Bekijk originele versie : Stelling: Berbers zijn geen marokkanen!
ClaudioLopez
10-07-2003, 18:57
Denk eens effe na, hoe kan je zeggen dat een berber een marokkaan is...???
Berbers heb je in heel Noord-Afrika dus ook in Algerije, Tunesie, Egypte..
Je kan toch niet tegen een egyptische berber zeggen: jij bent een marokkaan?? Toch??
dus waarom doen jullie zo moeilijk over de uitspraak van OmarArab...
Op zich klopt het dat ie zegt dat berbers geen marokkanen zijn..
:)
eens/oneens?
Oem_Lena
10-07-2003, 19:01
Tegenwoordig noemt men de oorspronkelijke bevolking van Noord-Afrika Berbers. Zelf noemen zij zich echter amazigh (vrij mensen)
amazighen zijn dus marokkaanen de echt marocs
ClaudioLopez
10-07-2003, 19:03
Origineel gepost door lala_amira2
Tegenwoordig noemt men de oorspronkelijke bevolking van Noord-Afrika Berbers. Zelf noemen zij zich echter amazigh (vrij mensen)
amazighen zijn dus marokkaanen de echt marocs
mooi gekopieerd van www.berberia.net/ :)
Ezzedine
10-07-2003, 19:03
Berbers stammen af van de arabische Stam Banoe Hillal die uit zuidwest Saudi arabie vandaan komt.
Zijn het dan geen semmieten als de rest van de arabische wereld
Jongen bestudeer de geschiedenis van berbers voor je deze uitlatingen hier gooit
Oem_Lena
10-07-2003, 19:04
Origineel gepost door ClaudioLopez
mooi gekopieerd van www.berberia.net/ :)
wallah niet :rolleyes:
ClaudioLopez
10-07-2003, 19:05
wallah niet :rolleyes:
http://www.berberia.net/index.php?pagid=54
Oem_Lena
10-07-2003, 19:06
http://www.berberia.net/index.php?pagid=54
ik heb gezworen oke,dus nee ik hebt het niet daar vandaan :rolleyes:
helemaal niet! arabisch wordt toch ook door de helft van de wereld gesproken! ( okee ik overdrijf, maar het is niet alleen marokko)
Nu denk jij natuurlijk, Ja maar het zijn verschillende soorten arabisch! Tjah Berberse taal bestaat ook uit verschillende soorten berbers.
JustAlady
10-07-2003, 19:07
mensen doen echt moeilijk voor niets, ajouw jah marocs. en dan verwachten we van die nederlanders dat ze ons moeten accepteren, mensen wij komen er onderling niet eens uit. een marokkaan is een marokkaan safie punt.
Oow ja tenslotten zijn berberse de oorspronkelijke bewoners van Marokko, dus als er wel iemand niet marokkaans is dan zijn het wel de arabieren.
ClaudioLopez
10-07-2003, 19:09
Origineel gepost door Fruitje
Oow ja tenslotten zijn berberse de oorspronkelijke bewoners van Marokko, dus als er wel iemand niet marokkaans is dan zijn het wel de arabieren.
ik heb het niet over marokko, maar een berber hoeft niet per definitie een marokkaan te zijn :)
en precies hetzelfde geldt ook voor arabieren ja :)
Just A lady! Ik ben het helemaal met je eens!
ClaudioLopez
10-07-2003, 19:10
ik heb gezworen oke,dus nee ik hebt het niet daar vandaan :rolleyes:
oh, zij hebben het van jou :rolleyes:
ik heb het niet over marokko, maar een berber hoeft niet per definitie een marokkaan te zijn :)
en precies hetzelfde geldt ook voor arabieren ja :)
Dus heeft die Omararab of zoiets ongelijk,
Want hetzelfde geldt voor arabieren ;)
Origineel gepost door Ezzedine
Berbers stammen af van de arabische Stam Banoe Hillal die uit zuidwest Saudi arabie vandaan komt.
Zijn het dan geen semmieten als de rest van de arabische wereld
Jongen bestudeer de geschiedenis van berbers voor je deze uitlatingen hier gooit
Nee berbers zijn de oorspronkelijke bewoners van Marokko. Het zijn de Arabieren die uit Libanon, Syriƫ naar Marokko kwamen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.