Bekijk originele versie : Salaat verichtten onderweg?
alhoceima
09-07-2003, 14:21
Salaam alaikoem broeders en zusters
Verichtten jullie het gebed tijdens de reis naar marokko? mogen wij vrouwen ook gewoon buiten bidden, of moet het in de auto dus gewoon zittend? want ik hoorde dat dat zo mocht tijdens een reis? wie kan me wat meer vertellen hierover?
alvast bedankt
Salaam Alaikoem
ik ga het gewoon doen, samen met mijn man
waarom zou ik het laten, je stopt toch ook als je honger of slaap hebt, dus waarom niet stoppen voor je gebed
Ik zou het gewoon doen Meid!
Liefs safia
alhoceima
09-07-2003, 14:46
maar mogen wij ook gewoon buiten bidden net als de man dat mag?
Origineel gepost door alhoceima
maar mogen wij ook gewoon buiten bidden net als de man dat mag?
ik heb het nog nooit gedaan, doe het gewoon in de auto
Een vrouw mag buiten bidden. Het is zelfs beter om op 'grond' te bidden. In het hiernamaals zullen de plekken waar je op gebeden hebt mee getuigen dat je die dag gebeden hebt.
Thanx voor je antwoord Sis!
Dit is niet alleen voor vrouwen een "probleem", maar ook heel veel mannen schamen zich om buiten te bidden. Het is aan te raden en als ik me niet vergis zelfs verlicht om buiten te bidden... Je ziet vrouwen/mannen gewoon naast de auto koken, eten etc etc, maar ze schamen zich voor het gebed... Ik ben nog op zoek naar een daliel, maar die kan ik nu niet vinden. Ik kom hier nog op terug..
alhoceima
10-07-2003, 09:31
Salaam Alaikoem
Bedankt voor jullie reacties, insjaAllah zal ons gebed tijdens de reis ook geaccepteerd worden.....
Ik ga morgen weg insjaAllah ik wens iedereen die nog gaat alvast een fijne reis toe...
Salaam
Tuurlijk gaat de salaat gewoon door. Je mag dhor en asr verkorten en samen bidden en magrab en isha ook. Vergeet allah (swt) nooit waar je ook bent en onder welke omstandigheden dan ook.
Allah diekoem 3la gair oe jiebkoem 3la gair
wa salaam
Oem_Lena
21-07-2003, 05:07
Origineel gepost door amni
Een vrouw mag buiten bidden. Het is zelfs beter om op 'grond' te bidden. In het hiernamaals zullen de plekken waar je op gebeden hebt mee getuigen dat je die dag gebeden hebt.
vrouwen moge niet buiten bidden :rolleyes: zeg geen dingen die niet zo zijn,en bidden op een schoon kleed,wand je weet maar nooit wat er op die plek is gedaan :rolleyes:
WineGumS
21-07-2003, 05:26
Origineel gepost door lala_amira2
vrouwen moge niet buiten bidden :rolleyes: zeg geen dingen die niet zo zijn,en bidden op een schoon kleed,wand je weet maar nooit wat er op die plek is gedaan :rolleyes:
Volgens mij bedoeld hij buiten met "grond".
ilyas_22
21-07-2003, 13:21
Als je buiten bidt welke richting moet je dan bidden richting de zon of hoeft het niet perse , want als je op een parkeer plaats gaat bidden weet je niet welke kant de QIBLA IS ??
je kunt qibla bepalen... of je kunt zo een gebeds kleed kopen..met een soort kompas erop;)
Origineel gepost door ilyas_22
Als je buiten bidt welke richting moet je dan bidden richting de zon of hoeft het niet perse , want als je op een parkeer plaats gaat bidden weet je niet welke kant de QIBLA IS ?? Dat kun je zien aan de stand van de zon. Als ik me niet vergis komt de zon op in het oosten en verdwijnt in het westen. Om 12.00 bereikt het het hoogste punt en staat het precies in het midden. Aan de hand van je schaduw kun je dan bepalen welke richting het oosten is.
Alleen in het donker wordt het een probleem :D :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.