Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Voordeel voor Moslimsmannen in Nederland

rnaj
07-07-2003, 14:54

Het NRC heeft iederedag op de achterpagina naast Fokke & Sukke een klein stukje waar gewone lezers is kunnen schrijven. De naam van dat rubriekje is IK, heel vaak heel grappig over de normale dingen uit het leven. vandaag is het deze. Eikel, ik@nrc.nl, dagelijkse bijdragen van lezers Mijn zoon, net tien, moet naar de schoolarts. Ja, hij krijgt 's morgens ontbijt. Nee, hij plast niet in zijn bed. ,,Buig eens voorover'', zegt de dokter. Ze inspecteert mijn zoons nek- en rugwervels. Ze luistert naar zijn hart en longen. En dan opeens: ,,Kun je je voorhuid over je eikel schuiven?'' Voorhuid? Eikel? Mijn zoon wordt eerst wit, dan rood. De dokter: ,,Je weet toch wel dat je iedere dag je piemel moet wassen?'' Nog een keer: ,,En dan moet je je voorhuid over je eikel schuiven. Kan dat bij jou?'' Ze kijkt naar mij. Oef. Iedere dag samen in bad (nog wel). Alle vragen over eitjes en zaadjes naar behoren beantwoord (dacht ik). Maar dit? De handen van de dokter bewegen in de richting van mijn zoons onderbroek. ,,Laat maar even zien'', zegt ze. Mijn zoon, in doodsnood: ,,Nee!'' Net op tijd lieg ik dat het kan, dat schuiven, dat ik het wel eens heb gezien. ,,Mooi'', zegt de dokter. ,,Nou weten jullie in ieder geval hoe het hoort.'' 's Avonds na het eten vraagt mijn zoon aan zijn krantlezende stiefvader: ,,Schuif jij elke dag je voorhuid over je eikel?'' Jannetje Koelewijn

Jupiter
07-07-2003, 14:58
:giechel: :giechel: Waar zouden we zijn zonder voorhuid?

fatima86
07-07-2003, 15:00
Waar zouden jullie zijn MET voorhuid? Niet dat dat iets uitmaakt :rolleyes:

rnaj
07-07-2003, 15:01
Origineel gepost door fatima86 Waar zouden jullie zijn MET voorhuid? Niet dat dat iets uitmaakt :rolleyes: Fatima, hoe weet jij dat nou :cool:

Jupiter
07-07-2003, 15:02

Origineel gepost door fatima86 Waar zouden jullie zijn MET voorhuid? Niet dat dat iets uitmaakt :rolleyes: Bij mij is er alleen een STUKJE voorhuid weggesneden, niet alles! Dat heet castratie volgens mij. :p

fatima86
07-07-2003, 15:03
hihi :haha: Jij weet wel meer niet..:ego: :D

fatima86
07-07-2003, 15:04
Oef :schok: ben ik ff blij dat ik een vrouwtje ben :melig2:

rnaj
07-07-2003, 15:06
Origineel gepost door fatima86 Oef :schok: ben ik ff blij dat ik een vrouwtje ben :melig2: En dat je in een wereld woont waar vrouwen besnijdenis niet de gewoonte is, ik denk dat je anders dolgraag een man had willen wezen.

fatima86
07-07-2003, 15:13
Nou denk niet verder dan het niet nodig is, trouwens dat is haram vrouwenbesnijdenis, ze zijn niet goed snik daar!! :stomp: Maar je zou wel een beetje gelijk kunnen hebben ik denk dat het voor beide partijen pijnlijk zal zijn...:schreeuw: niet?

Jupiter
07-07-2003, 15:17
Origineel gepost door fatima86 Nou denk niet verder dan het niet nodig is, trouwens dat is haram vrouwenbesnijdenis, ze zijn niet goed snik daar!! :stomp: Maar je zou wel een beetje gelijk kunnen hebben ik denk dat het voor beide partijen pijnlijk zal zijn...:schreeuw: niet? Het is heel pijnlijk, gelukkig doen ze dat nu met verdoving. Bij mij was dat toen nog niet de gewoonte. Ik kan me het dus nog zeer goed herinneren. :tranen:

rnaj
07-07-2003, 15:17
Ik weet het niet uit eigen ervaring, maar als je met besneden mannen praat is het of op jonge leeftijd of onder narcose gebeurt en hebben ze daar geen last van gehad. En tijdens de daad doet het ook geen pijn, en dat doet het bij besneden vrouwen wel (dacht ik). dus make your choice

dulce_lamia
07-07-2003, 15:18
Is erg goed dat ze daar op letten vind je niet? Als het nl niet kan lijkt me dat een erg onhygienische zaak, kan het niet dan word geadviseerd je te laten besnijden, dat er dan mensen dat niet doen 'omdat ze er toch geen last van hebben' bah om misselijk van te worden.

rnaj
07-07-2003, 15:18
Origineel gepost door Jupiter Het is heel pijnlijk, gelukkig doen ze dat nu met verdoving. Bij mij was dat toen nog niet de gewoonte. Ik kan me het dus nog zeer goed herinneren. :tranen: Als er een ervarings deskundige in de buurt is moet ik mijn mond houden. Sorry, Jupiter hoe oud was je toen?

rnaj
07-07-2003, 15:20
Origineel gepost door dulce_lamia Is erg goed dat ze daar op letten vind je niet? Als het nl niet kan lijkt me dat een erg onhygienische zaak, kan het niet dan word geadviseerd je te laten besnijden, dat er dan mensen dat niet doen 'omdat ze er toch geen last van hebben' bah om misselijk van te worden. Het hoeft niet automatisch te leiden tot besnijdenis, soms is het voldoende om een klein stukje los te snijden. waarna de hele voorhuid toch weer terug getrokken kan worden. (iets wat bij toch wel veel mannen voorkomt geloof ik)

Jupiter
07-07-2003, 15:22

Origineel gepost door rnaj Als er een ervarings deskundige in de buurt is moet ik mijn mond houden. Sorry, Jupiter hoe oud was je toen? Ik was 3 jaar en ik weet het nog als de dag van gisteren. Mijn vader kwam met nog een paar mannen op me af en ze vroegen me naar boven te kijken naar een vogeltje. Ik zag natuurlijk geen vogeltje en toen ik weer naar beneden keek, zag ik mijn zaakje gewikkeld in steeds roder wordend verband. Sindsdien kijk ik nooit meer naar vogeltjes. Maar daarna is het allemaal goed gegaan. Je wordt wel enorm verwend om het goed te maken.