Bekijk originele versie : Uitwonend voor meer studiefinaciering
ClaudioLopez
09-07-2003, 13:01
Is het nou haram of niet als je jezelf uitwonend inschrijft bij iemand anders terwijl je gewoon nog thuis woont... alleen om meer geld te vangen van ibg zodat je lekker kan shoppen?
het is toch fraude....
jullie mening graag :)
IBG_groep kijkt mee met dit forum...............ik beroep me op mijn zwijgplicht.
Antwoord:
In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
Beste zuster
Allah beveelt ons aan om alleen van het goede te eten, Aboe Hoerayrah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) heeft gezegd:"De boodschapper van Allah heeft gezegd: "Allah, de Almachtige, is goed en accepteert alleen het goede. Allah heeft de gelovigen datgene opgedragen wat Hij de boodschappers opgedragen heeft. En de Almachtige heeft gezegd: "O, boodschappers! Eet goede dingen en verricht goede werken." (Soerat Al moe'mienoen aya 51). "En Allah, de Almachtige heeft gezegd:"O, jullie gelovigen! Eet de goede dingen, waarvan Wij jullie voorzien hebben" (Soerat Al baqaara aya 172). Daarna vertelde hij over een man, die een lange reis maakte en met verwarde haren onder het stof, zijn handen ter hemel strekt (en zegt):"O, Heer! O Heer!" Dit terwijl zijn eten, zijn drinken en zijn kleding haram zijn en zijn voedsel haram is. Hoe kan hij ooit verhoord worden" (Moesliem).
Het is niet toegestaan om via leugens aan meer geld te komen. Het IB-groep geeft uitwonende studenten een extra toeslag omdat zij meer kosten maken...etc, U als inwonende student heeft op die extra toeslag geen recht op. Als oplossing zou een bijbaantje die bij een moslimvrouw past mogelijk zijn, of misschien meer financiƫle hulp krijgen van de ouders.
Moge Allah u en ons steunen en helpen om Zijn religie volledig te volgen.
Gevraagd door:
Anoniem
Beantwoord door:
CyberImam
Datum:
26 mei 2002
Geplaatst door:
Redactie
Vraag
Toen ik nog studeerde heb ik met opzet verkeerde informatie doorgegeven aan de Informatie Beheergroep om op deze manier een grotere financiele toelage te ontvangen.
Antwoord
In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige,
Allah beveelt ons aan om alleen van het goede te eten, Aboe Hoerayrah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) heeft gezegd:"De boodschapper van Allah heeft gezegd: "Allah, de Almachtige, is goed en accepteert alleen het goede. Allah heeft de gelovigen datgene opgedragen wat Hij de boodschappers opgedragen heeft. En de Almachtige heeft gezegd: "O, boodschappers! Eet goede dingen en verricht goede werken." (Soerat Al moe'mienoen aya 51). "En Allah, de Almachtige heeft gezegd:"O, jullie gelovigen! Eet de goede dingen, waarvan Wij jullie voorzien hebben" (Soerat Al baqaara aya 172). Daarna vertelde hij over een man, die een lange reis maakte en met verwarde haren onder het stof, zijn handen ter hemel strekt (en zegt):"O, Heer! O Heer!" Dit terwijl zijn eten, zijn drinken en zijn kleding haram zijn en zijn voedsel haram is. Hoe kan hij ooit verhoord worden" (Moesliem).
Het is niet toegestaan om via leugens aan meer geld te komen. Het IB-groep geeft uitwonende studenten een extra toeslag omdat zij meer kosten maken...etc, U als inwonende student heeft op die extra toeslag geen recht op. Als oplossing zou een bijbaantje die bij een moslimvrouw past mogelijk zijn, of misschien meer financiƫle hulp krijgen van de ouders.
Moge Allah ons leiden op Zijn weg.
ClaudioLopez
09-07-2003, 13:09
dan moet ik maar nachtwerk zoeken ofzo om aan meer geld te komen :wijs:
elmoemien
09-07-2003, 15:35
eem vriend van mij (een nederlandse) woont op een kamer (dus uitwonend), maar hij staat nog steeds als thuiswonend ingeschreven..........hij laat nu al drie jaar 150 euro per maand aan zijn neus voorbij gaan...ik heb hem voor een idioot uitgemaakt........
SaraZena
09-07-2003, 15:44
Origineel gepost door elmoemien
eem vriend van mij (een nederlandse) woont op een kamer (dus uitwonend), maar hij staat nog steeds als thuiswonend ingeschreven..........hij laat nu al drie jaar 150 euro per maand aan zijn neus voorbij laten gaan...ik heb hem voor een idioot uitegmaakt........
dat is pas echt een soekel :D
elmoemien
09-07-2003, 15:53
dat is 36 keer 150 is iets van 5400 euro...............wat had ie daar allemaal niet mee kunnen doen?
SaraZena
09-07-2003, 15:54
Origineel gepost door elmoemien
dat is 36 keer 150 is iets van 5400 euro...............wat had ie daar allemaal niet mee kunnen doen?
kan ie dat niet met terugwerkende kracht krijgen?
elmoemien
09-07-2003, 15:57
Had je gedacht: ibg kent GEEN terugwerkende krachtclausule..............
Danoontje
09-07-2003, 17:09
ik ben ook een soeeeeeekel en k ben er trotzz op:bril:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.