Bekijk volle/desktop versie : Kijk deze mooie foto's van de rifgebergte, ik krijg nu al kriebels om nu tevertrekken



Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7

26-10-2006, 20:07
Laatsts keer dat ik in tanger was, werd ik bijna beroofd in benimekada...

Pas nadat mijn neef kwam begrepen ze dat ik een riffi ben in tanger hebben ze hekel aan 3arobien en iedereen ziet zichzelf als bewoner van rif....

Veel rouffa uit het oosten en ghoumora zijn daar ook woonachtig succesvol....

26-10-2006, 20:10


subahana allah

wat hebbe we hier te zoeke zo een mooi land en tog zijn we vandaar gevlucht.
insha allah ga ik daar terug en blijf daar wone

26-10-2006, 20:19
hahahaha, Jballa zijn dus echt geen berbers/riffie's, jballa zijn de arabieren van noord marokko die zich naast de berberbevolking hebben gevestigd, k ben zelf een jebli en kan het weten, en verder voel ik me helemaal geen riffie.
dus voor de onwetende riffijntjes die hun volk en gebied zogenaamd willen uitbreiden; doe dat aub niet met de jballa want wij zijn arabieren.

26-10-2006, 20:24
je bent echt een schooier uit nador je bent nog nooit in targuist geweest dat is zelfs van jbella en ze praten daar alleen arabisch en sommige die net als mij familie hebben in hoceima kunnen mischien berbers spreken maar praat niet over targuist als je er nooit bent geweest. Me opa zegt nog vaak tegen mij ga nooit in zee met een heethoofd dat zijn die nadorien ze zijn slecht allemaal criminelen wij produceren hasj en hun exporteren die domme honden

26-10-2006, 20:26



Citaat door manipulator:
hahahaha, Jballa zijn dus echt geen berbers/riffie's, jballa zijn de arabieren van noord marokko die zich naast de berberbevolking hebben gevestigd, k ben zelf een jebli en kan het weten, en verder voel ik me helemaal geen riffie.
dus voor de onwetende riffijntjes die hun volk en gebied zogenaamd willen uitbreiden; doe dat aub niet met de jballa want wij zijn arabieren.



hey niet elke riffi is zo he me opa is riffi en heeft ook hekel aan zulke mensen ze willen mseken hun horizon verbreden echt iets voor nadorien ik haat die mensen

en dan nog beweren dat jbela berbers zijn ik weet het verschil want me pa is een verre berber en me ma is een jeblia

26-10-2006, 20:38

Citaat door manipulator:
hahahaha, Jballa zijn dus echt geen berbers/riffie's, jballa zijn de arabieren van noord marokko die zich naast de berberbevolking hebben gevestigd, k ben zelf een jebli en kan het weten, en verder voel ik me helemaal geen riffie.
dus voor de onwetende riffijntjes die hun volk en gebied zogenaamd willen uitbreiden; doe dat aub niet met de jballa want wij zijn arabieren.


mag ik vragen uit wel stam je vandaan komt ???

26-10-2006, 20:42

Citaat door manipulator:
hahahaha, Jballa zijn dus echt geen berbers/riffie's, jballa zijn de arabieren van noord marokko die zich naast de berberbevolking hebben gevestigd, k ben zelf een jebli en kan het weten, en verder voel ik me helemaal geen riffie.
dus voor de onwetende riffijntjes die hun volk en gebied zogenaamd willen uitbreiden; doe dat aub niet met de jballa want wij zijn arabieren.


.

Wat weet jij nou van marokko af en spreek voorje zelf en niet voor de jabala.........



Rif
From Wikipedia, the free encyclopedia

Berbers Portal
This is about a region in Morocco: RIF is also an acronym/initialism.

The Rif (/Arif in Berber, er-Rif الريف in Arabic) is a mainly mountainous region of north Morocco, from Cape Spartel and Tangier in the west to Cape Tres Forcas (Ras Tleta Madari) and Melilla in the east, and from the Mediterranean Sea in the north to the river of Ouargha in the south. It is part of the Cordillera Bética that also includes the mountains of Southern Spain. The Rif mountains are not part of the Atlas Mountain Range. Rif might have its origin in Arif, a Berber word or from Arabic language meaning countryside.

The people of the Rif are Berbers of north Morocco who call themselves Imazighen.


Nador city centerMajor Rif cities include Nador and Al Hoceima (Also called Biya), Azghenghan, Selwan, Ajdir, Tangiers, Tetouan (originally, was called Tittawin), Tawrirt and Taza, while Melilla and Ceuta though in Spanish hands, are geographically and liguistically parts of it. Achaouen or Ashawen is worth visiting, but Ketama (also known as Issaguen) is known as the center of the hashish trade and is likely not an ideal destination however it possesses great panoramic landscapes. The term "reefer", for marijuana, is derived from Rif.



History

Map showing the location of the Rif Mountains across North Morroco.In the Middle Ages, it was the home of the Kingdom of Nekor. In the 20th century, under the leadership of Abd el-Krim El-Khattabi, the Moroccan guerrilla leader, it struggled against Spanish rule and aimed to free Morocco from French colonization too.

Neighboring groups include Ghomara to the east, Senhaja to the southeast, and Aith Iznacen to the southwest, and Algeria to the east. The principal language of the region is Tarifit.


Tribes
Traditionally, the principal Rif tribes of the region are:

Aith Ouriaghel near Ajdir, around Oued Ghis (Abd el-Krim's tribe)
Gzennaya, near the source of Oued Bayu, east of the Metalsa
Galiya, in the region of Melilla
Mazuza
Aith Shisher
Aith Sidel
Aith Bu Ifrur
Aith Buyafar
Kebdana, along the coast next to Oued Moulouya near the Algerian border
Aith Said, west of Oued Kert
Oulad Stut, an originally Arab tribe, south of the Kebdana
Aith Bu Yahi, along Oued Moulouya south of the Oulad Stut
Metalsa, east of the Aith Bu Yahi
Aith Ulishk, southwest of Temsaman
Tafersit, southwest of Temsaman
Aith Tuzin, south of Temsaman
Temsaman, around the town of that name, west of Al Hoceima
Aith Amart, south of Aith Ouriaghel
Targuist, southeast of Aith Ouriaghel
Bokoya, between Ajdir and Bades
Aith Itteft, east of Bades
Aith Bu Frah, east of Aith Itteft
Mestassa, east of Aith Bu Frah
Mtiwa, between Mestassa and Oued Ouringa

Environment
The Rif mountains are not part of the Atlas mountain range. The Rif mountains are home to the honeybee Apis mellifera major.


See also
Heads of State of Rif
Heads of Government of Rif
Nekor

External links
Pictures Of Rifains
http://www.let.leidenuniv.nl/talengids/rifijns2.htm
http://www.gosahara.org/rb.html
http://weecheng.com/morocco/chef/map-rif.gif
Photos of cannabis cultivation in Morocco (Rif) on http://www.geopium.org
Recent paper on kif cultivation and hashish production and trafficking in the Rif Mountains of Morocco

26-10-2006, 20:46
wat kom je met dingen van de tijd dat alle heel noorden en zuiden van berbers waren

het gaat om nu! en boufra7 en targuist is wel rif maar we zijn geen riffi meer

26-10-2006, 20:50

Citaat door SamyaSpears:
wat kom je met dingen van de tijd dat alle heel noorden en zuiden van berbers waren

het gaat om nu! en boufra7 en targuist is wel rif maar we zijn geen riffi meer


besef je wel wat je zegt... het is net rotterdam en amsterdan wel nederlands, maar we zijn geen nederlander meer... wahahahahahahahha

wa mens een andere naam voor noorden van marokko is rif..ooit van rif gebergte???? nou die beginnen van tangen tot aan mlilia.. en alle mensen die tussen die 2 steden wonen zijn rifijnen...en onder rifjnen is een riffi en jebli ontstaan .....

maar jah volgens mij hbe je nooit chi geschiedenis boek geoppend.. doe dat snel

26-10-2006, 20:51

Citaat door SamyaSpears:
wat kom je met dingen van de tijd dat alle heel noorden en zuiden van berbers waren

het gaat om nu! en boufra7 en targuist is wel rif maar we zijn geen riffi meer


Wuahahahaha.......3la domheid....

Vanaf morgen wordt ik een turk....


en de uitleg vover rif is ook van nu in beni boefra7h en targuist spreekt een grootdeel nog steeds tamazight......

26-10-2006, 20:56


ik zeg toch van targuist tot aan tetouan zijn jbella en ze praten geen berbers me ma is jeblia en me pa z'n vader is riffi en zelfs hun spreken geen riffi meer want in targuist en boufrah spreken ze geen riffi want het zijn jbella steden

26-10-2006, 20:57

Citaat door tanjawi_chdid1:
besef je wel wat je zegt... het is net rotterdam en amsterdan wel nederlands, maar we zijn geen nederlander meer... wahahahahahahahha

wa mens een andere naam voor noorden van marokko is rif..ooit van rif gebergte???? nou die beginnen van tangen tot aan mlilia.. en alle mensen die tussen die 2 steden wonen zijn rifijnen...en onder rifjnen is een riffi en jebli ontstaan .....

maar jah volgens mij hbe je nooit chi geschiedenis boek geoppend.. doe dat snel



ik ken jou soort wel zeker van ain zora naar tanger verhuist vandaar chdid erachter ga je horizon hier maar op i-net verbreden helpt niet hoor nadorie

26-10-2006, 20:58



Citaat door SamyaSpears:
ik ken jou soort wel zeker van ain zora naar tanger verhuist vandaar chdid erachter ga je horizon hier maar op i-net verbreden helpt niet hoor nadorie



en waar ligt ain zora

26-10-2006, 21:13

Citaat door SamyaSpears:
wat kom je met dingen van de tijd dat alle heel noorden en zuiden van berbers waren

het gaat om nu! en boufra7 en targuist is wel rif maar we zijn geen riffi meer



is goed meid wees maar niet bang
je bent geen berber
En dat zul je ook nooit zijn

berbers zijn mensen die trots zijn op hun roots
en geen meelopertjes

26-10-2006, 23:14
eerst hatelijk doen tegen jbella en nu zeggen we weer dat chamale bij de rif hoort en dat jbella bij de rjeffa horen tazz slaap verder..

''horizon verbreden'' dat doen ze zeker

als je je cultuur wilt oprakelen doe dat dan goed en ga niet hatelijk doen van arabier dit jbella dat rif is dit helpt niet je doet jezelf er alleen mee!!

doei nepperds die zich toevallig tangawie noemt omdat hij sinds paar jaar daar vakantie viert die ken ik al. no hard feelings just a feed back

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7