Bekijk originele versie : Koranverzen met pianomuziek
Gisteren zag ik bij het NMO een duo (2 mensen) de koran lezen onder begeleiding van pianomuziek. Wordt dit de nieuwe trend?
Ik ben benieuwd hoe een koranvers met een housebeat klinkt.
Kortom: ook de koran ontkomt niet aan de moderniteit.
Ik zie ook veel mensen een met een korantekst op hun mobieltje. Maar mag dat zo maar? Want stel dat je tijdens het gesprek aan het liegen bent of stiekem met je vriendin aan het afspreken bent? Dan doe je wel het omgekeerde van wat de islam voorschrijft. En wat te denken van mensen die als *********** een panoramafoto van Mekka hebben en rustig sexsites bezoeken?
Maken jullie ook van dit soort dingen mee?
saida_marokko
07-07-2003, 10:08
awillie dat is slecht..:( niet goed:( dat is het enige wat ik er over kwijt kan op dit moment
Ezzedine
07-07-2003, 12:51
Haram ik heb het ook gezien .Ik zou niet zo zoiets wagen in iran ofzo krijg je meteen en fatwa aan je broek
dulce_lamia
07-07-2003, 12:52
Ik heb het gezien, en moeten zij weten... Ik vond de klasieke versie toch mooier.
Origineel gepost door Quest
Ik wilde dat ik het niet gezien had...
Die vent die aan het zingen was, Nasr Hamid Abu Zayd, is een Egyptische hoogleraar, Qur'aan geleerde..
Hij is verbannen uit Egypte omdat hij er een vreemde interpretatie van de Qur'aan op na hield. Het feit dat de niet-gelovigen in Nederland dol op hem zijn (hij heeft vorig jaar de Roosevelt Four Freedoms Award gewonnen), zegt al genoeg.....
Maar de NMO is toch van moslims?
Ezzedine
07-07-2003, 13:25
NMO heeft geen geleerden in haar gelederen ze zien gewoon iets dat met de koran te maken heeft en zegt oh dat is leuk kom zetten we op onze progamma
Ezzedine
07-07-2003, 13:38
Als hij de koran verkeerd uitlegt of verkeerd overleverd kan hij wordne gestraft.
Stel je voor een arme boer van luxor of ismaillia komt naar Cairo en deze man leert zijn islam naar hem.Dan heeft hij wel een moslim veranderd in een keffer.IN principe heeft hij geluk met verbanning.
Die vent die aan het zingen was, Nasr Hamid Abu Zayd, is een Egyptische hoogleraar, Qur'aan geleerde..
Hij is verbannen uit Egypte omdat hij er een vreemde interpretatie van de Qur'aan op na hield. Het feit dat de niet-gelovigen in Nederland dol op hem zijn (hij heeft vorig jaar de Roosevelt Four Freedoms Award gewonnen), zegt al genoeg.....
.....Wat zegt het dan ?
;)
Need I say more?
ok, alles wat schopt tegen de Islam verdient in Nl een pluim. Men neme knuffelallochtonen Hafid Bouazza, Afsin Elian, Hirsji en nu ook (of allang) Abu Zayd
De discussie gaat toch weer de verkeerde kant op. De vraag was of je in het dagelijkse leven (of weeklijkse als je dat wil) dingen ziet die vroeger niet mogelijk waren (m.b.t. de islam) en nu gewoon gebeuren.
Over het schoppen tegen de islam gesproken: het programma was tijdens de uitzending van de NMO en er werd niet geschopt. Misschien alleen na de uitzending.
Need I say more?
ok, alles wat schopt tegen de Islam verdient in Nl een pluim. Men neme knuffelallochtonen Hafid Bouazza, Afsin Elian, Hirsji en nu ook (of allang) Abu Zayd
De eerste drie noemen zich volgens mij geen moslim (meer).
Abu Zayd is naar mijn mening wel een moslim die Egypte is uitgepest omdat hij in aanvaring kwam met de conservatieve stromingen in Egypte door zijn pleidooi voor een rationalistisch-humanistisch denken. Ook had hij kritiek op de logica van de islamitische wetgeving (Sharia).
Zie de posting van Bezoeker99182................. ;)
Nederland is dol op verbannen moslims, hoe heet die Imam ook al weer die dat riep over homo's en varkens.
Die mocht in zijn eigen land toch ook niet langer Imam zijn?
Oja nu weet ik het weer El Moumni, die houdt er lekekre gedachte op na :zwaai:
Origineel gepost door Jupiter
Gisteren zag ik bij het NMO een duo (2 mensen) de koran lezen onder begeleiding van pianomuziek. Wordt dit de nieuwe trend?
Ik ben benieuwd hoe een koranvers met een housebeat klinkt.
Kortom: ook de koran ontkomt niet aan de moderniteit.
Ik zie ook veel mensen een met een korantekst op hun mobieltje. Maar mag dat zo maar? Want stel dat je tijdens het gesprek aan het liegen bent of stiekem met je vriendin aan het afspreken bent? Dan doe je wel het omgekeerde van wat de islam voorschrijft. En wat te denken van mensen die als *********** een panoramafoto van Mekka hebben en rustig sexsites bezoeken?
Maken jullie ook van dit soort dingen mee?
Salaam
Ja ik weet het.IK hebt het gisteren ook gezien en ik vond het eerlijk maar niks. Ik heb het liever als het op een traditionele manier gedaan wordt bij het lezen van de koranversen. Het klinkt allezins veel beter.
Origineel gepost door bezoeker99182
Hey Grendel,
welke posting bedoel je ?
het zijn er dacht ik wel meer dan 1 geweest.
En dat Allah het niet met jou eens is, zegt ook wel genoeg..
2:256. Er is geen dwang in de godsdienst...
Een fijn land, dat Egypte !
Vraag de "gelovigen" die hem verbannen hebben maar eens het volgende:
is de macht van uw geloof bestand tegen debat ?
Misschien vertrouwen deze "gelovigen" niet zo op Allah ?
Verbanning lijkt mij toch een bepaalde vorm van dwang.
En ten slotte ...
Iedereen uit dat soort K.U.T. landen, die het waagt zijn mond open te doen en een discussie aan te zwengelen, krijgt van mij sowieso al het voordeel van de twijfel.
groetjes ...
---------
deze, Bezoeker......... ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.