Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : waarom????

Pagina's : [1] 2

power_girl
28-10-2006, 18:09

waarom hoor ik zo vaak dat arabieren en berbers hekel aan elkaar hebben...!!! is toch bullshit..we zijn toch allemaal gelijk of niet:confused: laatst zat ik in de bus...en er was een arabisch meisje wat ze allemaal over berbers zei...ik kon mijn oren niet geloven!!!:eek: ik ben zelf arabisch en de meeste vriendinnen die ik heb zijn berbers en we kunnen het heel goed met elkaar hebben...!!ik had een arabisch vriendin en dat klikte helemaal niet..!!! wat vinden jullie er eigenlijk van, van zo'n haat tegen je eigen volk nog wel:rolleyes:

nissrin
28-10-2006, 18:14
Dat zal altijd bestaaan denk ik. Vind het wel vreemd dat zelf de jonge generaties elkaar niet mogen, dat wordt door de ouders doorgegeven.

komkommer
28-10-2006, 18:18
Marokkanen (meeste) zijn de grootste racisten.

sgatje22
28-10-2006, 18:18
Ook dat nog.....

Huismusje
28-10-2006, 18:38

Misschien door de cultuurverschillen :jammer:

moslimmagirl
28-10-2006, 20:04
volgens mij omdat arabieren misschien meer vrijheid hebben dan berbers een vrouw die dacht dat ik arabier was toen zei ze tegen mij..jullie mannen houden niet echt van jullie want ze geven jullie alle vrijheid..maar wij berbers niet ons mannen houden van ons we mogen niet alles..toen zie ik hallo ik ben 100% berbers...toen schrok ze!!!

Leila1982
28-10-2006, 23:49
Het is altijd gezeur bij ons als het niet de arabieren en berbers zijn dan zijn het wel de berbers onderling en zo heb je weer stammen die onderling zeiken over elkaar. Maar ff over het eerste, arabieren en berbers zijn nou eenmaal erg verschillend en als er verschil is dan is er ook altijd gezeur, want anders dan bij Nederlanders en marokkanen komen arabieren en berbers elkaar heel vaak tegen bij familiebezoekjes bijv. of in de moskee of waar dan ook.

shariza
29-10-2006, 11:34
dat komt omdat arabieren de berbers zien als achtelijke domme ouderwtse mensen die de marokkanen een slechte naam bezorgen in nederalnd. en de berbers zien arabieren als losse te moderne marokkanen die alles mogen en dominant zijn over hun mannen......................... als mn fam. uit frankrijk hier komt vinden ze de marokkanen zo ouderwets en dom kwa alles.................en zeggen ieuw jullie hebben alleen berbers hier................ maar wij zijn zelf een mix dat zich niet tot de arabieren behoort en ook niet tot berbers............mn fam. vindt berbers niet goed en arabieren ook niet mn vriendinnen zijn puur berbers en ze zijn heel modern en open, iedereen denkt dat ze arabieren zijn....................... eerlijk kijk ik er niet echt naar.........maar er zijn wel verschillen tussen de groepen dat merk ik wel sterk...................

Feminist
29-10-2006, 11:38
waarom hoor ik zo vaak dat arabieren en berbers hekel aan elkaar hebben...!!! is toch bullshit..we zijn toch allemaal gelijk of niet:confused: laatst zat ik in de bus...en er was een arabisch meisje wat ze allemaal over berbers zei...ik kon mijn oren niet geloven!!!:eek: ik ben zelf arabisch en de meeste vriendinnen die ik heb zijn berbers en we kunnen het heel goed met elkaar hebben...!!ik had een arabisch vriendin en dat klikte helemaal niet..!!! wat vinden jullie er eigenlijk van, van zo'n haat tegen je eigen volk nog wel:rolleyes: Ik heb nooit geweten van dat arabieren vs. berbers gedoe en vice versa voor ik op Marokko.nl kwam. Had er vanaf dag 1 een gloeiende hekel aan. Overigens ik zou echt niet weten wat het verschil is tussen een berber of arabier. Zou echt niet weten wie van de Marokkaanse mensen die ik ken berbers of arabisch zijn. Dat is toch totaal oninteressant!

sgatje22
29-10-2006, 11:41
dat komt omdat arabieren de berbers zien als achtelijke domme ouderwtse mensen die de marokkanen een slechte naam bezorgen in nederalnd. en de berbers zien arabieren als losse te moderne marokkanen die alles mogen en dominant zijn over hun mannen......................... als mn fam. uit frankrijk hier komt vinden ze de marokkanen zo ouderwets en dom kwa alles.................en zeggen ieuw jullie hebben alleen berbers hier................ maar wij zijn zelf een mix dat zich niet tot de arabieren behoort en ook niet tot berbers............mn fam. vindt berbers niet goed en arabieren ook niet mn vriendinnen zijn puur berbers en ze zijn heel modern en open, iedereen denkt dat ze arabieren zijn....................... eerlijk kijk ik er niet echt naar.........maar er zijn wel verschillen tussen de groepen dat merk ik wel sterk................... :maf: :maf: :maf: :maf: :maf: :maf: :maf: :maf:

hanane_13
29-10-2006, 11:45
waarom haat? of nou berbers of arabier bent we zijn allemaal marokanen! dus allemaal het zelfde. ik ben zelf arabies maar ik heb heel veel beberse vrienden.

Leila1982
29-10-2006, 16:01
dat komt omdat arabieren de berbers zien als achtelijke domme ouderwtse mensen die de marokkanen een slechte naam bezorgen in nederalnd. en de berbers zien arabieren als losse te moderne marokkanen die alles mogen en dominant zijn over hun mannen......................... als mn fam. uit frankrijk hier komt vinden ze de marokkanen zo ouderwets en dom kwa alles.................en zeggen ieuw jullie hebben alleen berbers hier................ maar wij zijn zelf een mix dat zich niet tot de arabieren behoort en ook niet tot berbers............mn fam. vindt berbers niet goed en arabieren ook niet mn vriendinnen zijn puur berbers en ze zijn heel modern en open, iedereen denkt dat ze arabieren zijn....................... eerlijk kijk ik er niet echt naar.........maar er zijn wel verschillen tussen de groepen dat merk ik wel sterk................... Als ik in frankrijk ben is het net alsof ik in de bergen van marokko ben, die mensen daar gaan gewoon door met hun boerenleventje, echt grappig om te zien.

moslima-arabia
29-10-2006, 16:21
waarom hoor ik zo vaak dat arabieren en berbers hekel aan elkaar hebben...!!! is toch bullshit..we zijn toch allemaal gelijk of niet:confused: laatst zat ik in de bus...en er was een arabisch meisje wat ze allemaal over berbers zei...ik kon mijn oren niet geloven!!!:eek: ik ben zelf arabisch en de meeste vriendinnen die ik heb zijn berbers en we kunnen het heel goed met elkaar hebben...!!ik had een arabisch vriendin en dat klikte helemaal niet..!!! wat vinden jullie er eigenlijk van, van zo'n haat tegen je eigen volk nog wel:rolleyes: ontwetend oegtie ontwetend ik kijk helemaal niet waar iemand vandaan komt al ben je chinees berbers desnoods uit de sahara el hamdoelah dat mij familie gemixt is en moslims zijn en die taqwa hebben. ik vraag wel waar kom je vandaan maar ik ga echt niet van ieieieiew ofzo pffff die mensen denken niet na. als ze wisten waar we vandaan komen zouden ze niet eens zo praten het zijn die fitna veroorzaken tussen moslimse broeders en zusters :jammer: walikoum salaam rhamatoelah

Maghrebiya
29-10-2006, 16:39
*zucht* Daar gaan we weer...

zinalady80
29-10-2006, 17:14

nou ik ben met een berber getrouwd ik ben gek op hun en zij op mij

Pagina's : [1] 2