Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : oorontsteking

Pagina's : [1] 2

kaktus
20-10-2006, 19:26

meskiena mijn lieve dochtertje van net 1 jaar heeft oorontsteking, wie heeft hier ervaring mee?

moslima_bouchra
20-10-2006, 19:32
Salaam oe 3alaikoem, Ik heb zelf ook een paar keer last gehad van oorontsteking, en dat deed ehct heel erg pijn. je kindje is nog 1 jaar meskiena, ik weet niet hoe het is bij kleintjes. maar een ding ga echt naar dokter en blijf ook gaan als het niet beter wordt. InshAllah wordt ze snel beter. Allah ichafi3a...amien! Salaam oe 3alaikoem

kaktus
20-10-2006, 19:36
Amien! Had jij er ook meestal savonds als je in bed ligt last van?? Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en die heeft mij antibiotica gegeven INSHA ALLAH geneest ze snel.

kaktus
20-10-2006, 19:41
Juist als ik ging slapen vooral als ik ben gaan zwemmen of het buiten geregent heeft. Antibiotica kreeg ik ook toen ik als baby constant een oorontseking kreeg.... Tip, oorontsteking gaat gepaard met verstopte neus....Zodra neusslijm loskomt is de oorontsteking over....(neusspray is dus handig) ook heeft ze neusspray gehad vandaag. Bedankt voor de info...

oem_mujahid2
20-10-2006, 19:51

Allahi shafiha, ameen

smurfi
20-10-2006, 20:16
Arm kind! Is inderdaad verstandig om de husarts te bellen.... Verder zou ik haar paracetamol geven, zeker voor het slapen gaan (bij het liggen hebben ze het meest last van) want een oorontsteking is afschuwelijk pijnlijk! Hmmm, en als zij verkouden is kun je haar Xylometazoline neusspray geven (0,025%)...er zit namelijk een buis tussen de oren en de neus, de neusspray kan de druk weghalen als de buis verstopt is. Beterschap!

smurfi
20-10-2006, 20:31
Is niet verstandig om een baby paracetamol te geven. Hoezo niet doctor?

kaktus
20-10-2006, 20:52
Is niet verstandig om een baby paracetamol te geven. ik hou er ook niet van om kleine kinderen paracetamol te geven alleen in noodgevallen.

monjaca
20-10-2006, 20:56
AAHHH meskiena!! dat is echt pijnlijk ik doe bij mijn dochtertje ook warme olijfolie ( ze zeggen dat oude het beste is, dus ik heb een speciaal potje met olijfolie daarvoor al heel lang) en dan op een oorstaafje in haar oortjes ..een klein beetje beterschap!

smurfi
20-10-2006, 21:49
Is een aanslag op zijn kleine maagje en tere levertje. Valt wel mee hoor ;) Paracetamol kan vanaf 3 mnd. zonder enig bezwaar genomen worden, in de juiste sterkte natuurlijk (behalve bij allergie tegen de werkzame stof paracetamol maar dat komt nauwelijks voor).

roemaisa78
20-10-2006, 23:24
Een echte wondermiddel....ik gebruik het nog steeds maar meer ter preventie. Gewoon op een zondagmiddag terwijl iedereen voetbal kijkt sta ik in de keuken om mijn vaste ritueel weeres te doen... heb jij geen buisjes gehad. meestal hebben kinderen die last hebben van chronische oorontsteking altijd buisjes. en dan kan je geen olie gebruiken. ik gebruik altijd voor mijn kinders sofradex. heb ik altijd in huis en helpt heel erg goed.

roemaisa78
20-10-2006, 23:29
meskiena mijn lieve dochtertje van net 1 jaar heeft oorontsteking, wie heeft hier ervaring mee? ik zou je aanraden om sofradex te gebruiken. kan de huisarts voor je voorschrijven. antibiotica zou ik niet doen omdat dat zo'n groot effect heeft op die kinders. het is hartstikke slecht voor zulke jonge kinderen. alleen in geval van een bacterie infectie in de longen dan zou ik zo'n antibiotica kuur gebruiken. mijn dochtertje heeft er gewoon rotte tanden aan overgehouden van die antibiotica. het is trouwens erfelijk chronische oorontsteking. ik hoop niet dat jouw dochtertje dat heeft. en lahie shafie.

Nisrine20
21-10-2006, 01:11
Mijn dochter heeft ook vaak last van oorontsteking.....om de 2 maanden wel een keer. En het is zelfs voor gekomen dat ze het in 1 maand 2 keer heeft gehad. De huisarts had me antibiotica voorgschreven maar elke keer als k het aan haar gaf gaf ze het over. Daardoor heeft ze 2 weken lang oorontsteking gehad. Er was toen 1 optie en dat was haar opnemen in het ziekenhuis en het haar via een infuus te geven. Gelukkig is het niet zo ver gekomen!

latiefka
21-10-2006, 07:03
Nee, ik heb geen buisjes in laten zetten...Mijn broer die ook een chronisch oorontsteking had heeft het wel laten doen na een reeks van operaties aan de trommelvliezen. Bij hem heeft tijdelijk geholpen maar naderhand kwam het weer terug. Het was duidelijk een gevolgbestrijding en daar heb je in een lange termijn niks aan. Sofradex werd mij destijds ook voorgeschreven. Het deed bij mij meer kwaad want voordat ik het wist had in een trommelvlies perforatie. Ik heb al die medicijnen niet meer nodig. Oorontsteking is nu voor mij zo gewoon dat als ik het even niet meer heb ik het begin te missen. Het is net als menstruatie...Als je overtijd bent begin je je zorgen te maken. o wat erg zeg ik wist niet dat het zo lang kon hangen probeer warme doekjes op je oor te leggen helpt ook ik doe altijd en doekje warm houden boven het vuur en dat leg ik op me oor en zo doende val ik in slaap olijf olie helpt ook zeker de beste middel wat paracetemols betreft kin je het beste niet gebruiken dat is en erstige aanslag op je lever coor al bij kinderen . dat zei mn huisarts en keer .weet je wat hij zei ,hij zei mn eigen kinderen hebbn nog nooit paracetemol gehad ik zei he hoe doe je het dan hij zei niks de koorts trekt wel weg ongelooflijk he en wij proppen bij de eerste de beste pijn en paracemol

roemaisa78
21-10-2006, 22:26

Nee, ik heb geen buisjes in laten zetten...Mijn broer die ook een chronisch oorontsteking had heeft het wel laten doen na een reeks van operaties aan de trommelvliezen. Bij hem heeft tijdelijk geholpen maar naderhand kwam het weer terug. Het was duidelijk een gevolgbestrijding en daar heb je in een lange termijn niks aan. Sofradex werd mij destijds ook voorgeschreven. Het deed bij mij meer kwaad want voordat ik het wist had in een trommelvlies perforatie. Ik heb al die medicijnen niet meer nodig. Oorontsteking is nu voor mij zo gewoon dat als ik het even niet meer heb ik het begin te missen. Het is net als menstruatie...Als je overtijd bent begin je je zorgen te maken. even een persoonlijke vraag. je hoeft er niet op te antwoorden als je niet wil. heb jij geen spraakgebrek aan overgehouden van die chronische oorontstekingen. en kon jij al die tijd gewoon goed horen, want mijn dochtertje is nu bijna 7. en ze kan nog steeds niet fatsoenlijk praten. ik vraag me welleens af komt het wel ooit eens goed met haar spraak. vooral bij emotie zoals boosheid of verdriet dan is ze heel slecht te verstaan. en ze is ook soms hyperactief. herken jij dat. door die oorontstekingen hoort ze sommige dingen niet goed. ik maak me wel een beetje zorgen. en ze heeft constant oorontstekingen meskina.

Pagina's : [1] 2