Bekijk originele versie : we zijn vergeten wie we zijn...
marokkaanen zijn we vergeten wie we zijn...?
wij zijn toch marokkanen...nigh e la?
wij zijn toch moslims....nigh e la?
:maf:
wat ik de laatste tijd zie is dat mensen hun relegie en roots zijn vergeten...nou behalve als hun het goed uit komt...;)
vrouwen draagen geen hoofddoeken meer maar minnierokje's...
iedereen flikflooit gewoon lekker in rond, iedereen die mee kan kijken...
iedereen denkt veeeel ruimer dan ooit te vooren....
ik merk zelf ook aan mijn eigen dat ik aan het vervreemden ben tussen deze hollanders die ons de les willen lezen...diep van binenn mogen ze de pot op maar we volgen ze wel...want dat is MODAA....!
zijn wij vergeten wie we zijn?
waarom proberen wij westers te woorden terwijl we van binnen er hart op tegen zijn? we zeggen wel ach het westen bazzzz wie denken ze wel te zijn? zijn we bang voor ze? of zijn we bang om nee zeggen sorry die weg is niet voor mij weggelegd het mag niet volgens mijn relegie? waar zijn we bang voor?
marokkaanse meisje's met hoofddoeken vinden de meeste HABOEZA'S en meisje's die af en toe d'r benen wijd zet voor een loshangende takje vinden ze het meisje van het jaar...
we zeggen wel inschallah etc..etc als ons het uitkomt...maar of allah s.w.t ons smeekbeden die wij zeggen zonder dat we ons gewassen hebben hoort?
we streven naar het einde van de wereld (als je dit zegt zeggen sommige marokkanen fak joe jij bent shit...geloof je het zelf? )
er zijn genoeg kenmerken waar we het aan kunnen merken allah waarshuwt ons maar ach wat maakt het uit wat hier na komt... :rolleyes: als ik er maar mooi uit zie tussen deze cheeseheads die mijn moeder uitlachen omdat ze een hoofddoek draagt....stom niet waar?
ewa dat wou ik even zeggen...neem het mij niet kwalijk ;)
en commetaar als: ze3ma jij bent heilig enzz enzzz enzzzz is niet waar ik op wacht dus hou die maar voor je.....
zoals walid mimoun zei: die gene die liegen zien ze als goed...die gene die de waarheid spreekt worden gekken genoemd door de mens...:D
=emsoem=
Origineel gepost door Angel_eyz
Yep je hebt helemaal gelijk, jong!!!! :goezo:
Gelukkig behoor ik niet tot die categorie!
dankje voor je reactie ;)
hamdoelilah houden zo ;)
=emsoem=
Classy.Lady
10-07-2003, 16:04
Je hebt gelijk...
Men kiest voor liever voor het genot van de doenya dan het genot van de imaan....
Maar goed..Aan alles zal er een einde komen ooit..Zo dus ook aan onze bestaan en het genot...Je daden zullen je toekomen dan...Dus mensen..Denk Denk Denk alvorens je wat uitvoert..!!
Noesajbah
10-07-2003, 16:05
Zoals mijn moeder altijd zegt; ajadzie zolang wij niet de weg van de Islam volgen , zullen we voor altijd pijn lijden. Soebhanallah en ze heeft gelijk! Ik zie gewoon zoveel mensen (nederlanders etc) die zich bekeren tot het ware geloof! EN ik zie dan mijn eigen landgenoten die alles eraan doen om die weg juist te vermijden. Soebhanallah! Ik word er zo verdrietig van. En zoals je zegt, we gebruiken insha allah etc etc als het ons uitkomt! We bidden als het ons uitkomt, als we in de knoop zitten, maar vergeten dat we zoveel tekens hebben gekregen! En dat je HEm swt altijd moet aanbidden en niet wanneer het jouw uitkomt! Soebhanallah , we zijn er nog lang niet!
Zoals mijn moeder altijd zegt; ajadzie gamrie gadzareth 5 enwoedajen trajan kiel 3alam gelmalajien imsarmen mienieqiemen?
Noesje
sadgirl wollah illah goed gezegd ;)
en noes jij ook ;)
we zeggen inschallah als ons het uitkomt en als het per toeval zo is dat je geholpen wordt vergeten we meteen allah s.w.t en ze bedanken hem dan nog niet eens ;)
zo erg kunnen wij zijn...:)
en jah nederlandse meijse's bekeren nu in de plaats van de marokkaanse meisje's en jongens ;)
ach jah de tijd zal het ons leeren..
=emsoem=
Origineel gepost door emsoem
wat ik de laatste tijd zie is dat mensen hun relegie en roots zijn vergeten...nou behalve als hun het goed uit komt...;)
ik merk zelf ook aan mijn eigen dat ik aan het vervreemden ben tussen deze hollanders die ons de les willen lezen...diep van binenn mogen ze de pot op maar we volgen ze wel...want dat is MODAA....!
waarom proberen wij westers te woorden terwijl we van binnen er hart op tegen zijn? we zeggen wel ach het westen bazzzz wie denken ze wel te zijn? zijn we bang voor ze? of zijn we bang om nee zeggen sorry die weg is niet voor mij weggelegd het mag niet volgens mijn relegie? waar zijn we bang voor?
marokkaanse meisje's met hoofddoeken vinden de meeste HABOEZA'S en meisje's die af en toe d'r benen wijd zet voor een loshangende takje vinden ze het meisje van het jaar...
we zeggen wel inschallah etc..etc als ons het uitkomt...maar of allah s.w.t ons smeekbeden die wij zeggen zonder dat we ons gewassen hebben hoort?
we streven naar het einde van de wereld (als je dit zegt zeggen sommige marokkanen fak joe jij bent shit...geloof je het zelf? )
er zijn genoeg kenmerken waar we het aan kunnen merken allah waarshuwt ons maar ach wat maakt het uit wat hier na komt... :rolleyes: als ik er maar mooi uit zie tussen deze cheeseheads die mijn moeder uitlachen omdat ze een hoofddoek draagt....stom niet waar?
en commetaar als: ze3ma jij bent heilig enzz enzzz enzzzz is niet waar ik op wacht dus hou die maar voor je.....
zoals walid mimoun zei: die gene die liegen zien ze als goed...die gene die de waarheid spreekt worden gekken genoemd door de mens...:D
=emsoem=
GOOD TALKING
;)
:zwaai: :zwaai:
Waar gaat het toch heen met onze Marokkanen .. Een aantal denken maar lang leve de lol, en geven een slecht voorbeeld aan de wat jongere die hen ook zo na gaan doen. Het geloof vergeten ze volkomen. Alleen als ze in de problemen raken zoeken ze het dan pas op en bidden tot God om hulp.. Zo Gaat Dat Niet !!!!!! Je moet je geloof altijd volgen... Het is een manier van leven maar dat zie je bijna niemand meer doen .... Maar voor diegene die het maar vermijden zal het op een dag te laat zijn om alles recht te zetten..
eeeey jullie praten anders ook heeel goed ;)
tbarkelah erliekom:)
=emsoem=
Noesajbah
10-07-2003, 16:24
sadgirl wollah illah goed gezegd ;)
en noes jij ook ;)
we zeggen inschallah als ons het uitkomt en als het per toeval zo is dat je geholpen wordt vergeten we meteen allah s.w.t en ze bedanken hem dan nog niet eens ;)
zo erg kunnen wij zijn...:)
en jah nederlandse meijse's bekeren nu in de plaats van de marokkaanse meisje's en jongens ;)
ach jah de tijd zal het ons leeren..
=emsoem=
Emsoem, de tijd zal het ons leren?Hoe lang nog? Zijn we dan werkelijk zo dom? Hoe lang gaat dit en ik geloof dat we met de dag dommer worden i.p.v. onze ogen doen en ons weer terugkeren naar de basis van de ISlam, aah soebhanallah ons geloof is zoiets moois, masha allah gewoon, het gevoel gewoon! Echt ik wil er nooit vanaf en wil het altijd behouden, want ik weet als ik een keer verdrietig ben of ik zie het niet meer zitten of ik ben juist zo blij, dan weet ik dat er iemand bij me is. Het klinkt heel raar, maar ik voel, het lijkt net of HIJ swt een schouderklopje geeft! Soebhanallah zelfs als ik verdrietig ben, voel ik zijn aanwezigheid, een gevoel dat ik niet kan beschrijven. En dat doet me nog meer pijn! Waarom, want bij alles wat ik doe voor HEM swt heb ik het gevoel dat ik NIKS doe, soebhanallah, moet je eens kijken wat de islam met je doet! Soebhanallah, ik zou willen dat iedereen hetzelfde zou voelen als wat ik voel, zijn aanwezigheid emsoem is zo heerlijk! Onbeschrijfelijk! Mij kan alles overkomen, maar toch je hebt voor niets te vrezen want je weet dat Hij swt er voor je is! En wat geven we HEM swt terug?Soebhanallah, de weg volgen is zoiets simpels! Zoiets simpels, maar we vertikken het om het op de juiste manier te volgen! Waarom, hebben we niet genoeg geleden , of is het nou een gewoonte geworden? Houden we zo erg van dit leventje! Kijk de luxe die we hebben ondanks het feit dat we het niet verdienen! We leven gelukkig, eten en drinken en hebben een dak boven ons hoofd, kijk naar de palestijnen en de andere moslims! Moeten wij daar al niet dankbaar voor zijn? Dat we gewoon weten dat we de volgende dag lekker kunnen opstaan zonder mashakiel met een lekker bakkie koffie en een lekker warm broodje, terwijl onze broeders en zusters aan de andere kant voor hun leven vrezen. Is dat al niet genoeg????? Hoe bedanken we HEM? HIJ swt vraagt niet veel, maar bedanken we HEM door de weg te volgen die HIJ swt verafschuwt ondanks het feit dat we zoveel tekens krijgen? Hoe lang gaat dit nog door? Hoe lang? Willen we zo leven? Is dit moslimzijn?
Noesje
Noesajbah
10-07-2003, 16:30
Origineel gepost door Lemelia
Noesajbah :goedzo: :(
jammer genoeg lemila, jammer genoeg. ik wou dat het niet zo was.
Allahoemma hdiena fiema hadajt wa 3afiena fiema 3afajt wa qiena 3adaab ennaar.
Allahoemma ameen
Noesje
LQwaad4life
10-07-2003, 16:46
mensen willen nou eenmal bij de sterksten horen, en westerlingen zijn op dit momment de sterksten.
Origineel gepost door LQwaad4life
mensen willen nou eenmal bij de sterksten horen, en westerlingen zijn op dit momment de sterksten.
Lel ilehe Ill`Allah is en blijft de sterkste :zwaai:
noes wollah ik begrijp wat jij voelt en zegt ;) me has it to alleen bid in niet altijd hoor hihihi maar inschallah komt dat nog in de loop der jaaren ;) inschallah...:)
en wat jammer dat er zo weinig mensen reageeren...als het een onzin topic was dan was iedereen deze richting opgekomen;)...jammer wollah...
=emsoem=
=emsoem=
:ego: hoor er niet bij gelukkig :D
Classy.Lady
10-07-2003, 22:46
noes wollah ik begrijp wat jij voelt en zegt ;) me has it to alleen bid in niet altijd hoor hihihi maar inschallah komt dat nog in de loop der jaaren ;) inschallah...:)
en wat jammer dat er zo weinig mensen reageeren...als het een onzin topic was dan was iedereen deze richting opgekomen;)...jammer wollah...
=emsoem=
Yallah Give It A Up!!! :goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.