Bekijk originele versie : Open buffet!
Sarahdien
28-10-2006, 14:35
Wie heeft er een open buffet gedaan op zijn/haar bruiloft?
hoe is dit gegaan?
waren jullie tevreden of juist ontevreden? waarom?
Wie heeft wel eens een bruiloft meegemaakt met een open buffet?
hoe vonden jullie dit gaan?
Mijn aanstaande wil namelijk een open buffet doen op de bruiloft, mij lijkt het meer chaotisch.. maar ik weet niet. ikzelf heb het nooit meegemaakt.
ben benieuwd!!!
mohammmeddd
28-10-2006, 14:38
Ik hoor het steeds vaker en zelf heb ik het 1 keer meegemaakt. Ik vind het niets voor ons marokkanen, ten tweede is dat het naar je tafel gebracht word juist een hele luxe, dus laten we niet achteruit gaan en de gasten zelf op laten staan en vechten voor een beetje eten.
En gezien onze feesten ook kinderen komen word het een drama met het vallen bestek, en servies.
Sarahdien
28-10-2006, 14:43
ja inderdaad, daar dacht ik dus ook aan.
heb het zelf nooit meegemaakt, maar lijkt mij echt chaotisch.
hoe doen de oude vrouwtjes het dan? moeten die dan ook in een rij gaan staan?
lijkt mij raar.
mohammmeddd
28-10-2006, 14:48
Sarahdien, mijn moeder had die avond niet gegeten. Elke keer als iemand vroeg of ze voor hou zouden pakken schaamde ze zich om ja te zeggen :D
Sarahdien
28-10-2006, 14:50
meskinaaaaaaaaaaaaa...
die schaamte inderdaad. ik weet niet eens op ik zou opstaan op dat moment.
ik denk dat ik het gewoon hou op het serveren.
maar dat is zo standaart voor een bruiloft.
het lijkt allemaal zo op elkaar
nou ik heb het al verschillende keren meegemaakt, en wij gaan het ook doen op onze bruiloft...dat gaat als volgt:
bij binnenkomst krijgen de gasten koffie/thee
op alle tafels zal de hele avond standaard waterkannen staan.
op alle tafels zal de hele avond kleine hapjes staan, koekjes, nootjes enz.
verder kunnen onze gasten de gehele avond allerlei soorten frisdrank bestellen.
en bij het buffet, hebben we gewoon zo gedaan dat de catering de gasten serveren door het eten op hun bord te leggen..
dus dat betekend dat iedereen gewoon in de rij kan gaan staan, en kunnen aangeven wat ze willen en dit wordt voor ze opgeschept.
zo wordt het ook geen chaos, en zo krijg je ook niet dat mensen hele borden vol opscheppen en vervolgens de helft laten staan!
ook zullen er 2 buffet tafels geplaats worden in de zaal, zodat de gasten ook verdeeld zullen worden en er niet mega rijen ontstaan.
wij persoonlijk vonden dit juist super!
beter, zo kan ieder eten wat men lekker vind!
en wat de ouderen mensen betreft, ook dat komt altijd goed, er is altijd wel een dochter, of wat dan ook die even een extra bordje kan opscheppen.
maak je daar niet druk om!
mohammmeddd
28-10-2006, 14:51
Sarahdien,
Eten serveren gebeurt al jarennnnnnnnnnn en dat in de luxere restaurants. Buffetten zijn er ook jaren en dat in de goedkopee restaurants.
Wil je orginaliteit? dat zoek je niet in het eten of in de manier van eten dat zoek je in de decoratie, jou jurken, locatie, entertainment, etc et.
Sarahdien
28-10-2006, 14:59
nou ik heb het al verschillende keren meegemaakt, en wij gaan het ook doen op onze bruiloft...dat gaat als volgt:
bij binnenkomst krijgen de gasten koffie/thee
op alle tafels zal de hele avond standaard waterkannen staan.
op alle tafels zal de hele avond kleine hapjes staan, koekjes, nootjes enz.
verder kunnen onze gasten de gehele avond allerlei soorten frisdrank bestellen.
en bij het buffet, hebben we gewoon zo gedaan dat de catering de gasten serveren door het eten op hun bord te leggen..
dus dat betekend dat iedereen gewoon in de rij kan gaan staan, en kunnen aangeven wat ze willen en dit wordt voor ze opgeschept.
zo wordt het ook geen chaos, en zo krijg je ook niet dat mensen hele borden vol opscheppen en vervolgens de helft laten staan!
ook zullen er 2 buffet tafels geplaats worden in de zaal, zodat de gasten ook verdeeld zullen worden en er niet mega rijen ontstaan.
wij persoonlijk vonden dit juist super!
beter, zo kan ieder eten wat men lekker vind!
en wat de ouderen mensen betreft, ook dat komt altijd goed, er is altijd wel een dochter, of wat dan ook die even een extra bordje kan opscheppen.
maak je daar niet druk om!
ze zeggen dat er ongeveer 150 tot 200 mensen komen yek?
deze mensen moeten zich dan in 2en splitsen en in een rij gaan staan..
hmm... dat lijkt mij zooo chaotisch?
misschien is het dan beter op de tafels te nummeren. dan komen de eerste drie tafels in een rij staat. dan is het ook niet zo druk in de rij.
ik hoorde van iemand dat zij lang in de rij moest staan omdat er zoveel mensen zijn.
het is een apart idee, dat vind ik zeker.
maar er zijn zoals Mohamed al zei mensen die zich schamen. die zullen never nooit opstaan. al hebben ze honger. dat is gewoon zo.
voordeel aan een open buffet is denk ik de keus die je kan maken. er is heel veel kleus in het eten enz.
dus als iemand iets niet lust, dan nemen ze gewoon wat anders.
een vriendin van me heeft ooit een open buffet meegemaakt. hier moest je zelf inscheppen, nou dat zou ik dus noooooooooit doen.
de mensen die vooraan stonden propte hun borden vol. de mensen die achteraan stonden hadden niks meer..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.