Bekijk originele versie : Relatie met Nederlander/Belg?
Is het mogelijk om een relatie met een belg/nederlander te beginnen?
Vormt het verschil van cultuur geen problemen?
:zwaai:
hey sanae,
er zijn duizend en één verschillen, alles hangt van jullie beiden af natuurlijk!
xxx,jes sword
tanx voor je reactie maar kan je me dan raad geven ofzo
Miss_Arabia
11-07-2003, 11:56
Nou ik ken wel een Algerijnse vrouw dat met een Nl is getrouwd en ze hebben kinderen en zijn gelukkig.
Ook ken ik een marokkaanse vrouw dat getrouwd was met een Nl maar die zijn gescheiden en hebben ook kinderen....
Het kan en het kan bij sommige weer niet, ligt denk ik aan je zelf en aan de jongen natuurlijk...
Als je van genoeg van elkaar houdt, kan je ook met elkaar leren leven.. dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan. De belg of nederlander zou zich in de cultuur van de partner kunnen verdiepen.. en andersom ook :watte?:
Miss_Arabia
11-07-2003, 11:57
Hoezo eigelijk? Is dit voor jezelf??
Just a question
saida2003
11-07-2003, 11:59
het ligter gewoon aan, of allebei de personen geven en nemen, als de een alleen wilt nemen en niet bereid is om te geven zal er nooit een goede relatie ontstaan....
Ja, normaal gezien ben ik er tegen maar deze keer voel ik het anders aan. Maar ik twijfel nog sterk of ik het zou doen.
Moet ik het proberen of beter niet?
Origineel gepost door Jorginho
Als de enige twijfel een cultuur verschil en dus een breuk is, dan vind ik dat je onstpannen de relatie moet aangaan. Als je eis is dat hij moslim is of wordt (wat volgens de Koraan niet mag, tenzij hij dat zelf al wilde) wees dan zo eerlijk dat te melden aan hem.
Bedenk ook dit: liefde is niet iets wat eenvoudig te vinden is en in de liefde draait het om gevoel, zoals Julio Iglesias zong: "El amor, no solo son palabras que se dicen al hazar por un momento y sin pensar. Son essas otras cosas que se sienten sin hablar..." vertaald:
De liefde, bestaat niet alleen uit woorden die je zegt, zomaar even tussendoor en zonder na te denken. Het gaat om die andere dingen die je voelt zonder praten..."
Dat laatste is heel treffend. Je voelt het. Gevoel. Ik vind het een vrij zeldzaam gevoel, wat je moet koesteren en wat religie en cultuur al zo vaak is overstegen. Maar als jij je religie en de zijne heel belangrijk vind, kaart dat dan ook aan en kijk wat je er nu van vind. Ik ken mensen die zeggen: geen moslim, dan niet. Maar als het puntje bij paaltje komt, dan denken ze toch nog eens na...
Succes!!!
Bedankt voor jouw goede raad, Jorginho
Een relatie voor het huwelijk is haram. Of het nou een Nederlander, Belg of Marokkaan is. En het maakt niet uit of hij moslim is of niet. Maar als je wilt trouwen. En als je de islam serieus neemt, dan moet je moet je meet een moslim trouwen , aangezien dat in de koran staat. Maar als jij iemand bent die de islam niet serieus neemt of je bent geen moslim, dan doe wat je wilt.
Desiree_H
11-07-2003, 13:13
Origineel gepost door xsanae
Is het mogelijk om een relatie met een belg/nederlander te beginnen?
Vormt het verschil van cultuur geen problemen?
:zwaai:
Verschil van cultuur, lijkt me geen probleem. Als ieder maar respect heeft voor de ander en die andere cultuur. Dan is het juist een verrijking van je leven, en leer je op verschillende manieren tegen dingen aan te kijken, en word je een completer mens (is mijn ervaring dan !)
Maar als er verschil is in geloof, dan kan het wel een probleem worden, denk ik, daar zou ik dan wel eerst goed over praten, wat je van de ander verwacht of niet verwacht op dat gebied.
Als het echte liefde is .... zou je later dan geen enorme spijt krijgen als je het geen enkele kans gegeven hebt ?? (ik zou dat namelijk wel gekregen hebben, en daarom ga ik er nu ook voor :Iluvu: )
Origineel gepost door Desiree_H
Verschil van cultuur, lijkt me geen probleem. Als ieder maar respect heeft voor de ander en die andere cultuur. Dan is het juist een verrijking van je leven, en leer je op verschillende manieren tegen dingen aan te kijken, en word je een completer mens (is mijn ervaring dan !)
Maar als er verschil is in geloof, dan kan het wel een probleem worden, denk ik, daar zou ik dan wel eerst goed over praten, wat je van de ander verwacht of niet verwacht op dat gebied.
Als het echte liefde is .... zou je later dan geen enorme spijt krijgen als je het geen enkele kans gegeven hebt ?? (ik zou dat namelijk wel gekregen hebben, en daarom ga ik er nu ook voor :Iluvu: )
Tanx voor je berichtje.
Heb je ook een relatie met een niet-marokaan?
Desiree_H
11-07-2003, 13:29
Origineel gepost door xsanae
Tanx voor je berichtje.
Heb je ook een relatie met een niet-marokaan?
;) ikke ben zelf de niet-marokkaan .... :nl:
hij is de marokkaan !!:D
Bedankt voor jullie reacties. Ik sta al een hele stap verder.
:) :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.