Bekijk originele versie : Paradontax niet meer gebruiken mensen!
firdaus1
18-10-2006, 10:44
Salamoe Allikoem allemaal,
IK wou even wat doorgeven. Ik gebruikte vroeger altijd paradontax maar ik gebruik hem niet meer omdat ik er achter ben gekomen dat er alcohol in zit. Als je aan de achterkant leest wat er allemala in zit dan zie je dat er helaas ook alcohol in bevat.
Om die redenen wij ik jullie aangeven om een andere tandpasta te gebruiken..... het is je eigen keus..... als je het niet doet is het iets tussen jouw en Allah... daar heb ik weinig over te zeggen.... dus jullie weten het succes!
Yallah ethalla fraskoem en het beste verder!
Groetjes,
Firdaus:)
Alcoholgebruik in de Islam is niet geheel verboden. Je hebt verschillende soorten alcohol. Het wordt ook gebruikt als desinfectans, dit is naar mijn weten niet verboden omdat het een ander functie heeft dan bijvoorbeeld alcohol in drank.
Je moet eerst weten waarom je geen alcohol mag drinken en dan kan je ook zien waarom het in bepaalde situaties geoorloofd is.
IK kan je helaas geen daliel geven. Maar verifieer bij een geleerde.
Gr. JETLI
P.s. ik heb het niet over dat alcohol in drank geoorloofd is maar alcohol als geen drank voor andere doelstellingen.
alhoceimagirl20
18-10-2006, 16:04
P.s. ik heb het niet over dat alcohol in drank geoorloofd is maar alcohol als geen drank voor andere doelstellingen.
stel nu bijvoorbeeld dat je iets eetbaars wilt kopen, maar er zit wijnazijn in... mag je het dan kopen of niet?
Nee in voeding mag het weer niet, maar ik heb het meer over dat het gebruikt wordt als desinfectans. In drank en voeding mag het niet.
Allah oe3lem.
Kijk tandpasta is om je tanden schoon te maken, dus het alcohol wat er in zit is als desinfectans, dood de bacterie net als het in de mondspoeling Lesterine zit. Maar je mag het niet doorslikken omdat het te slecht is voor je maag....want het is agressief. Is een ander alcohol zoals in wijn en bier zit en chocolade.
Nogmaals verifieer bij een geleerde.
Gr. JETLI
alhoceimagirl20
18-10-2006, 16:23
dank je wel lieverd :kus:
nadorgirl17
18-10-2006, 18:28
in bijna elke tandpasta zit alcohol
wipneusje
18-10-2006, 20:46
in bijna elke tandpasta zit alcohol
ik wou net zeggen..overal zit zowat alcohol in..in lotions, reinigers zepen
Als je vind dat je helemaal geen alcohol mag gebruiken in de cosmetica..dan kun je je zowat niet meer wassen
wipneusje
18-10-2006, 20:48
Salamoe Allikoem allemaal,
IK wou even wat doorgeven. Ik gebruikte vroeger altijd paradontax maar ik gebruik hem niet meer omdat ik er achter ben gekomen dat er alcohol in zit. Als je aan de achterkant leest wat er allemala in zit dan zie je dat er helaas ook alcohol in bevat.
Om die redenen wij ik jullie aangeven om een andere tandpasta te gebruiken..... het is je eigen keus..... als je het niet doet is het iets tussen jouw en Allah... daar heb ik weinig over te zeggen.... dus jullie weten het succes!
Yallah ethalla fraskoem en het beste verder!
Groetjes,
Firdaus:)
en heb je al een tandpasta zonder alcohol gevonden:rolleyes:
trouwens in eau de toiletten en parfum zit ook heelveel alcohol..en ook in cremes
nadorgirl17
18-10-2006, 21:01
hahaha ja inderdaad!!
RisLaine
18-10-2006, 23:16
Ik gebruik Listerine mondwater, zit ook alcohol in.
Maar maakt toch niet uit, als je het niet inslikt? :wat?!:
xfatimax
17-11-2006, 16:11
up
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.