Bekijk originele versie : Chocolade
Salaam..
Hier heb ik een paar wetenswaardigheden bij elkaar gezocht..over je liefste snoepgoed..de chocolade..lees terwijl je een stuk chocola in je mond laat smelten..
Wist u dat ? Een reep pure chocola (125 gr.) meer cafeïne bevat dan een kop oploskoffie, en dus sommige mensen uit hun slaap houdt.
Wist u dat ? In 1993 overleefden vier Britten een verblijf van zes dagen in de besneeuwde weldernis van de Russische Kaukasus op drie Marsrepen.
Wist u dat ? Er mensen zijn die troost vinden in het eten van chocola omdat het hen herinnert aan plezierige momenten uit hun jeugd.
Later meer..
Ik zou zeggen geniet, maar overdrijf niet..het blijft snoepgoed en is een belangrijke oorzaak van tandbederf.
http://ww2.choicemall.com/leonidas-qcommerce-com/images/header.gif
EsteeLauder01
27-06-2002, 23:05
Hmm...heerlijke Belgische pralines van Leonidas.
MJ, nu krijg ik wel zin in chocolade...merci hé :kwaad:
Origineel gepost door Estée Lauder
Hmm...heerlijke Belgische pralines van Leonidas.
MJ, nu krijg ik wel zin in chocolade...merci hé :kwaad:
Heb je dan geen chocolade in huis op dit moment.. :(
Maar inderdaad leonidas pralines zijn de beste van de beste..
zo'n doosje mag je niet onbeheerd achterlaten..ik heb dan namelijk geen controle over mijn vingers..
Rhiezlen
27-06-2002, 23:22
Salaam,
Chocolade!!! daar ben ik verslaafd aan, echt waar ik heb het gewoon 1 keer per week nodig.
altijd al maar helaas heb ik migraine en dat chocolade wekt het bij mij wel op.
Mohammed je hebt een leuke topic geopend, ik denk dat je veel reacties krijgt van de dames.
gegroet,
miss_kabdani
27-06-2002, 23:23
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,
Aller, aller lekkerste vind ik melk chocolade met hele hazelnoten
van Cote Doir (weet ff niet hoe je het schrijft).
SweetRose
27-06-2002, 23:26
ik haaaaaat chocolade..zeker die pure..jak...maar ik bedoel zo gewoon hé...twix, snickers, lyon..eet ik wel hoor...maar zo chocolade alleen neeeen niks voor mij...en neeeeeeen ik let niet op mijn lijn...hahah
xxx
Origineel gepost door Rhiezlen
Salaam,
Chocolade!!! daar ben ik verslaafd aan, echt waar ik heb het gewoon 1 keer per week nodig.
altijd al maar helaas heb ik migraine en dat chocolade wekt het bij mij wel op.
Mohammed je hebt een leuke topic geopend, ik denk dat je veel reacties krijgt van de dames.
gegroet,
Inderdaad Rhiezlen..het kan bij sommige mensen migraine (zware hoofdpijn) veroorzaken .
De hoofdpijn stopt als je geen chocola meer eet..
Als je hoofdpijn hebt..eet dan zeker geen chocola, het kan namelijk de hoofdpijn zelfs verergeren..
Rhiezlen
28-06-2002, 18:19
Salaam Mohammed,
Ik heb al heel lang migraine, en chocolade eet ik ook al heel lang het hoort bij mijn leven, desnoods is het maar een chocolade cake zo verslaafd ben ik. maar ik mag het niet meer vaak eten en koffie trouwens ook niet.
zodra ik dit vaker eet of drink dan merk ik dat de migraine aanvallen erger worden.
ik eet niet meer zoveel chocola, :(
gegroet
Origineel gepost door Rhiezlen
Salaam Mohammed,
Ik heb al heel lang migraine, en chocolade eet ik ook al heel lang het hoort bij mijn leven, desnoods is het maar een chocolade cake zo verslaafd ben ik. maar ik mag het niet meer vaak eten en koffie trouwens ook niet.
zodra ik dit vaker eet of drink dan merk ik dat de migraine aanvallen erger worden.
ik eet niet meer zoveel chocola, :(
gegroet
Rhiezlen..please, als iets je hoofdpijn verergert of veroorzaakt..dan moet je dat iets vermijden als de pest..
Je gezondheid éérst..
Ik leef met je mee Rhiezlen..migraine is iets verschrikkelijk..
Ik hoop incha'allah dat het overgaat en nooit meer terugkomt..
Rhiezlen
28-06-2002, 21:15
Salaam Mohammed,
bedankt voor je advies, maar ik hoop ooit inshallah dat het over gaat Amien.
groet,
Ik heb ooit gelezen dat onderzoekers hebben aangetoond dat in chocolade een bestanddeel bevat die ook voorkomt in drugs.....
Ben benieuwd of het waar is...
Igwana20
28-06-2002, 21:21
Sallaam Mo,
Van chocolade krijg je ook puisten/acne...
vreselijk....en het is zooooooo lekkkeeeeeeeeeeeer..!
Gegroet,
Malika ;)
Origineel gepost door Igwana20
Sallaam Mo,
Van chocolade krijg je ook puisten/acne...
vreselijk....en het is zooooooo lekkkeeeeeeeeeeeer..!
Gegroet,
Malika ;)
Dat hangt van de persoon af Igwana, de ene heeft het wel, de ander niet...
I :Iluvu: choclat!!!
Nuttige info over chocola..komt van een boek over voeding..
Chocolade is een product op basis van cacao, dat afkomstig is van de cacaoboom. In elke grote vrucht van deze tropische boom zitten ongeveer 40 cacaobonen. De bonen worden met de hand uit de vrucht gehaald en vervolgens geroosterd. Door het roosteren ontstaat een speciale smaak en laat het vlies gemakkelijker los, waarna de bonen worden gepeld. De volgende stap in het proces is malen. De gemalen bonen worden vervolgens met suiker gemengd en sterk verhit. Het resultaat is chocolade.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.