicotine of cocaine en heroïne in onze hersenen aanrichten. Met andere woorden: wie verslaafd is aan dergelijk voedsel, zal het bijzonder moeilijk hebben om af te kicken en gezonder te gaan eten. De bevindigen van de wetenschappers in New York worden onderschreven door collega's die werken voor Nestlé en Unilever, twee van 's werelds grootste fabrikanten van voedingswaren, en die in het geheim een eigen onderzoek uitvoerden. Zij kwamen tot de conclusie dat 'wij een biochemisch monster hebben gecreëerd'. Dat de voedselgiganten op de hoogte waren van deze bevindingen, wordt op de hoofdkwartieren van Nestlé en Unilever met klem ontkend. Ik heb zoiets al eens eerder gelezen. Toen stond er in het een of andere artikel dat er bijvoorbeeld in chips een bepaald stofje zit, dat zorgt dat je hongergevoel wordt aangewakkert terwijl je het eet. Dit zou volgens dat stuk kunnen verklaren waarom mensen er vaak geen moeite mee hebben om een zak volledig leeg te eten, terwijl ze een poosje daarna bomvol zitten. Heb ik zelf ook wel... Vreet die zak zo leeg, en hoef daarna de rest van de dag geen eten meer.....

hhtWillem
15-07-2003, 11:22
Origineel gepost door redcat Ik heb zoiets al eens eerder gelezen. Toen stond er in het een of andere artikel dat er bijvoorbeeld in chips een bepaald stofje zit, dat zorgt dat je hongergevoel wordt aangewakkert terwijl je het eet. Dit zou volgens dat stuk kunnen verklaren waarom mensen er vaak geen moeite mee hebben om een zak volledig leeg te eten, terwijl ze een poosje daarna bomvol zitten. Heb ik zelf ook wel... Vreet die zak zo leeg, en hoef daarna de rest van de dag geen eten meer..... lekker goedkoop :D

redcat
15-07-2003, 11:23

Origineel gepost door hhtWillem lekker goedkoop :D En barre goed voor de gezondheid..........

hhtWillem
15-07-2003, 11:24
Origineel gepost door redcat En barre goed voor de gezondheid.......... jaja...veel zout, veel vet.... :cool: ga je mee uiteten?.... ik neem de chips mee :D

rnaj
15-07-2003, 11:30
Willem, ben je altijd zo romantisch?

hhtWillem
15-07-2003, 11:33
Origineel gepost door rnaj Willem, ben je altijd zo romantisch? Ja...je ziet het rnaj, kosten nog moeite bespaar ik ;) Ik geef zo een hele zak chips weg hoor...net zo makkelijk...zo ben ik ook weer... :D :cool:

rnaj
15-07-2003, 11:36
Origineel gepost door hhtWillem Ja...je ziet het rnaj, kosten nog moeite bespaar ik ;) Ik geef zo een hele zak chips weg hoor...net zo makkelijk...zo ben ik ook weer... :D :cool: Zozo, en ik dacht in het topic over de "geile vissen" ook al een romantische ondertoon richting RedCat te ontdekken. Je bent toch niet onderweg naar frankrijk? :cool:

hhtWillem
15-07-2003, 11:41
Origineel gepost door rnaj Zozo, en ik dacht in het topic over de "geile vissen" ook al een romantische ondertoon richting RedCat te ontdekken. Je bent toch niet onderweg naar frankrijk? :cool: ssssst rnaj.... dat moet een verrassing zijn, ik heb net mun auto vol geladen met chippies om haar daar te verrassen :D Als ik haar daar die zakken chips geef maak ik een verpletterende indruk op haar...let maar op...die is in 1 klap helemaal... :Iluvu: :D :cool:

rnaj
15-07-2003, 11:47
Ik ga zo maares eten halen bij mijn dope dealer Sodexo

hhtWillem
15-07-2003, 11:54
Origineel gepost door rnaj Ik ga zo maares eten halen bij mijn dope dealer Sodexo Eet ze ! :D

redcat
15-07-2003, 12:09
Origineel gepost door rnaj Zozo, en ik dacht in het topic over de "geile vissen" ook al een romantische ondertoon richting RedCat te ontdekken. Je bent toch niet onderweg naar frankrijk? :cool: Frankrijk? :confused: enne, Willem? :verliefd: Wel paprika chips he? :Iluvu:

hhtWillem
15-07-2003, 12:17
Origineel gepost door redcat Frankrijk? :confused: enne, Willem? :verliefd: Wel paprika chips he? :Iluvu: tuurlijk meid.. nix is mij te gek om je in 1 x helemaal gek te maken.. paprikachips it will be! :D

redcat
15-07-2003, 12:18

Origineel gepost door hhtWillem tuurlijk meid.. nix is mij te gek om je in 1 x helemaal gek te maken.. paprikachips it will be! :D Donders he! Zou dat wel wat worden tussen ons? :D Maarre, ik snap La France nog niet........

Pagina's : [1] 2 3 4 5