Bekijk originele versie : Zwangere vrouwen, kom eens! Vraagje!
Tangaouia_sanae
22-10-2006, 13:35
Mijn tante is nu bijna 2 maanden zwanger en ze heeft erge last van zwangerschapsmisselijkheid. Ze mag van de huisarts geen medicijnen innemen. Ze neemt nu tegen de misselijkheid druivensuikersnoepjes en ze drinkt veel water voornamelijk koolzuurhoudend water. Mag ze dat gewoon de hele dag door drinken of is dat misschien niet goed?
Mijn vraag is wat hebben/hadden jullie gedaan tegen de misselijkheid?
alvast bedankt :kus:
Tangaouia_sanae
22-10-2006, 13:48
niemand :(
Je kan er niet veel aan doen. Alhoewel het soms wil helpen om eerst wat in bed te eten voordat je opstaat (een crackertje bijv). Ik heb er zelf de eerste 4 maanden heel erg last van gehad en nu nog steeds af en toe. IK heb er medicijnen voor gehad (in vorm van zetpil) omdat ik letterlijk niets binnen hield. Zelfs geen water. Je tante kan erom vragen bij de huisarts, het zijn medicijnen voor zwangeren Emesafene. Bij mij hebben ze niet geholpen, maar wie weet.
miss_rif21
22-10-2006, 15:50
ik heb er wel medicijnen voor gekregen wel 2soorten maar die helpen voor geen meter!!
je kan er inderdaad niks doen aan die misselijkheid en overgeven!!
ik zelf was bijna 4maanden lang misselijk en overgeven at ook niks!!
ik dronk wel veel water dat maakt het overgeven makkelijker!
helaas moet je tante maar sbar hebben! ik lag op bed van bed naar bank en ik ging de deur ook niet uit omdat ik bang was dat ik flauw ga vallen wat wel vaak is gebeurt!
vertel mij wat ben ook al bijna 3 mnd misselijk............het is een hele erge gevoel......bij mij helpt t als ik eet.............maar dat wil niet zeggen dat t de hele dag over is...........en water zorgt er alleen maar voor dat ik moet kotsen...................ik heb maar geduld en doe het rustig aan..............
Tangaouia_sanae
22-10-2006, 16:49
Shokran dames voor jullie reacties :kus: Allah y 3awnkom!
Maar mn tante drinkt heel veel koolzuurhoudend water, ze had gehoord dat het goed is omdat te drinken. Maar mag je dan zoveel drinken als je wilt of een bepaalde hoeveelheid?
miss_rif21
22-10-2006, 17:03
Maar mn tante drinkt heel veel koolzuurhoudend water, ze had gehoord dat het goed is omdat te drinken. Maar mag je dan zoveel drinken als je wilt of een bepaalde hoeveelheid?
ik zou het niet weten
die druivelsnoepjes eet ik ook wel vaak!! meestal als ik me niet goed voel!
koolzuurhoudend water is erg slecht. Ze moet gewoon veel eten. Dat had ik ook. De hele dag misselijk en dan als ik wat at ging het over. Gewoon veel fruit eten, water drinken enz...
en het gaat vanzelf over als ze de drie maanden gepasseerd heeft;)
In mijn geval was het dat mijn huisarts mijn naar het ziekenhuis doorstuurde. Als jou tante niks binnen kan houden dan kan zij het via haar huisarts proberen want het is niet goed om zo een lange tijd geen vitamines binnen te krijgen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.