Bekijk originele versie : Schietpartij in Marokkaans Cafe Breda
Veel commotie na schietpartij in Breda
BREDA - Een arrestatieteam is donderdagmiddag café Angad in Breda binnengevallen. Dat gebeurde enkele uren na een schietpartij. De politie heeft zes of zeven mensen afgevoerd. Er zijn geen slachtoffers in het café gevonden.
Een speciaal arrestatieteam voorzien van zwarte mutsen sleepte zeker zes mensen uit het cafe. Deze werden vervolgens op de grond gekneveld en afgevoerd.
De politie rukte donderdagochtend met veel mensen uit na de melding dat er in het Marokkaanse café Angad aan de Haagweg zou zijn geschoten. Er zouden meerdere mensen in het pand aanwezig zijn. Omdat het café dicht was en de rolluiken waren gesloten, was de politie terughoudend bij het binnengaan van het pand.
Zij zette een deel van de Haagweg af en diverse ambulances stonden klaar om eventuele gewonden op te vangen. De gemeente plaatste dranghekken om de vele nieuwsgierigen op een afstand te houden. Een arrestatieteam viel tegen 13.00 uur het pand binnen en arresteerde de aanwezigen. Het is de politie nog niet duidelijk wat zich donderdagochtend in het café heeft afgespeeld.
Anderhalf jaar geleden vond er ook een schietpartij plaats in het café. De toenmalige eigenaar raakte gewond..
Sammy333
10-07-2003, 18:17
je hebt gelijk brave_maximus
Origineel gepost door BrAvE_MaXimus
er zijn zo vaak schietpartijen die in cafe's plaats vinden
het is toevallig een keer een marokkaanse cafe, en ze moeten gelijk een headline van maken
you moterfakers you
gelijk heb je ;)
hhtWillem
10-07-2003, 23:07
Origineel gepost door sammy333
je hebt gelijk brave_maximus
Nah...ze hadden het moeten verzwijgen he?
Mensen horen schoten, .. luiken dicht, hoop mensen op de been...so what??
Gewoon doen of er nix is gebeurt.
:confused:
dina_tangawia
10-07-2003, 23:16
Het is belachelijk hoe de arrestatieteam zich heeft opgesteld, het was niet eens zeker of er een schietpartij was, de mensen in de buurt "dachten" schoten te hebben gehoord, en ze komen gelijk met een hele arrestatieteam met bivakmutsen, alles afgezet, en rukten de mensen eruit alsof ze een "vuilinszak"waren, ze smeten hun op de grond en gooide ze LETTERLIJK het busje in. De beelden die ik vandaag op het nieuws heb gezien hebben mij woest gemaakt.
Maar goed, wie ben ik om daarover te oordelen, ik ben maar een burger die mag toezien maar verplicht ben om te zwijgen!!!
Mensen waar gaat dit toch naar toe, ik begin steeds banger te worden, in deze hele vreemde aardbol...!!!!
hhtWillem
10-07-2003, 23:24
Origineel gepost door dina_tangawia
Het is belachelijk hoe de arrestatieteam zich heeft opgesteld, het was niet eens zeker of er een schietpartij was, de mensen in de buurt "dachten" schoten te hebben gehoord, en ze komen gelijk met een hele arrestatieteam met bivakmutsen, alles afgezet, en rukten de mensen eruit alsof ze een "vuilinszak"waren, ze smeten hun op de grond en gooide ze LETTERLIJK het busje in. De beelden die ik vandaag op het nieuws heb gezien hebben mij woest gemaakt.
Maar goed, wie ben ik om daarover te oordelen, ik ben maar een burger die mag toezien maar verplicht ben om te zwijgen!!!
Mensen waar gaat dit toch naar toe, ik begin steeds banger te worden, in deze hele vreemde aardbol...!!!!
"verplicht" bent om te zwijgen??
waar waan jij je?? in Iran?
Je zwijgt toch niet?
enne... inderdaad...wie ben jij om daarover te oordelen...hoe het AT dat aanpakt.
Jij zou met de informatie die ze toen hadden.... dat er mogelijk geschoten was, een cafe... mensen binnen...rolluiken dicht, gewoon in je zomerhemmetje aan gaan bellen??
zo van.. : Hallooo..is daar iemand?..doe de deur ff open??..enne...jullie hebben toch geen pistool daar binnen he?..want ik ben er effe niet op gekleed.." :rolleyes:
Hoe gaat dat spreekwoord ook alweer... uhhh.."de beste stuurlui zitten achter de tv" uhhhh..... nah..ik ben het ff kwijt :confused:
dina_tangawia
10-07-2003, 23:35
Laat ik eerst wat duidelijk stellen hhtWillem........praat tegen mij normaal, en met respect, kan je dat niet dan ga ik me op dezelfde manier opstellen zou als jij dat doet, er is een stelling, en iedereen kan daarop reageren maar doe dat met RESPECT ok?!!!!
Wat ben je allemaal stoer aan het doen ???
Gezien jou naam ben je een Hollander, dus JIJ kan nooit weten wat Wij Marokkaanse Nederlanders allemaal meemaken.....dus ik zou als ik jou was je stoere praatjes maar voor je houden!!!
En zullen wij eens wedden dat er vanmiddag niks aan de hand was in de cafe????
De manier waarop de arrestatieteam de jongens hebben behandeld is uitermate SLECHT,.....
En dan kan je zeggen wat je wilt.......maar heel de nederlandse rechtsysteem klopt voor geen meter....
Ik ga niet nog meer woorden aan jou vuilmaken....
Mazzel
hhtWillem
10-07-2003, 23:44
Laat ik eerst wat duidelijk stellen hhtWillem........praat tegen mij normaal, en met respect, kan je dat niet dan ga ik me op dezelfde manier opstellen zou als jij dat doet, er is een stelling, en iedereen kan daarop reageren maar doe dat met RESPECT ok?!!!!
Wat ben je allemaal stoer aan het doen ???
Gezien jou naam ben je een Hollander, dus JIJ kan nooit weten wat Wij Marokkaanse Nederlanders allemaal meemaken.....dus ik zou als ik jou was je stoere praatjes maar voor je houden!!!
En zullen wij eens wedden dat er vanmiddag niks aan de hand was in de cafe????
De manier waarop de arrestatieteam de jongens hebben behandeld is uitermate SLECHT,.....
En dan kan je zeggen wat je wilt.......maar heel de nederlandse rechtsysteem klopt voor geen meter....
Ik ga niet nog meer woorden aan jou vuilmaken....
Mazzel
Of ik Hollander ben of niet doet niet terzake, ik vraag jou toh ook niet wat je bent?
Ik zie niet dat ik jou niet zonder respect heb geantwoord...
En..je kent de zaak? dat je al wil wedden dat er nix aan de hand was? :rolleyes:
Dat slechte AT...
Hoe slecht was dat dan?...
jij beoordeeld dat in 8 seconden beeld??
Om dan toch maar even in jou zienswijze (Nederlands / marokkaans) te blijven...dit hadden ze in Marokko zeker wel even wat vriendelijker opgelost?? :rolleyes:
ik vind je behoorlijk snel met je stellige mening klaar staan.
Je zou een objectief onderzoekster zijn :confused:
dina_tangawia
11-07-2003, 00:02
Het interreseert mij ook niet WAT je bent, maar het blijft een feit dat Nederlanders zich niet kunnen voorstellen wat wij allemaal meemaken, hoe volledig je ook geintegreerd bent, we worden NOOIT geacepteerd......
Vraag jij mij nou hoe slecht de AT was? Heb je het nieuws wel gezien? Duidelijker dan die vertoonde beelden kun je niet krijgen man, die jongens werden behandeld als of ze TERRORISTEN zijn.
Ik keur elk vorm van criminaliteit of misdaad af, maar bij elk gepleegde delict moet je je anders gedragen............de AT deed net of ze explosieve hadden en dat ze elk moment heel breda laten ontploffen...
Wees eens eerlijk, de AT gingen wel heeeeel overdreven te werk?
Bidawi_Mazlot
11-07-2003, 00:18
Het interreseert mij ook niet WAT je bent, maar het blijft een feit dat Nederlanders zich niet kunnen voorstellen wat wij allemaal meemaken, hoe volledig je ook geintegreerd bent, we worden NOOIT geacepteerd......
Vraag jij mij nou hoe slecht de AT was? Heb je het nieuws wel gezien? Duidelijker dan die vertoonde beelden kun je niet krijgen man, die jongens werden behandeld als of ze TERRORISTEN zijn.
Ik keur elk vorm van criminaliteit of misdaad af, maar bij elk gepleegde delict moet je je anders gedragen............de AT deed net of ze explosieve hadden en dat ze elk moment heel breda laten ontploffen...
IK begrijp je volkomen Dina maar, als je het stukje goed gelezen hebt en misschien goed geluisterd naar het nieuws dan kon je ten minste 1 feit naar boven halen ''er heeft zich daar ooit een zelfde voorval plaatsgevonden waar ECHT geschoten werd''. De AT zijn niet voor niets te werk gegaan, en dat smijt en trek werk hoort nu éénmaal bij hun vak.
Men is nog altijd onschuldig als het tegendeel niet is bewezen. ;)
ps: laten we in vredesnaam een keer ophouden met dat nederland/marokko gemauw.
Bidawi_Mazlot
11-07-2003, 00:28
Origineel gepost door karim20
Jij was een tijdje verdwenen esahbie uit Marokko.nl :hihi:
Waar was je al die tijd?
Kben gereíncarneert sa7bi
Van :stout: naar :nerd:
:D
hhtWillem
11-07-2003, 08:14
Inderdaad, elk gepleedge delict moet je anders behandelen.
Mensen die met vuurwapens rondlopen en zelfs als je er maar een vermoeden van hebt, moet je dus zo behandelen!
Dat is de zwaarste catagorie, types met (mogelijk) vuurwapens, dus komt daar ook het AT voor.
En nogmaals, ongeacht hun afkomst!
Maar in jou redenatie mag het AT pas komen als ze met bommen gooien??
En even jou persoonlijk.....als ik jou stukje in een andere topic lees vraag ik me af waarom jij zo'n medelijden met ze hebt...
wat doen die gasten in een kroeg??
Of heette die kroeg soms de "Aqua Bar" ?? :confused:
In jou optiek moet dat helemaal niet kunnen, een marokkaanse bar.
Dat jij je niet geaccepteerd voelt vind ik heel spijtig voor jou maar vraag me toch af waarom je dat zo voelt.
Ik ken marokkanen die heel anders praten.
Met name marokkaanse vrouwen!!!
Juist zij krijgen steeds betere positie's.
Omdat het meerdendeel van ' juist de vrouwen' goede opleidingen volgen en die opleiding ook vaak afmaken!
Klein voorbeeldje, hier werkt een Psychologe... Doctorandus dus..
29 jaar en volbloed Marokkaanse!
(oke..ze is er nu ff niet, ze is nu op vakantie in?... haha..ja...Marokko. en het is haar gegunt!)
hhtWillem
11-07-2003, 20:54
Origineel gepost door laila001
ja oke altijd een headline van maken als het om marokanen gaat,maar ik heb dit toevallig gezien op tv,maar heb je gezien hoe die agenten die mannen neersmeten,ja sorry maar dat gaat me een beetje te ver,waren het nl geweest dan hadden ze ze rustig gevraagd om mee te komen,nee maar marokkanen moet je hard aanpakken hoor,mensen nederland blijft nederland en er zal hier niks veranderen ze blijven ons haten en discrimineren
Dat maak jij er helemaal zelf van, dat Nederlanders jou haten en discrimineren.
Ik vind het klinklare onzin wat je zegt.
Iedereen die door het AT wordt aangehouden krijgt deze behandeling.
Of het nou een marokkaan, Turk, Nederlander of wie ook is.
Of moeten we nou gaan zeggen, het zijn Marokkanen, dus vraag ze even vriendelijk om mee te gaan???
Als je wat minder selectief leest had je vorige week in de krant kunnen lezen hoe een Amsterdamse crimineel midden op straat met een zak over zun hoofd werd afgevoerd door het AT omdat men vermoedde dat hij een vuurwapen bij zicht droeg.
Ter jouwer informatie....dat was een blanke Nederlander!!
Je wil toch gelijke behandeling?
Alleen in de voordelen zeker?
Als het tot zoiets komt moet het allemaal in eens zachter.
vreemd hoor.
Ze werden niet aangehouden voor zweetvoeten hoor.
:confused:
AVANT_GARDE
11-07-2003, 21:05
wat zijn we "intelectueel bezig"
Lady_Cazawia
11-07-2003, 22:56
Ik heb deze topic helemaal gelezen, en ik moet zeggen dat hhtWillem helemaal gelijk heeft..:goedzo:..!!
ik snap natuurlijk ook wel wat dina_tangawia bedoeld, en zij heeft in bepaalde criterias ook wel gelijk...;)
Maar wij moeten gewoon eens leren om eens een keer niet naar het nationaliteit te kijken van iemand en dan pas over diegene te oordelen. Het maakt helemaal niet uit en doet het ook helemaal niet ter zake of het nou marokkanen waren of turken, chinezen, pakistanen, italianen, afghanen enz. enz. het gaat gewoon om het feit dat er iets in dat cafe is gebeurd wat NIET mag en wat GEVAARLIJK is. En natuurlijk moeten ze dan HARD aangepakt worden, van mij part werden ze bij de oren gepakt en tegen de muur gesmeten. Het is gewoon verboden volgens de wet wat ze gedaan hebben, en tis niet verboden omdat het MAROKKANEN zijn....!!!!!!!!!....Maar ik snap ook wel wat Dina bedoelde, want soms worden marokkanen inderdaad ook wel eens anders behandeld als er iets gebeurt, maar jah dat komt ook weer doordat sommige marokkanen ons zo'n slechte naam hebben gegeven..:jammer:..!!
Maar goed laat ik het maar kort houden, wat ik eigenlijk wou zeggen was dat we gewoon over iemand of iets moeten oordelen over het feit WAT ie heeft gedaan en niet WAAR komt ie vandaan en wat heeft ie gedaan...Nationaliteit heeft er nix mee te maken...!!
P.s:..Dit was MIJN mening en daarmee Basta..!!!
Bye Bye..:zwaai:..!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.