Bekijk originele versie : Honing als haarmasker..
blauwe_hemel
19-10-2006, 20:57
Hey dames,
Ik las hier onlangs dat sommige honing in hun haren deden. Wie heeft hier ervaringen mee? Hoe lang doe je de honing in je haar, wat moet je er eventueel bijdoen want tis zo plakkerig dat het gwn een plakboel wordt :maf: En hoe lang mag je het in je haar laten?
En ohja, ik heb het niet over honing in je haar om krullen te krijgen maar gwn als haarmasker :o
Gegroet :kus:
bebergeitje
19-10-2006, 21:29
ik doe he tzo:
ik was eerst mijn haar met shampoo.
dan handdoek drogen
dan doe ik in een kom,olijfolie ,gewoon een beetje,dan arganolie( of je kunt ook amandelolie),dan 2eierdooiers,dan honing,alles mengen,het moet ongeveer de helft van dat soepkommetje zijn...
dan in je haar,dan aluminiumfolie of plastiekfolie ,dan een hoofdoekje er op en dan ga ik slapen en 's morgens was ik mijn haar terug...
wipneusje
19-10-2006, 21:49
ik doe een kommetje vol met honing 3/4 eetlepels ofzo..en dan 1 theelepeltje olijfolie(echt een theelepeltje) en dan een theelepeltje warm water..en dan goed roeren..dit gebruik ik dan als masker na het wassen
Ik was dan eerst mijn haar met shampoo en spoel het uit..en gelijk in het natte haar doe ik dat mengsel en laat het een kwartier of halfuur inwerken..en daarna spoel ik het uit met alleen water..dus niet nawassen met shampoo anders is het hele effect weg..alleen met water net zoals je dat ook met cremespoeling en andere haarmaskers doet
En dan gewoon in een handdoek wikkelen..
Voor mij is het zo het handigst...het lijkt mij niet goed om het lang in je haar te laten..gewoon een halfuurtje is het beste..een gewoon haarmasker laat je toch ook niet een hele nacht in je haar
en ik doe dat gewoon 1 of 2 keer in de week
chebba_faatje
19-10-2006, 21:51
ik las ook ergens dat het goed voor krullen is:confused:
d8 ik
blauwe_hemel
19-10-2006, 23:06
ik doe he tzo:
ik was eerst mijn haar met shampoo.
dan handdoek drogen
dan doe ik in een kom,olijfolie ,gewoon een beetje,dan arganolie( of je kunt ook amandelolie),dan 2eierdooiers,dan honing,alles mengen,het moet ongeveer de helft van dat soepkommetje zijn...
dan in je haar,dan aluminiumfolie of plastiekfolie ,dan een hoofdoekje er op en dan ga ik slapen en 's morgens was ik mijn haar terug...
Je laat het er dus de hele nacht in. Hoe is jouw haar dan de volgende morgend, krijg je die boel dan nog wel allemaal uitgewassen?
Ik wil het ook proberen, maar dacht miss dat een hele nacht te lang zou zijn, wie weet wat die honing met je haar kan doen :o
blauwe_hemel
19-10-2006, 23:07
ik doe een kommetje vol met honing 3/4 eetlepels ofzo..en dan 1 theelepeltje olijfolie(echt een theelepeltje) en dan een theelepeltje warm water..en dan goed roeren..dit gebruik ik dan als masker na het wassen
Ik was dan eerst mijn haar met shampoo en spoel het uit..en gelijk in het natte haar doe ik dat mengsel en laat het een kwartier of halfuur inwerken..en daarna spoel ik het uit met alleen water..dus niet nawassen met shampoo anders is het hele effect weg..alleen met water net zoals je dat ook met cremespoeling en andere haarmaskers doet
Voor mij is het zo het handigst...het lijkt mij niet goed om het lang in je haar te laten..gewoon een halfuurtje is het beste..een gewoon haarmasker laat je toch ook niet een hele nacht in je haar
Gewoon met water wassen? Blijft je haar dan niet kleven?
blauwe_hemel
19-10-2006, 23:07
ik las ook ergens dat het goed voor krullen is:confused:
d8 ik
Ja, klopt ;)
nee het blijft niet kleven ik gebruik het ook..
maar ik was wel mijn haar met een klein beetje shampoo anders blijven
mijn haren stinken... :o
blauwe_hemel
20-10-2006, 00:00
nee het blijft niet kleven ik gebruik het ook..
maar ik was wel mijn haar met een klein beetje shampoo anders blijven
mijn haren stinken... :o
Ok, thx! :kus:
wipneusje
20-10-2006, 14:38
nee want als je honing mengt met 1 lepeltje water en dan nog 1 klein theelepeltje olijfolie..ik doe meestal half theelepeltje olijfolie...dan is het niet kleverig meer als je het roert..dan is het gewoon een cremige substantie...en ik smeer het dan gewoon in nat haar...en je spoelt het gewoon uit met water..zonder dat je haar viezig ervan word..daarom moet je ook maar een klein beetje olijfolie gebruiken, want teveel olie kun je niet uitspoelen...dus bij zeer droog haar 1 theelepeltje erdoor..en bij normaal haar een paar druppels of half theelepeltje..
Moslima4ever
01-08-2009, 22:06
Ga ik morgen insha'Allah uitproberen! :goedzo:
bloempje92
01-08-2009, 22:20
Mayo dus en honing? Of Honing en Olijfolie?
jeblia021
01-08-2009, 23:00
wat is het effect van al deze maskers? zie je echt verschil...en wat is het verschil dan?
Maar dat blijft toch stinken?
jadoreyou
03-08-2009, 00:51
ik heb dit net alemaal gelezen
en heb een kometje gepakt en veel honing erin gedaan en olijfolie
zodat het beetje slap werd toen mayonaise erin en daarna knoflook
geperst en het geroert.
ik vertrouw op julie meiden zit nu met plakplastick op me hoofd
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.