Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jonge Marokkanen en Turken hebben moderne opvattingen

Ismahane82
08-07-2003, 00:08

Uitgegeven: 7 juli 2003 20:53 DEN HAAG - Turken en Marokkanen van de tweede generatie hebben over homoseksualiteit vergelijkbare opvattingen als autochtone Nederlanders. Dat geldt ook voor hun opvattingen over het zelfstandig wonen van meisjes, blijkt uit onderzoeksresultaten die de gemeente Den Haag maandag publiceerde. Dit jaar heeft de gemeente in haar stadsenquête onder 800 inwoners voor het eerst specifieke vragen gesteld over de sociaal-culturele opvattingen van verschillende groepen Hagenaars. Uit het onderzoek blijkt dat de tweede generatie Turken en Marokkanen er duidelijk modernere opvattingen op nahoudt dan haar ouders. Zeer opvallend Wethouder P. Heijnen van Integratie noemt dat verschil in opvattingen tussen oudere en jongere Turken en Marokkanen zeer opvallend. "De resultaten stemmen mij hoopvol op het punt van de culturele integratie van de tweede generatie in onze stad." De deelnemers aan de enquête kregen onder meer de vraag voorgelegd of het hen uitmaakt dat kinderen les krijgen van een homoseksuele leraar. Meer dan 60 procent van de Turken vindt dat dit niet uitmaakt. Bij Marokkanen, Surinamers, Antillianen en autochtonen ligt dit percentage rond de 90. Bij de eerste generatie Turken en Marokkanen ligt het percentage op 70, bij de tweede generatie op 96. Het antwoord op de vraag of het uitmaakt of men geholpen wordt door een homoseksuele arts levert hetzelfde beeld op. Voor driekwart van de Turken maakt dat niet uit. Negen op de tien leden van de overige bevolkingsgroepen heeft geen probleem met een arts die homoseksueel is. Van de eerste generatie Turken en Marokkanen maakte het 80 procent niet uit welke seksuele geaardheid de arts heeft. Het aantal tegenstanders van de homoseksuele arts ligt bij de tweede generatie fors lager (92 procent). Zelfstandig wonen Veel Turken en Marokkanen vinden het ongewenst dat meisjes zelfstandig wonen, (respectievelijk 57 en 39 procent). Bij Surinamers is dat 22 procent, bij Antillianen en bij autochtonen 10 procent. Ook hier bestaat weer een groot verschil in opvatting tussen de eerste en de tweede generatie Turken en Marokkanen. Ruim de helft (54 procent) van de eerste generatie vindt het ongewenst als meisjes zelfstandig wonen. De tweede generatie heeft hier veel minder moeite mee (16 procent afkeurende reacties).

rnaj
08-07-2003, 00:47
Saima, geef nu maar gewoon toe, je behoort tot een minderheid

grendel
08-07-2003, 00:55
Origineel gepost door Saima Ik ben het nooit met je eens, maar dit keer wel. Integratie betekent inderdaad modder en modder stinkt ! Daarom ben ik voorstander van separatie en tegen integratie. Ik denk net zoals als mijn ouders uit de jaren zestig alleen ben ik een beetje extremistischer geworden! Ze hadden ons groepje moeten intrviewen dan waren de uitkomsten van het onderzoek heel anders geweest! Ik vraag me dan wel af waarom die 11.000 Marokkanen in Amsterdam in de periode van 1997 tot 2001 tot Nederlander zijn genaturaliseerd ? (bron O+S Gemeente Amsterdam). Of is naturalisatie en separatie hetzelfde ? ;)

haroun
08-07-2003, 08:02
Origineel gepost door bezoeker99182 separatie is achterhaald, we leven in een open wereld Separatie veronderstelt grenzen Grenzen veronderstellen grensbewakers Ik ga en sta waar ik wil ! Wel eens gehoord van de Berlijnse muur ? Ga dat eens vertellen aan de Marokkanen op de stranden van Noord Marokko die daar met lekke bootjes van wal steken... En vertel ons daarna wat hun reacties zijn op je blijde boodschap...!!!

haroun
08-07-2003, 08:08

Origineel gepost door Saima Ze hadden ons groepje moeten intrviewen dan waren de uitkomsten van het onderzoek heel anders geweest! Ik ben het grondig eens met Saima. Of je nu voor of tegen integratie bent, dit is een schoolvoorbeeld van een fake gemanipuleerd onderzoek...! Allochtonen antwoorden namelijk op stupide vragen over zaken die al bekend zijn, doodleuk dat wat ze denken dat die stomme Nederlander wil horen. De geiten die dit onderzoek deden moeten hun geld terugstorten...

Jupiter
08-07-2003, 08:56
Origineel gepost door haroun Ik ben het grondig eens met Saima. Of je nu voor of tegen integratie bent, dit is een schoolvoorbeeld van een fake gemanipuleerd onderzoek...! Allochtonen antwoorden namelijk op stupide vragen over zaken die al bekend zijn, doodleuk dat wat ze denken dat die stomme Nederlander wil horen. De geiten die dit onderzoek deden moeten hun geld terugstorten... jullie zien iets over het hoofd: als je iemand in alle vrijheid enqueteerd dan geeft die persoon zijn/haar eigen mening zonder angst voor de gevolgen van deze mening. Zodra deze persoon weer in een groep is kan deze net zo goed het tegenovergestelde verklaren. Daarom zie je weinig Marokkaanse jongeren in het openbaar opkomen voor homo's of zich tegen de islam verzetten terwijl ze anoniem dit wel kunnen doen. Dit forum bevat genoeg voorbeelden.

rnaj
08-07-2003, 09:10
De cijfers van de tweede generatie verbasen mij eigenlijk ook niet, dat betekend dus dat ze in de lijn zijn met mijn verwachtingen. Daar tegenover staan de cijfers van de eerste generatie, die verbasen mij wel enig sinds. Deze zijn ook hoog en dat had ik niet verwacht. En ik denk dat Jupiter wel gelijk heeft, een grote groep zal anoniem een andere reactie geven dan wanneer ze in het openbaar moeten reageren.

haroun
08-07-2003, 09:40
Origineel gepost door Jupiter jullie zien iets over het hoofd: als je iemand in alle vrijheid enqueteerd dan geeft die persoon zijn/haar eigen mening zonder angst voor de gevolgen van deze mening. Zodra deze persoon weer in een groep is kan deze net zo goed het tegenovergestelde verklaren. Daarom zie je weinig Marokkaanse jongeren in het openbaar opkomen voor homo's of zich tegen de islam verzetten terwijl ze anoniem dit wel kunnen doen. Dit forum bevat genoeg voorbeelden. De resultaten van mijn onderzoek in Marokko onder 140 studenten die ik 4 uur lang met 300 vragen geheel anoniem testte, gaven een 95% dat zich uitsprak tegen homoseksualiteit. De appel kan niet ver van de boom vallen: Marokkanen hier zouden zich als bij toverrslag als de meest geïntegreerden in Nederland zijn gaan gedragen...??? Onzin - lees maar eens wat politierapporten en verslagen!

rnaj
08-07-2003, 09:46
Marokkanen hier zouden zich als bij toverrslag als de meest geïntegreerden in Nederland zijn gaan gedragen...??? Onzin - lees maar eens wat politierapporten en verslagen! Toch denk ik steeds dat meningen, door maatschappelijke druk extremer worden geuit dan dat ze zijn. Dat geld ook als deze meningen in politie rapporten en verslagen worden opgeschreven.

Jupiter
08-07-2003, 09:46
Origineel gepost door haroun De resultaten van mijn onderzoek in Marokko onder 140 studenten die ik 4 uur lang met 300 vragen geheel anoniem testte, gaven een 95% dat zich uitsprak tegen homoseksualiteit. De appel kan niet ver van de boom vallen: Marokkanen hier zouden zich als bij toverrslag als de meest geïntegreerden in Nederland zijn gaan gedragen...??? Onzin - lees maar eens wat politierapporten en verslagen! Was het onderzoek in Marokko? Daar is het inderdaad zelfs anoniem te verwachten dat je zo'n percentage krijgt. Hoezo bij toverslag? De meeste zijn hier geboren of wonen hier meer dan 20 jaar. Dat is niet echt bij toverslag. Ik ken sommigen die na 2 dagen al volkomen van mening veranderen (mijn vriendin is daar zeer sterk in). :p

juno
08-07-2003, 13:25
Dit nieuws valt in dezelfde categorie als die van het Riagg die meereist naar Marokko. :rolleyes: