Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Emancipatie???????????

EMIEN
06-07-2003, 19:40

Al jaren vechten de vrouwen voor gelijke rechten enzovoort... Heel goed..:goedzo:.. Maar toch worden ze boos als je de deur niet open houdt, of...als je niet de rekening betaald enz.:ego: (niet dat ik et niet zou doen :o maar gewoon over et algemeen) Jullie willen toch gelijk zijn..:ego:??????

minous21
06-07-2003, 19:45
Emancipatie alleen wanneer het voor ons uitkomt...:hihi:

Jumanah
06-07-2003, 19:46
ik word niet boos

Lady_Cazawia
06-07-2003, 19:47
ik word helemaal nie boos...:confused:..!! ik kan hem zelf ook openmaken, ik maak'em zelfs voor hem open als het moet..:ego: ow en over rekeningen betalen...Puh I Can Pay My Bills by myself I Don't Need a Man For That..:bril:..!!

BerberLayD
06-07-2003, 19:47

ja hahaha wolah minous jij doet :goedzo:!!

EMIEN
06-07-2003, 19:49
Origineel gepost door minous21 Emancipatie alleen wanneer het voor ons uitkomt...:hihi: Pcies..dat bedoel ik..:D Take it all or nothing..:ego: zouden sommige mannen zeggen.. Ik niet :engel:

Miss_Honey
06-07-2003, 19:51
Hahahahaah...goeie topic! Ik ben ook zo hoor...maar als wij praten over gelijk zijn...dan bedoelen wij gelijke rechten...zoals vroeger stemrecht, recht op onderwijs enz) en ja soms ook een gelijke behandeling...zoals op de werkvloer. Maar die dingen die jij nu opnoemt (deur open houden en rekening betalen) dat heeft daar in mijn ogen niks mee te maken. Als een man de deur voor mij openhoudt vind ik dat heel attent van hem...ik voel mij dan niet minderwaardig ofzo...maar als ik bijvoorbeeld een bepaalde baan niet krijg omdat ik een vrouw ben...tjah dat is dan een ander verhaal! Dus ik vind de voorbeelden die jij noemt niet echt passen bij emancipatie... Maar ik weet wel wat jij bedoeld...er zijn vrouwen die zich beledigd voelen als de man de rekening voor hen betaald...alsof zij hun eigen rekening niet kunnen betalen! Maar ik vind dat echt gigantisch overdreven...de man probeert alleen maar attent te zijn! Maarja zulke vrouwen heb je...ik noem dat extreme feministen... :zwaai:

EMIEN
06-07-2003, 19:53
Origineel gepost door Jorginho Nee hoor: ik wil altijd betalen maar zij wil dat niet. En inderdaad: ik hou de deur voor haar open. Dat is hoffelijkheid van mijn kant uit. Ze heeft het nooit geeist. Heeft niks met emancipatie te maken. Als ik de duer niet open doe, dan doen ze het zonder morren zelf wel... Dat de man de vrouw hoffelijk behandelt wil niet zeggen dat zij minder geemancipeerd is of dat ze daarom ook maar alle andere zaken (die er itt tot het openhouden van een deur) WEL toe doen maar moet laten varen! Emancipatie is prima, zolang de vrouw ook vrouw mag blijven! In NL is emancipatie meer iets als: je gedragen als een man. Ik vin ddat de emancipatie in NL tenminste deels misluk tis, omdat de maatschappij niet vrouwelijker is geworden en in beperkte mate vrouwvriendelijk... kweet dat et hoffelijkheid is, je gedragen als een gentleman:) Maar toch....:ego:

EMIEN
06-07-2003, 19:55
Origineel gepost door Miss_Honey Hahahahaah...goeie topic! Ik ben ook zo hoor...maar als wij praten over gelijk zijn...dan bedoelen wij gelijke rechten...zoals vroeger stemrecht, recht op onderwijs enz) en ja soms ook een gelijke behandeling...zoals op de werkvloer. Maar die dingen die jij nu opnoemt (deur open houden en rekening betalen) dat heeft daar in mijn ogen niks mee te maken. Als een man de deur voor mij openhoudt vind ik dat heel attent van hem...ik voel mij dan niet minderwaardig ofzo...maar als ik bijvoorbeeld een bepaalde baan niet krijg omdat ik een vrouw ben...tjah dat is dan een ander verhaal! Dus ik vind de voorbeelden die jij noemt niet echt passen bij emancipatie... Maar ik weet wel wat jij bedoeld...er zijn vrouwen die zich beledigd voelen als de man de rekening voor hen betaald...alsof zij hun eigen rekening niet kunnen betalen! Maar ik vind dat echt gigantisch overdreven...de man probeert alleen maar attent te zijn! Maarja zulke vrouwen heb je...ik noem dat extreme feministen... :zwaai: Ja je ebt gelijk..

Miss_Honey
06-07-2003, 19:56
Origineel gepost door EMIEN kweet dat et hoffelijkheid is, je gedragen als een gentleman:) Maar toch....:ego: Bij sommige vrouwen is het nooit goed...die moet je maar gewoon laten! Ik ben heel makkelijk in dat soort dingen...als hij de deur voor mij open houdt vind ik dat lief en attent...maar als hij dat niet doet ga ik niet meteen als één of andere viswijf staan schreeuwen dat-ie de deur open moet doen...ik kan zelf ook de deur open doen...er mankeert niks aan mijn handen...

Miss_Honey
06-07-2003, 19:59
Origineel gepost door EMIEN Ja je ebt gelijk.. Eigenlijk best wel slechte topic dit..:( Kwou effe de vrouwen uit de tent lokken..:D.. Damn mislukt..:o Nee ik meende het serieus lieverd! Ik vind het een goeie topic...maar de voorbeelden die je gebruikte waren niet zo passend...:p Ik vind het juist goed als een man vrouwen probeert te begrijpen...is beter dan dat je schouders ophaalt en denkt van: "schijt...ze draait wel weer bij!" Dus dan moet je die laatste opmerking: "Kwou ff de vrouwen uit de tent lokken...damn mislukt" ff weghalen...want volgens mij was de topic wel serieus bedoeld...of heb ik het mis en ben je wel zo'n puber dat je de vrouwen ff op stang wil jagen? Ik denk het persoonlijk niet...

EMIEN
06-07-2003, 20:02
Origineel gepost door Miss_Honey Nee ik meende het serieus lieverd! Ik vind het een goeie topic...maar de voorbeelden die je gebruikte waren niet zo passend...:p Ik vind het juist goed als een man vrouwen probeert te begrijpen...is beter dan dat je schouders ophaalt en denkt van: "schijt...ze draait wel weer bij!" Dus dan moet je die laatste opmerking: "Kwou ff de vrouwen uit de tent lokken...damn mislukt" ff weghalen...want volgens mij was de topic wel serieus bedoeld...of heb ik het mis en ben je wel zo'n puber dat je de vrouwen ff op stang wil jagen? Ik denk het persoonlijk niet... :D Neej dat niet maar kwou effe goede excuses horen..:) Maar ik kan geen andere voorbeelden bedenken..:) Help...?..