Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie is hier ook pleegmoeder???

Pagina's : [1] 2

farah2611
22-10-2006, 16:16

ik heb vrijdag mijn eerste pleegkind gekregen en wil graag weten of iemand van jullie pleegouder is, volgens die begleidster zijn wij heel uniek omdat zij nooit eerder een marokaanse gezin hebben gehad. ik zou heel graag ervaringen willen uitwisselen.

kaktus
22-10-2006, 16:38
lijkt me heel leuk om te doen, is het een marokkaanse kindje?

Leila1982
22-10-2006, 17:06
Lijkt me juist heel zwaar om te doen, andermans kind opvoeden. Het zwaarste lijkt mij als je pleegkind weer terug moet naar zijn/haar eigen ouders.. dan heb je een band opgebouwd en kun je weer afscheid nemen. Maar het is een zeer goede daad bij Allah. Het verzorgen van de wezen (kinderen die geen ouders hebben) is een plicht van de moslimgemeenschap. mag ik vragen welke procedure daaraan vooraf is gegaan? ik neem aan dat je niet 1 2 3 pleegmoeder wordt.

gandora
22-10-2006, 17:13
ik heb vrijdag mijn eerste pleegkind gekregen en wil graag weten of iemand van jullie pleegouder is, volgens die begleidster zijn wij heel uniek omdat zij nooit eerder een marokaanse gezin hebben gehad. ik zou heel graag ervaringen willen uitwisselen. Echt goed van je en inderdaad er is veel vraag naar vooral naar islamitische gezinnen. Ik wil incha allah mij daar ook ooit voor opgeven :goedzo:

marocgirl850
22-10-2006, 17:59

echt goed wil dat inscha allah later ook doen ;)

Goodwife
22-10-2006, 20:12
goed van je meis :sjans: ik had een buurvrouw die dat ook was maar zij was tunesich kuszz

farah2611
22-10-2006, 21:36
je meld je aan en gaat naar zo een bijeenkomst van 3 uur lang, tijdens deze bijeenkomst krijg je een goed beeld hoe het in de praktijk gaat als pleegouder, je krijgt video beelden te zien van pleeggezinnen. als het allemaal bevalt kun je je gelijk aanmelden en dan pas begint de procedure. je krijgt 4 keer huisbezoek van iemand van de jeugdzorg en iedere keer vraagt hij je echt van alles ( ook prive dingen en zo) en hij laat iedere keer heel veel huiswerk achter die jij en je man apart moeten maken. derde keer van die 4 huisbezoeken wil hij of zij met jullie avond eten om te kijken hoe je als gezin bent ( dus met je man en de kids) bij het laatste gesprek ga je een beet je de profiel doorgeven, dat betekent dat zij willen weten welke geslacht, leeftijd, nationaliteit, handicap en ook wanneer een kind je een ziekte heeft. en wat je als eerst moet aanvragen is een medische verklaring en een goedkeuring van de justitie ( dus als je een strafblad hebt dan zou ik het vergeten). als alles rond is en die medewerker is helemaal tevreden dan maakt hij een rapport over jullie die jullie goed moeten keuren. ewa dan word je gebeld of je bereid bent om een kind je op te vangen van twee en een half uit afrika ( donker jochi) zoals bij mij. het is wel zwaar allemaal dus voor de getrouwden onder ons je man moet hier ook 100% achter staan anders gaat het niet lukken. want je krijgt natuurlijk geen makkelijke kinderen in huis, deze kinderen lopen achter met hun ontwikkelingen en zijn moeilijk omdat zij zo veel hebben meegemaakt.

kaballetje
22-10-2006, 22:16
Hallo, Ik heb een pleegbroertje uit Maroc, hij wordt bijna 15 en woont nu bijna een jaar bij ons. Zijn ouders zijn in Maroc en hij is hier om zijn toekomst op te bouwen... Het is wel erg moeilijk om zo'n kind op te voeden, het is nu een puber en hij wil steeds meer zelf de baas zijn. Zijn ouders bellen vaak om te vragen hoe het gaat en daar hebben we dus goed contact mee... Doeggg

prinses007
29-10-2006, 20:29
wow ik vind het egt mooi als je een pleegkind hebt ik wil misgien later ook wel zo iets doen

miss_yosraahhh
30-10-2006, 11:13
ik heb vrijdag mijn eerste pleegkind gekregen en wil graag weten of iemand van jullie pleegouder is, volgens die begleidster zijn wij heel uniek omdat zij nooit eerder een marokaanse gezin hebben gehad. ik zou heel graag ervaringen willen uitwisselen. Masha allah, echt goed van jou en je man :goedzo: Insha Allah zal Allah jullie hier voor belonen, die kleine heeft nu wel een mooie toekomst door jullie :kus:

Jasmina
30-10-2006, 18:24
ik heb vrijdag mijn eerste pleegkind gekregen en wil graag weten of iemand van jullie pleegouder is, volgens die begleidster zijn wij heel uniek omdat zij nooit eerder een marokaanse gezin hebben gehad. ik zou heel graag ervaringen willen uitwisselen. Heel goed van je :goedzo: En er is inderdaad een groot tekort aan Islamitische pleeggezinnen. jasmina :zwaai:

LHAM
30-10-2006, 19:29
ik heb ook gezegd zodra mijn kids wat ouder zijn wil ik een weeskindje adopteren ,ik wil het zo graag alleen moet ik mijn man nog overtuigen hij zegt je zal altijd partij voor je eigen kinderen kiezen ,omdat ze je bloed eigen kids zijn ,ik denk het niet ,plegmoeder wil ik niet omdat je altijd afscheid moet nemen na een tijd,een adoptie niet ik ga het zeker in marokko halen uit een weeshuis inschaallah

Lowa
30-10-2006, 19:42
Zo mooi! Masha'Allah.. Moge Allah swt je ervoor belonen. Ik wil later insha'Allah hetzelfde doen. En misschien zelfs adopteren.

innez
30-10-2006, 23:27
erg macha Allah van je meid! hier in belgie heb je een instelling waar moslimkindjes wachten op een moslimpleeggezin, heeeel spijtig zijn er niet veel. als ik nou afgestudeerd was en mn man was 100% achter mij, dan had ik er geen haar over laten groeien. een neef van me en zn vrouw hebben die stap al genomen, makkelijk was t niet. het is een meisje die verschrikkelijke tijden heeft meegemaakt en sckrik had van elk geluid bijvoorbeeld. nu is het al een jaar verder en ze is heeeel er goed aangepast. masha Allah... Innez

schatje7
31-10-2006, 18:21

wollah echt respect voor jou meid..:)

Pagina's : [1] 2