Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie vindt dat wij hier in NL meer islamitischer zijn dan de Marokkanen in Marokko.

Pagina's : [1] 2

NoordAfrikaan
10-07-2003, 15:26

Dat heb ik dan opgemerkt.wij hebben het goed in Nederland en toch zijn we meer met de Islam bezig(niet iedereen,maar een groot percentage) Want soms als ik Marokko loop zie ik dat de Islam alleen nog leeft bij arme en kansloze mensen.En het lijkt of de hoge Marokkaanse elite in Marokko de Islam heeft afgeschaft,tenminste wat ik zie en ervaar.Als ze ons naast die Marokkaanse elite zetten,daar zijn wij lieverdjes naast. wie vind dit ook?? Of vind dit niet,dat kan ook!

Zeepje
10-07-2003, 15:27
Origineel gepost door NoordAfrikaan Dat heb ik dan opgemerkt.wij hebben het goed in Nederland en toch zijn we meer met de Islam bezig(niet iedereen,maar een groot percentage) Want soms als ik Marokko loop zie ik dat de Islam alleen nog leeft bij arme en kansloze mensen.En het lijkt of de hoge Marokkaanse elite in Marokko de Islam heeft afgeschaft,tenminste wat ik zie en ervaar.Als ze ons naast die Marokkaanse elite zetten,daar zijn wij lieverdjes naast. wie vind dit ook?? Of vind dit niet,dat kan ook! Wie weet laten de gelovige mensen in Marokko hun eigen niet zien!!! Allahoe a3lam

Miss_Crazy
10-07-2003, 15:30
ik vind ons hier in NL meer met de islam bezighouden dan in marokko........ teminste waar ik woon :rolleyes:

NoordAfrikaan
10-07-2003, 15:34
Wat ik denk is dat hoe meer Marokko zich ontwikkeld,hoe kleiner de Islam wordt

Miss_Crazy
10-07-2003, 15:35

Origineel gepost door NoordAfrikaan Wat ik denk is dat hoe meer Marokko zich ontwikkeld,hoe kleiner de Islam wordt ben ik gedeeltelijk mee eens ;)

NoordAfrikaan
10-07-2003, 15:40
Origineel gepost door Miss_Crazy ben ik gedeeltelijk mee eens ;) Dus nu zitten we op de rand van een berg. moeten we nu hopen dat Marokko net als Duitsland wordt(over 400 jaar)of is het zo beter(zijn er tenminste nog een groot gedeelte moslims) Ik weet het niet hoor.

Miss_Crazy
10-07-2003, 15:51
Origineel gepost door NoordAfrikaan Dus nu zitten we op de rand van een berg. moeten we nu hopen dat Marokko net als Duitsland wordt(over 400 jaar)of is het zo beter(zijn er tenminste nog een groot gedeelte moslims) Ik weet het niet hoor. :o :( ....

Merjem
10-07-2003, 15:55
Wie kijkt er wel eens naar Marokkaanse zender satteliet ... marokko lijkt precies heel trots op de vrouwen van daar :rolleyes: .Gaat alleen maar over de vrouwen die geamnicepeerd zijn en dat ze op de universiteit zitten. De vrouwen zijn wel knap vind ik van marokko en ja sommige hebben wel een heel laag verf op hun gezicht maar ja.

Classy.Lady
10-07-2003, 16:01
Misschien dat het komt doordat er in Marokko de cultuur nog sterk gevolgd wordt? In Nederland zit je niet zo nauw vast aan de Marokkaanse cultuur en ben je meer in staat om een duidelijke scheiding te stellen tussen Cultuur die we van onze ouders meekrijgen en Religie? Waardoor je bewuster een keuze gaat kunnen maken? Allahoe3allam hoor..Ik zeg maar wat..:o

moiself
10-07-2003, 16:19
helemala mee eens.Als mensen daar met een sjemler lopen ( je ziet alleen je ogen ) kijken ze ze heel gaar aan alsof je niet in een Islamitisch land bent

LQwaad4life
10-07-2003, 16:20
Origineel gepost door NoordAfrikaan Dat heb ik dan opgemerkt.wij hebben het goed in Nederland en toch zijn we meer met de Islam bezig(niet iedereen,maar een groot percentage) Want soms als ik Marokko loop zie ik dat de Islam alleen nog leeft bij arme en kansloze mensen.En het lijkt of de hoge Marokkaanse elite in Marokko de Islam heeft afgeschaft,tenminste wat ik zie en ervaar.Als ze ons naast die Marokkaanse elite zetten,daar zijn wij lieverdjes naast. wie vind dit ook?? Of vind dit niet,dat kan ook! t is logische. zo logische dat je t makkelijk kon voorspelen al was je nooit naar maroc gegaan.

NoordAfrikaan
10-07-2003, 16:26
Origineel gepost door Lemelia alsof je t kan vergelijken, 1 land waar niet iedereen zich even goed aan de islam houdt, net als hier btw ik vind niet dat je zomaar kan zeggen dat wij hier ons meer met de islam bezig houden :) Maar daarmee bedoel ik ook de Marokkaanse autoriteiten. Er komt een tijd dat je moet strijden in je bestaan als moslimzijnde in Marokko.vrouwen op kantoren moeten er Europees uitzien anders mogen ze er niet werken.Mannen mogen geen grote baarden hebben op kantoren.Alleen maar om een schouderklopje van het Westen te krijgen! Snap je?? :)

Samiatje
10-07-2003, 17:05
jah ik vind dat je helemaaal gelijk hebt Noordafrikaan in Nl zie je meer meisjes met hoofddoeken en mannen met baarden meer lezingen etc. maar in Marokko zie je meer meisjes zonder hoofddoek en hoe ze erbij lopen he :eek: Subhannallah maar goe :rolleyes: Ciaoz

najieb
10-07-2003, 17:42
Wat ik absurd vind dat men alles doet op vlak van vrouwen emancipatie niets op tegen mag wel in een land als Marroko en men denk als we ons gedragen als de westerlingen dat alles wordt opgelost.Wat ik veel belangrijker vind is dat men iets doet aan het analfabetisme,economie,infrastuctuur en ect. Op de marokaanse zender zet men de mens aan om westers te gaan leven met allerlie reportage over europa mode enz. en al wetende dat de goorte meerderheid amper toekomt met zijn loon. Over de islam vrijheid zijn wij de mensen in Europa vrijer en ontdenken de meeste mensen zelf de islam zonder zich sterk te binden aan het marokaanse cultuur en daarom lijkt het dat er mensen zijn die meer islamitische dan in Marroko

Kingofmaroc
10-07-2003, 18:52

ik vind van niet........ :)

Pagina's : [1] 2