Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Liset

liset
07-07-2003, 10:01

Ik wil graag iedereen heel hartelijk danken voor het puberale advies wat jullie aan mijn dochter Liset hebben gegeven!!!!!!! Natuurlijk hoef ik het helemaal niet te accepteren dat ze met lange rokken en een hoofddoek loopt!!!!!!!!!!!! Hoe verzinnen jullie het. Ten eerste weten jullie helemaal niet wat Liset voor iemand is (ze is trouwens 17 en geen 18) en weten jullie ook niet hoe ons gezin in elkaar steekt. Liset is zeer goed gelovig en vreselijk naief en al 2 jaar aan de anti depressiva. Hartelijk dank ook aan diegene die haar vorige week heeft mee genomen naar de moskee: er was niet meer mee te praten. Ze is dan ook vrijdagavond vertrokken en niemand weet waar ze is. Enig idee wat dit voor een moeder betekent? En voor haar zus, oma en opa die ook helemaal van streek zijn????? Als dat het moslim geloof is, gewoon geen rekening meer houden met je naaste familie, dan is het inderdaad een zeeeeeeeeeeer achterlijke cultuur (Pim Fortuyn) en spuug ik er op. Ik zal dan ook nooit toestaan dat mijn HOLLANDSE dochter een Marokaans slaafje wordt die alleen maar mag zorgen voor man en kinderen en de deur niet meer uit komt. Hou eens op zeg jullie, hoe oud zijn jullie eigenlijk? En als jullie dan zo graag dat geloof en die cultuur aanhangen wat doen jullie dan in Nederland? Hoe bedoel je integratie....... we zijn in dit land zo gastvrij geweest om jullie met z´n allen op te nemen! Laat ons onze eigen cultuur en bemoei je niet met zaken die je niet aangaan.

Bleu_Sky
07-07-2003, 10:16
Origineel gepost door liset Ik wil graag iedereen heel hartelijk danken voor het puberale advies wat jullie aan mijn dochter Liset hebben gegeven!!!!!!! Natuurlijk hoef ik het helemaal niet te accepteren dat ze met lange rokken en een hoofddoek loopt!!!!!!!!!!!! Hoe verzinnen jullie het. Ten eerste weten jullie helemaal niet wat Liset voor iemand is (ze is trouwens 17 en geen 18) en weten jullie ook niet hoe ons gezin in elkaar steekt. Liset is zeer goed gelovig en vreselijk naief en al 2 jaar aan de anti depressiva. Hartelijk dank ook aan diegene die haar vorige week heeft mee genomen naar de moskee: er was niet meer mee te praten. Ze is dan ook vrijdagavond vertrokken en niemand weet waar ze is. Enig idee wat dit voor een moeder betekent? En voor haar zus, oma en opa die ook helemaal van streek zijn????? Als dat het moslim geloof is, gewoon geen rekening meer houden met je naaste familie, dan is het inderdaad een zeeeeeeeeeeer achterlijke cultuur (Pim Fortuyn) en spuug ik er op. Ik zal dan ook nooit toestaan dat mijn HOLLANDSE dochter een Marokaans slaafje wordt die alleen maar mag zorgen voor man en kinderen en de deur niet meer uit komt. Hou eens op zeg jullie, hoe oud zijn jullie eigenlijk? En als jullie dan zo graag dat geloof en die cultuur aanhangen wat doen jullie dan in Nederland? Hoe bedoel je integratie....... we zijn in dit land zo gastvrij geweest om jullie met z´n allen op te nemen! Laat ons onze eigen cultuur en bemoei je niet met zaken die je niet aangaan. Nou voel ik mij als Nederlandse bekeerde moslima toch wel errug aangesproken. Ook ik ben opgevoed in een normaal Nederlands gezin en ben 100% Nederlandse. Op mijn 15e heb ik mij bekeerd en mijn ouders zijn daar gelukkig niet tegenaan gaan trappen, maar hebben het geaccepteerd. Ik heb hierdoor mogelijk nog een betere band met mijn ouders gekregen...... Verder beweer je dat je Hollandse dochter een Marokkaanse slaaf wordt... Nou ja zeg dat is pas een achterlijke gedachte.... Ik heb zelf een Marokkaanse Partner en ik ben absoluut geen slaafje. Ik werk, ben zelfstandig en betaal gewoon mee aan de huur.... En waar hoor ik thuis als Nederlandse Moslima. Uit jou woorden lees ik dat ik dus niet hier thuis hoor, maar ik hoor ook niet in Marokko thuis. Je maakt me in twee zinnen thuisloos. Als ik eerlijk ben denk ik dat als je je dochter had gesteund dat ze niet was weggegaan. Als het inderdaad een bevlieging is gaat het over, is ze serieus gaat ze door.... En ook al is ze 17, ze heeft recht om zelf haar weg te kiezen...... Steun haar en ze zal thuis blijven....

Bleu_Sky
07-07-2003, 10:31
Ps. ik ben zelf 22 Ps.2 Ik denk dat het wel errug makkelijk is om mensen op een forum de schuld te geven dat je dochter is weggelopen. Zoek het eerst lekker op in de thuissituatie.

sali_17
07-07-2003, 12:04
wat denk je wel niet joh ! zomaar onze uitschelden ! kom nou zeg het is je eigen schuld dat ej dochter is weg gelopen dan moest je haar maar accepteren als ze dat nou wil dan doet ze dat troch lekker ! en je hoeft die mensen hier niet zomaar de schuld komen geven omdat je dochter is weg gelopen

Miss_Arabia
07-07-2003, 12:19

ZO!!! Wat ben ik geschrokken zeg! Jemig, wat kom je ons nou de schuld geven! Het is JOUW dochter en ZIJ heeft de beslissing gemaakt. Dus je kan ons niet de schuld geven wat denk je nou wel niet... En als JIJ je dochter had gesteund dan was het echt niet zo ver gekomen hoor... Zo te zien hou jij niet zielsveel van je dochter, want anders had je haar erin gesteund... Voor mensen zoals u heb ik echt geen woorden voor.....!!!!!

Miss_Arabia
07-07-2003, 12:29
En nog iets: Hoe bedoel je met slaafje?? En alleen maar zorgen voor de man en kinderen? Tuurlijk moet een vrouw dat doen, zorgen voor de man en kinderen maar dat gebeurd ook vanuit de man! Jij weet niks van onze cultuur, normen en waarden en dan kom je zo klagen! Ik begrijp heus wel dat je boos bent, maar je hoeft het niet op ons af te reageren... Hier op marokko.nl zijn een aantal meiden (hollandse) die zijn bekeerd tot de islam, en die hebben ookwel problemen gehad thuis maar het is wel goedgekomen. Denk eerst na voordat je wat zegt.

suus
07-07-2003, 12:56
Nou moedertje, hoe oud ben jij dan eigenlijk? Hoe komt het dat jouw dochter van 17 al 2 jaar aan de anti-depressiva is? Heb je daar wel eens over nagedacht? Heeft het zin om mensen op deze site te beschuldigen van jouw situatie? Zou je niet meer energie in je dochter gaan steken? Wees blij dat ze steun heeft aan de Moslims. Mensen als jij maken, wat jij integratie noemt, onmogelijk. En neem zelf eens de verantwoordelijkheid voor jouw problemen! Het is niet mijn bedoeling om je aan te vallen, maar ik herken in jou een fijn Nederlandse K..wijf, die niet weet waar ze mee bezig is en al helemaal niet weet wat er in haar dochter omgaat. En nee, ik ben geen Moslim. Suus

FesRose
07-07-2003, 14:39
dat uw dochter is weggelopen van huis en zoals u zegt geen rekening houdt met haar familie..is dat haar beslissing en NIET van de Islam.. blijkbaar heeft u de Koran nooit bestudeerd of gekeken wat er feitelijk instaat, had u dat wel gedaan dan had u gezien dat Moslims juist wel rekening houden met hun familie Als u weer contact heeft met u dochter, en u wilt haar terug in uw leven, laat haar dan zien dat u haar accepteert zoals ze is. en help haar, want wees eerlijk een meid van 17 jaar die aan de anti-depressiva is, is niet normaal..Moge ALLAH u bijstaan en uw dochter, en u laten zien dat de ISLAM een werkelijk prachtig en mooie geloof is, die u dochter zeker zal helpen met het leiden van haar leven..

achie25
07-07-2003, 16:21
Ik zou eigenlijk een zelfde soort antwoord moeten geven aan jou dan je aan ons hebt gegeven. Maar ik ga me niet verlagen tot jou niveau en kan ik me enigszins voorstellen dat je boos en ontroost ben vanwege het weglopen van je dochter.. De Islam ken geen dwang qua geloof.. Als je dochter heeft gekozen voor de islam, dan heeft ze dat zelf gedaan. Voor meer info over dwang binnen de islam verwijst ik je graag naar de site van al-islaam.com. Klik hier... (http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/overig/0072ci.html) Je zegt zelf dat je dochter 2 jaar lang aan de anti-depressiva.. Wat voor redenen heeft dit vraag ik me dan af. Had zij problemen met u, haar vader, wellicht andere familieleden.. Geef niet de schuld aan andere terwijl de kern van het probleem onder andere bij u kan liggen.. Dat zij voor de islam heeft gekozen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ze liefde die ze waarschijnlijk van haar familie miste, heeft gevonden.. Ik hoor heel vaak Nederlandsers tegen Islamitische ouders van weggelopen kinderen zeggen dat ze maar moeten accepteren dat hun zoon/dochter wat anders wil dan wat de ouders willen. Dat advies heb ik ook aan u. Kinderen hebben altijd een reden waarom ze weglopen, ga die redenen zoeken en ga niet anderen aanvallen die haar juist proberen te helpen. Ze valt nu nog onder uw verantwoordelijkheid, en ook al zou u haar nu kunnen dwingen om niet voor de islam te kiezen, zodra ze jarig is en 18 wordt hebt u juridisch geen poot om op te staan en verlist u haar alsnog.. Ik ga hier verder niet te diep op, en wat betreft de gastvrijheid waar u het over hebt en Pim Fortuyn, daar ga ik nu helemaal niet op in. Dat vind ik niet eens de moeite waard. Toch wil ik u en uw familie heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat Liset toch naar huis komt, maar dan moet u er wel voor open staan. Ook al accepteert u het niet, probeer het in ieder geval te begrijpen en met haar er over te praten.. Ik zou ook gek worden als mijn kind voor het christendom zou kiezen. Maar praten, praten en blijven praten. Nogmaals heel veel succes.

sali_17
07-07-2003, 18:24
WALLAH JULLIE HEBBEN GELIJK !! NIET ZOMAAR KOMEN PRATEN GA EERST KIJKEN WAT ER THUIS GEBEURD ZOMAAR DEPRESIE ??? DENK HTE NIET

fawzia
08-07-2003, 12:25
je moet maar eeen sgoed voor je dochter zorgen dan was ze niet weggelopen,wat een moeder ben jij tazzzzzzzz schaam je a heks

Islam4all
08-07-2003, 14:57
Beste moeder van Liset Ik hoop dat u ondertussen al wat wijzer bent geworden waar uw dochter nu is. Natuurlijk is het voor een moeder heel erg als ze niet weet waar haar kind is. Ik hoop dan ook dat ze snel contact opneemt om te zeggen dat alles goed met haar is. Een ding moet u absoluut weten! Uw dochter is een meisje die nadenkt over de zin van het leven. Waarom leven wij en is er een leven na de dood. Zij heeft met de hulp van God gevonden waar zij naar op zoek was en dat is de Islam. Islam is een geloof,(niet een geloof voor een bepaalde groep maar voor de gehele mensheid) een manier van leven. Het leert ons om goed te zijn jegens onze ouders, onze familie en alle mensen. De moeder heeft een hele hoge rol in de Islam. Het paradijs ligt namelijk onder de voeten van de moeder. U kent de Islam waarschijnlijk alleen maar van horen zeggen of de media, of u kijkt naar bepaalde culturele drijfveren die niks met de Islam te maken hebben. Als u uw dochter zou kunnen accepteren omwege haar geloof dan hoeft u echt geen dochter te verliezen. Geef haar een kans, ik weet zeker dat u er een betere dochter voor in de plaats krijgt. De vrouw in de Islam is zeker geen slaafje en heeft heel veel rechten. Als zij zich bedekt betekent juist dat ze respect heeft voor haar lichaam, wat is daar mis mee? Heeft u er meer respect voor als ze een kort minirokje gaat dragen en een wenkbrauwpiercing neemt, en dat mannen haar gaan lastig vallen? Beste mevrouw praat met uw dochter! vraag haar wat haar geluk is. Wilt u dan niet dat uw dochter haar eigen keuzes en geluk mag bepalen? Tussen jullie hoeft er toch niks te veranderen? Wees zuinig op elkaar en laat elkaar in zijn waarde. Een lapje stof kan de liefde en het begrip naar uw dochter toe toch niet veranderen? Beste mevrouw, ik hoop vanuit mijn hart dat alles goed komt met u en uw dochter. Praat met elkaar, probeer elkaar in de waarde te laten en kom er samen uit. Weglopen van huis is inderdaad niet de goede manier, maar waarschijnlijk is het een schreeuw om aandacht en een schreeuw voor begrip. Als u 2 keuzes had waarvan de ene is: een leven zonder Liset met veel boosheid aan beide kanten, of een leven met uw dochter, moslim welliswaar maar jullie gaan elkaar respecteren en proberen om nog een betere band met elkaar te krijgen wat zou uw keuze dan zijn lieve moeder van Liset? Ik zal bidden voor jullie beiden dat alles goed komt InshAllah groetjes

Islam4all
08-07-2003, 15:07
Ps. Mevrouw u moet geloof en cultuur van elkaar scheiden, dit heeft niks met elkaar te maken. En de gastarbeiders zijn hier naar toe gehaald vroeger en hebben een flinke bijdrage geleverd aan de nederlandse maatschappij. Dus het woordje dankbaarheid gaat hier niet op. We moeten het met zijn allen rooien in dit landje en laten we nou eens die eeuwige vooroordelen voorgoed verbannen. Ik weet niet als u zelf gelovig bent, maar het christendom is niet alleen voor Nederland en de Islam niet alleen voor Marokko. De Islam is een geloof voor alle volkeren voor alle tijden als je nu in Nederland, Marokko, China of Ierland woont.

omaymaa
08-07-2003, 15:12
ik ben het helemaal met islam4all eens!!!! En wat iedereen al zegt als zij al 2 jaar aan de antidepressiva is dan moet je eerst gaan kijken hoe dat komt, en accepteer je kind gewoon hoe ze is. ALs ze nou moslim is of katholiek!! Laat haar die keuze zelf maken