Bekijk originele versie : Wat gaan jullie doen???
oumoumaima
16-10-2006, 07:13
Assalamo Alaykom zusters,
Nu het bijna suikerfeest is vroeg ik me af wat jullie allemaal aan aktiviteiten ondernemen op deze dag met/voor de kinderen?
Wordt het echt een feest thuis? afgezien van de koekjes en de snoep :likje:
Als jullie willen delen wat jullie van plan zijn samen met de kinderen te doen op die dag dan lees ik dat graag.
Salam zuster
Me ouders broers etc gaan naar de moskee toe ik zet dan alvast koffie thee koekjes mohiem hele tafel vol. Dan loopt het huis vol ooms getrouwde broers zussen met kinderen die dan langs komen dag voor de familie inshallah komt me oom en tante uit belgie en wil me moeder heel de familie uitnodigen voor een etentje dus druk weekend. kijk er nu al naar uit ik zal ook wat cadaues halen voor neefjes nichtjes wat precies weet ik nog niet.
wens iedereen alvast mabroek alied en inshallah volgend jaar weer
wittewarda
16-10-2006, 11:33
Omdat het niet zeker is of het zondag en of maandag l3ied is.. ga ik pas de week daarop naar mijn ouders!! als ik daar ben is het altijd 3ied!! :D
maar als het maandag is moet ik werken!! mag geen vrij nemen !!:moe:
Dat is balen :moe:
We gaan het dit jaar bij mij thuis vieren:banana: mijn moeder, zusje, broer en verloofde, en schoonmoeder met kids:banana: lekker druk
ik ga zelf een paar soorten koekjes maken en veel gebak halen bij de bakker:likje:
Kwebbel_24
16-10-2006, 11:36
Zeker balen dina.. :moe:
Ik heb al vrij gevraagd! bij osn is het altijd een familie dag. al mijn neven komen met hen vrouwen en mijn tante mijn zus en haar gezinnetje!
zowiezo is het dan een inloophuis voor buren en kennissen! :D
ohjaa en mijn aanstaande die voor het eerst op el3ied langskomt. hij doet het nu al in zijn broek :hihi:
Doenya25
16-10-2006, 11:40
Assalamo Alaykom zusters,
Nu het bijna suikerfeest is vroeg ik me af wat jullie allemaal aan aktiviteiten ondernemen op deze dag met/voor de kinderen?
Wordt het echt een feest thuis? afgezien van de koekjes en de snoep :likje:
Als jullie willen delen wat jullie van plan zijn samen met de kinderen te doen op die dag dan lees ik dat graag.
Is dit een topic alleen voor vrouwen met kids of mag ik ook reageren...
Ik doe het lekker toch!! :D
Mijn ouders komen naar mij toe...... en daarna ga ik weer naar hun toe, en dan gaan we een feestje bouwen met mijn zusjes en vriendinnen... :banana:
Zo ik ga weer, moest dit effe kwijt... :zwaai:
Zoals gewoon gaan we ons eerst een ongeluk aan thee drinken bij de mensen thuis, dan komt er in de middag een kleine pauze en is het meestal rustig thuis en daarna gaan we op bezoek of krijgen we zelf bezoek.
WARDA-LAROSSA
16-10-2006, 11:52
haahha...deze dag heeft tot vele discussies geleid tussen mijn man en ik.....maar eindelijk een oplossing.....in de ochtend gaat me man met alle mannen van de fam naar de moskee....als ie terug is gaan we gezellig samen lekker ontbijten etc (messamen ga ik maken en allerlei lekker dingen voor mijn schat....) daarna naar zijn familie daar blijven we de hele dag en dan gaan we in de avond naar mijn familie..........ik ben heel blij met deze oplossing.....:hihi:
Voor de kinderen ga ik van die lekkere snoepzakjes maken...ik ben niet echt een voorstander van geld geven aan kleine kinderen.....
stresskip
16-10-2006, 12:27
Mijn man moet een halve dag werken en ik ga dan eerst langs mijn schoonouders en dan naar mijn ouders!
Ik zit te twijfelen of ik koekjes ga halen of maken?...
oumoumaima
16-10-2006, 20:20
Salam alaykom,
Barak allah oefikoenna voor jullie reacties.
Maar wat gaan jullie met de kids doen???
En gaan jullie jullie huizen versieren?
blauwtje2
17-10-2006, 10:19
ik neem mijn kinderen naar ballorig, pas dinsdag of woensdag,vragen of mijn zusjes meegaan met de kinderen,dus word het weer een gezelige dag.....
Ghatar_tangawia
17-10-2006, 10:26
Wij gaan in de ochtend samen naar de moskee inscha allah! Hierna gaan we naar mijn schoonouders en daar blijven we tot een uur of 16:00! Dan gaan we naar mijn ouders toe en daar blijven de hele avond..:D
oumoumaima
18-10-2006, 07:07
ik neem mijn kinderen naar ballorig, pas dinsdag of woensdag,vragen of mijn zusjes meegaan met de kinderen,dus word het weer een gezelige dag.....
Dat is ook een leuk idee :banana:
dessert.roosje
20-10-2006, 17:01
Ik heb geen kinderen en ben ook nog niet getrouwd maar reageer toch even. Wij hebben met de hele familie geld ingezameld en daar hebben we kadootjes van gekocht voor de kinderen en die mogen ze bij oma uitpakken! inshaAllah wordt t net zo gezellig als de afgelopen jaren.
Atlas_Gebergte
20-10-2006, 19:27
Wij kopen voor de kinderen ook altijd kado's met het suikerfeest. 's ochtends vroeg op om behgrir te maken en lekker ontbijten samen, dan gaat me man naar de moskee, daarna naar me zus met de hele familie om daar te ontbijten en daarna naar me moeder met de hele familie weer.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.