Bekijk originele versie : Prestatiedruk
Bachelorette
27-10-2006, 08:26
Salaam,
Sinds k werk he, heb k het gevoel dat ik ernaast geen leven meer heb.
Ik ben echt zoveel met mn werk bezig, zelfs in mn slaap!
Ik moet veel presteren in mn baan en als er iets is wat ik niet kan, dan is het wel presteren onder druk. dan ghir ken gawar :( (kdoe maar wat)
Ik ben een van de weinigen die nie kan presteren onder druk, aangezien marocs altijd alles laten tot het laatste moment, maar wilde weten of iemand hier ook "last" van heeft en wat je er aan doet/kan doen.
tnx :(
Dat is inderdaad lastig want ikzelf ben zo 1 die het beste presteert onder druk. Ik denk dat het niet zo lang geleden is dat je bent begonnen met werken (dat concludeer ik uit je tekst).
Ten eerste is zo een beginperiode wat gerust nog 2 maanden kan duren altijd zwaar. Voor je het weet lig je te snurken op de bank. Ik weet niet of je ook nog eens kinderen hebt dan zul je vast het gevoel hebben dat je ze verwaarloosd of je man.
Plannen, is het magisch woord. Plan van te voren en gun je zelf een steek te laten vallen, zowel op het werk als thuis. Leer er vervolgens van tot je een perfecte planning hebt en alles op rolletjes hebt lopen.
Succes!
Salaam,
Sinds k werk he, heb k het gevoel dat ik ernaast geen leven meer heb
Ik ben echt zoveel met mn werk bezig, zelfs in mn slaap!
.
Ik moet veel presteren in mn baan en als er iets is wat ik niet kan, dan is het wel presteren onder druk. dan ghir ken gawar :( (kdoe maar wat)
Ik ben een van de weinigen die nie kan presteren onder druk, aangezien marocs altijd alles laten tot het laatste moment, maar wilde weten of iemand hier ook "last" van heeft en wat je er aan doet/kan doen.
tnx :(
Dit komt me zo bekend voor, dat had ik in het begin. Na me studie ging ik opeens 40 uur per week werken. Wist niet wat me overkwam. Wat was school heerlijk zeg, vergeleken met een fulltime baan.
Op gegeven moment, krijg je ervaring en weet je hoe je dingen moet aanpakken. Dan vind je vanzelf je draai. :goedzo:
serenity
27-10-2006, 09:49
Zoals noona al zegt; in de beginperiode moet je je draai gewoon even zien te vinden, en planning is idd het sleutelwoord.
Bachelorette
28-10-2006, 09:42
Ik ben inderdaad pas begonnen met werken (sinds 25-09), maar ik heb inmiddels al een evaluatiegesprek gehad en hoorde dat ze zeer tevreden zijn.
Vanaf dat moment lijkt het net of ik niet meer kan presteren. Ik wil wel, maar ik kan het niet. Tis raar, ik kan het niet goed uitleggen.
Ik moet inderdaad even alles goed beginnen in te plannen, want k haat het om mensen teleur te stellen.
tnx girls ;)
komkommer
28-10-2006, 12:00
Je moet idd plannen.
Eerst de moeilijke dingen en dan de makkelijke dingen voor het laatst laten, dan ben je aan het einde van de dag een stuk relaxter.
En leer om je je werk niet mee naar huis te nemen...is heel ongezond!
als je toch merkt dat het na een tijdje niet meer gaat zorg dat je een plan B hebt, een baan bij de overheid etc(non-profit) veel minder druk maar zorg er wel voor dat je dat doet voordat je werkgever de stekker eruit trekt...
dit is slechts echt laatste daad he, niet dat ik zeg dat je moet veranderen van baan want ik ken de situatie natuurlijk niet...maar je moet er echt aan wennen, ken genoeg dames die dat gewoon niet kunnen, maar als je merkt dat dit gewoon in het begin zo is dan moet je er zeker mee doorgaan anders, maar het moet niet al te lang duren want het is echt ongezond voor je
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.