Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Israel eis Aanslag Zionistische entiteit op

Pagina's : [1] 2

Ezzedine
08-07-2003, 13:53

De Palestijnse beweging Islamitische Jihad heeft laten weten dat één van hun leden zichzelf heeft opgeblazen in Kfar Jawetz, niet ver van de Westelijke Jordaanoever. De aanslag kostte, buiten het leven van de martelaar, het leven van een 65-jarige vrouw. Drie kleine kinderen werden onder de puinhopen van een ingestorte woning vandaan gehaald en kwamen er met relatief lichte verwondingen vanaf. Vermoedelijk had de martelaar een groter doel op het oog, maar zijn de explosieven te vroeg afgegaan. De reden voor de aanslag is volgens de Palestijnse terreurgroep het te geringe aantal Palestijnen dat Israël wil vrijlaten. De Islamitische Jihad heeft met deze aanslag het bestand geschonden dat ze onlangs overeengekomen was.

Onno29
08-07-2003, 14:25
Ezzedine wat bedoel je precies met je titel " Israel eis aanslag Zioniste Entiteit op"? Buiten het wat lullige taal (tik) foutje is het grammaticaal ook een beetje een zootje. Een aanslag opeisen doe je als je verantwoordelijk bent voor, niet als je het slachtoffer bent van. Laten we hopen dat Israel zich rustig houdt. Al heeft deze 22-jarige zwakbegaafde natuurlijk wel weer het juiste excuus verzorgd om de Betlehem weer te bezetten. Je zou bijna gaan denken dat Palestijnen van ellende houden.

K_Prone
08-07-2003, 14:30
Origineel gepost door Onno29 Laten we hopen dat Israel zich rustig houdt. Al heeft deze 22-jarige zwakbegaafde natuurlijk wel weer het juiste excuus verzorgd om de Betlehem weer te bezetten. Je zou bijna gaan denken dat Palestijnen van ellende houden. Ohh ja stel een fries pleegt een bomaanslag in Amsterdam. Kom laten we Friesland bezetten :rolleyes: Wat een individu doet mag geen schade hebben voor een hele gemeenschap. Ben je een hollander dan snap ik het die houden er van om te generaliseren Niet allemaal hoor :p

Ezzedine
08-07-2003, 14:32
De titel is niet mijn schuld ik heb die direkt gekopieert grote vriend Dus de grammatica controle moet je voor je houden en niet bij mij aan kloppen. De bedoeling was neem ik aan dat de islamitsche JIhad de Martelaarsoperatie opeist meer niet. Wat betreft Bei Laham Israel trekt zich uit Beit Laham en convisceert land rond het noorden van Jerusalem Als Israel vrede wou kon het alang sluiten in deze laaste 60 jaar van bezetting.

rnaj
08-07-2003, 14:37

Als Israel vrede wou kon het alang sluiten in deze laaste 60 jaar van bezetting. In drente zeggen we "as is verbrande turf", ik hoop alleen dat iedereen nu in het heden en toekomst serieus met de vrede bezig is en zo wijs zijn om met hun vingers van de wapens af te blijven. Beschouw dit maar als een oproep voor alle betrokken partijen.

Onno29
08-07-2003, 14:37
Ik zeg niet dat ik het ermee eens zou zijn, maar als de randdebiel niet te vroeg was ontploft maar zo als waarschijnlijk gewenst op een plek met veel slachtoffers was de roadmap natuurlijk spontaan opgehouden. Dan had Israel weer wat speelruimte gekregen van de USA en van Europa om door te gaan met wat ze doen. Wat een individu doet mag geen schade hebben Het probleem is dat het steeds "individuen" zijn. Er zit natuurlijk een organistaie achter, Bovendien een organisatie die met Abbas had afgesproken om zich 3 maanden kalm te houden. Dit ondermijnt de positie van Abbas en dus die van het palestijnse volk.

Onno29
08-07-2003, 14:41
De titel is niet mijn schuld ik heb die direkt gekopieert grote vriend Oh Ok, mag ik foutief kopieren ook wat dommig vinden. Als Israel vrede wou kon het alang sluiten in deze laaste 60 jaar van bezetting Laten we het vooral over nu hebben. Israel doet (net als Abbas)een poging, maar het word waarschijnlijk lastig om een vrede door te drukken als de palestijnen door gaan met hun geouwehoer. Terwijl de palestijnen toch het meeste te winnen hebben van zo'n vrede.

Ezzedine
08-07-2003, 14:43
Hoeveel roadmaps hebben we al gehad.Stuk of 5 die werken niet omdat onze oorlogs crimineel Sharon en co jersualem en hebron en alle andere steden niet willen opgeven en dat ze een Groot Israel willen hebben diep in hun hart van de Nijl tot de Eufraat

K_Prone
08-07-2003, 14:44
Origineel gepost door Onno29 Het probleem is dat het steeds "individuen" zijn. Er zit natuurlijk een organistaie achter, Bovendien een organisatie die met Abbas had afgesproken om zich 3 maanden kalm te houden. Dit ondermijnt de positie van Abbas en dus die van het palestijnse volk. Dat noem ik nou heel dom Wat kan Abbas nou doen om die aanslagen te plegen en je weet waarom die aanslag is gepleegd ik probeer hem niet goed te keuren maar ik snap de standpunten wel van die organisatie. Israel wil niet geven dus houd zich ook niet aan het pact. Dus denken zij ja wij kunnen er ook wat van Actie vraagt om reactie ;)

Jupiter
08-07-2003, 14:49
Origineel gepost door misantazaghin Dat noem ik nou heel dom Wat kan Abbas nou doen om die aanslagen te plegen en je weet waarom die aanslag is gepleegd ik probeer hem niet goed te keuren maar ik snap de standpunten wel van die organisatie. Israel wil niet geven dus houd zich ook niet aan het pact. Dus denken zij ja wij kunnen er ook wat van Actie vraagt om reactie ;) Het enige wat ik ronduit dom vind, is anderen voortdurend dom noemen en dan zelf met klinklare onzin te komen.

K_Prone
08-07-2003, 14:50
Origineel gepost door Jupiter Het enige wat ik ronduit dom vind, is anderen voortdurend dom noemen en dan zelf met klinklare onzin te komen. Tsja het is maar wat je Hypocrisie noemt :rolleyes:

Jupiter
08-07-2003, 14:56
Origineel gepost door misantazaghin Tsja het is maar wat je Hypocrisie noemt :rolleyes: ik kan je weer eens niet volgen, maar dat zal wel aan mijn domheid liggen.

Onno29
08-07-2003, 14:59
Origineel gepost door Ezzedine Hoeveel roadmaps hebben we al gehad.Stuk of 5 die werken niet omdat onze oorlogs crimineel Sharon en co jersualem en hebron en alle andere steden niet willen opgeven en dat ze een Groot Israel willen hebben diep in hun hart van de Nijl tot de Eufraat Wat ze diep in hun hartje willen hebben niet zo heel veel mee te maken. Onder leiding van de US wordt Sharon aan het handje naar vrede meegenomen. Maar de US houdt niet van aanslagen waar 65-jarige vrouwen sterven en kinderen gewond raken. Ik weet niets van 5 roadmaps onder Sharon en Co. Wat kan Abbas nou doen om die aanslagen te plegen Je bent het dus met me eens. Dit soort aanslagen zorgt ervoor dat Abbas als iemand zonder macht overkomt. Waarom zou Israel in gesprek gaan en akkoorden sluiten met iemand die geen macht heeft? en je weet waarom die aanslag is gepleegd De organisatie zegt zelf omdat Israel niet genoeg palestijenen snel genoeg vrij laat. Persoonlijk denk ik dat de leiders van dit soort terroristische organisaties graag het vredesproces zit mislukken omdat zij anders hun macht verloren zien gaan en veel kansen gaan missen om over de lijken van hun broeders heen geld te verdienen. (Ik heb het over de leiders, niet de simpelen van geest die he vieze werk uitvoeren)

K_Prone
08-07-2003, 15:00
Origineel gepost door Jupiter ik kan je weer eens niet volgen, maar dat zal wel aan mijn domheid liggen. Gebeurt wel vaker wees gerust maar een paar mensen begrijpen me op dit forum ;)

K_Prone
08-07-2003, 15:04

Origineel gepost door Onno29 Je bent het dus met me eens. Dit soort aanslagen zorgt ervoor dat Abbas als iemand zonder macht overkomt. Waarom zou Israel in gesprek gaan en akkoorden sluiten met iemand die geen macht heeft? Wat vind je dan dat ze met de Jihad Fatah en Hamas beweging in gesprek gaan. Zou wel moeten maar zal nooit gebeuren. Persoonlijk denk ik dat er jammer genoeg nooit vrede zal komen. De organisatie zegt zelf omdat Israel niet genoeg palestijenen snel genoeg vrij laat. Persoonlijk denk ik dat de leiders van dit soort terroristische organisaties graag het vredesproces zit mislukken omdat zij anders hun macht verloren zien gaan en veel kansen gaan missen om over de lijken van hun broeders heen geld te verdienen. (Ik heb het over de leiders, niet de simpelen van geest die he vieze werk uitvoeren) Het is maar hoe je het ziet he, ik denk dat het merendeel van de palestijnen achter die groepen staan. Ik ben ook voor die organisaties tenminste hun standpunten maar hun daden keur ik af. Vrede is nog ver te zoeken in het midden oosten;)

Pagina's : [1] 2