Sarahsalima
26-06-2002, 22:13
Wie van jullie heeft ooit gehoord van de boekenreeks Polleke van Guus Kuijer die tijdens de zomer verfilmd wordt? ik zal kort beschrijven waarover het boek gaat; Polleke gaat met Mimoen. Al twee jaar. Maar nu mag het niet meer van zijn ouders. Polleke wordt te groot en dus is het geen kinderspel meer. En Mimoen moet later met een Marokkaans meisje trouwen. Natuurlijk vindt Polleke dat hartstikke stom. Die rotmarokkaan! Dat brave papkind, dat vaderskindje ze hóéft hem niet meer. Pollekes moeder heeft het ook niet gemakkelijk. Met Pollekes vader, die verslaafd is. En dan is ze ook nog verliefd op Pollekes meester. Ze wil wel met hem trouwen, maar dat geeft hem nog niet het recht zich overal mee te bemoeien! De arme Polleke weet zich soms een raad met die mensen. Gelukkig heeft ze opa en oma op de boerderij. En het kalfje dat naar haar is genoemd. Bij opa en oma leert ze bidden, ook al is ze niks van haar geloof. Bidden kan ze goed. Vooral als ze aan Mimoen denkt. Ik heb verschillende mensen gesproken die in de film mee gaan spelen. Een buurjongen van mij zal krantenbezorger in de film, en mijn tante helpt bij de voorbereidingen om de film een Marokkaanse sfeer te geven. wie van jullie zal er ook in spelen of heeft er van gehoord?