Bekijk originele versie : hijaab dragers,, wat was de grootste aanpassing..?
sweet_sihem
13-10-2006, 20:44
sinds kort ben ik echt aan het overwegen om een hijaab te dragen..:D
nu heb ik enkele vragen voor diegene die hijaab dragen..
ik had overlaatst een gesprek met een jongen en sinds toen is het me bij gebleven..:(
ik wil graag hoofddoek dragen.. maar er hangen veel dingen aan vast die ik dan achterwege moet laten..:o
zoals bv.. als het mooi weer was ging ik vaak zwemmen met men beste vriendin..:p
knierokjes mogen dan ook allemaal weg..
het liefst wil ik het aandoen met el 3aid,:banana:
maar wij gaan in April voor een week naar Boedapest.. en daar zullen we ook gaan zwemmen en zovoort..:banana:
maar als ik hoofddoek op heb kan ik daar niet veel doen.. of niet?:rolleyes:
wat vonden jullie de grootste aanpassing..?
liefs Sweet Sihem
Wat is belangrijker je Dien of zwemmen?
sweet_sihem
13-10-2006, 20:51
Wat is belangrijker je Dien of zwemmen?
mijn Dien..
draag jij hoefddoek? zo jaah.. wat was je grootste aanpassing?
mijn Dien..
draag jij hoefddoek? zo jaah.. wat was je grootste aanpassing?
Ik draag ook een hijaab.
Alhamoduliallah.
Tjah ik draag hem sinds jongst af aan.
:kweetnie:
Garbouza
13-10-2006, 21:03
zo iets moet je stap voor stap aanpakken vind ik... ik zelf draag geen hijaab, maar ben er ook mee bezig:
- af en toe moet je gewoon ff aan jezelf vragen, waarom ga ik een lap doek op mijn hoofd dragen? Je kan wel een gevoel hebben, maar probeer het eens te redineren. Gewoon kort weg in je hoofd tegen jezelf zeggen waarom je de hijaab gaat dragen.
- over je klerenkast: begin eerst aan lange mouwen te wennen. Dat is al heel wat in Marokko onder 40 graden (wennen gaat snel ;-) geloof mij maar) Probeer dan onder al die jurkjes en tuniekjes een broek te dragen. Zorg ervoor dat je geen "vlees" meer ziet. Draag je een rokje, zorg ervoor dat het ver onder je knie zit en trek er dan lange laarzen over.
Betreft het zwemmen. Tja je moet een opoffering doen. Kijk in Marokko is het geen probleem als je met je trainingsbroek en shirt of je pyama nota bene het water in duikt. Niemand die je raar aankijkt. Maar zwembaden????? Die kan je wel wegstrepen, daar ben ik zeker over.
-Ga niet in een keer allemaal hoofddoeken kopen, maar doet dat af en toe. Wanneer je elke keer een leuke doek ziet, koop je em erbij.
-In tijden van uitverkoop of gewoon een shop-bui... (LET OP!!) denk altijd 3x na voordat je het aanschaft. Wat kan ik er over/onder aan doen zodat het 'bedekt' is. Want 8 van de 10 keer is het dus zo dat je er wat onder aan moet doen.
En als je wat koopt, neem een maatje groter. Draag je 36, neem een 38. Pas het ff en je zult zien dat het comfortabler is en wijder en het je lichaamsvormen MINDER accentueert.
En geloof mij maar... met de tijd ga je steeds meer strengere eissen aan jezelf stellen over hoe je je op straat gaat presenteren. Een hijaab is immers geen spel, en ik persoonlijk vind, dat je met een hijaab een beeld naar buiten brengt van hoe een moslima eruit dient te zien...
En dit allemaal voor de Allemachtige...
Moge onze daden en gebeden geaccepteerd worden inshaAllah..
Ik wens je verder veel succes zuster.. en inshaAllah dragen wij beide binnenkort een hoofddoek!
bubelgirl
13-10-2006, 21:11
zo iets moet je stap voor stap aanpakken vind ik... ik zelf draag geen hijaab, maar ben er ook mee bezig:
- af en toe moet je gewoon ff aan jezelf vragen, waarom ga ik een lap doek op mijn hoofd dragen? Je kan wel een gevoel hebben, maar probeer het eens te redineren. Gewoon kort weg in je hoofd tegen jezelf zeggen waarom je de hijaab gaat dragen.
- over je klerenkast: begin eerst aan lange mouwen te wennen. Dat is al heel wat in Marokko onder 40 graden (wennen gaat snel ;-) geloof mij maar) Probeer dan onder al die jurkjes en tuniekjes een broek te dragen. Zorg ervoor dat je geen "vlees" meer ziet. Draag je een rokje, zorg ervoor dat het ver onder je knie zit en trek er dan lange laarzen over.
Betreft het zwemmen. Tja je moet een opoffering doen. Kijk in Marokko is het geen probleem als je met je trainingsbroek en shirt of je pyama nota bene het water in duikt. Niemand die je raar aankijkt. Maar zwembaden????? Die kan je wel wegstrepen, daar ben ik zeker over.
-Ga niet in een keer allemaal hoofddoeken kopen, maar doet dat af en toe. Wanneer je elke keer een leuke doek ziet, koop je em erbij.
-In tijden van uitverkoop of gewoon een shop-bui... (LET OP!!) denk altijd 3x na voordat je het aanschaft. Wat kan ik er over/onder aan doen zodat het 'bedekt' is. Want 8 van de 10 keer is het dus zo dat je er wat onder aan moet doen.
En als je wat koopt, neem een maatje groter. Draag je 36, neem een 38. Pas het ff en je zult zien dat het comfortabler is en wijder en het je lichaamsvormen MINDER accentueert.
En geloof mij maar... met de tijd ga je steeds meer strengere eissen aan jezelf stellen over hoe je je op straat gaat presenteren. Een hijaab is immers geen spel, en ik persoonlijk vind, dat je met een hijaab een beeld naar buiten brengt van hoe een moslima eruit dient te zien...
Ik wens je verder veel succes zuster.. en inshaAllah dragen wij beide binnenkort een hoofddoek!
:goedzo:
maroc_meisje17
13-10-2006, 21:13
Masha'allah:goedzo:
sweet_sihem
13-10-2006, 21:13
héééy meid bedankt voor je moeite om die reactie te plaatsen..
en jaah.. weet je men kleding is niet zo strak.. heb altijd wijde kledij aan.. ik heb veel complexen met men lichaam daarom dat ik ook niet altijd strak gekleed naar buiten ga..
maar jaah zoals je zei, stap per stap dat klinkt het beste..
weet je, ik wil niet zo plots hoofddoek aan doen zonder na te denken en na 3 maand het beu zijn, en weer uit doen.. ik wil het met liefde blijven dragen.. en het later niet gaan bezien als een last:jammer:
Wat dachtje van een Enkelrok?
Door de laarzen accentueert het je benen alsnog.
Maar de rest is :goedzo:
Garbouza
14-10-2006, 12:10
héééy meid bedankt voor je moeite om die reactie te plaatsen..
en jaah.. weet je men kleding is niet zo strak.. heb altijd wijde kledij aan.. ik heb veel complexen met men lichaam daarom dat ik ook niet altijd strak gekleed naar buiten ga..
maar jaah zoals je zei, stap per stap dat klinkt het beste..
weet je, ik wil niet zo plots hoofddoek aan doen zonder na te denken en na 3 maand het beu zijn, en weer uit doen.. ik wil het met liefde blijven dragen.. en het later niet gaan bezien als een last:jammer:
Ik ben blij dat je er wat aan hebt...:D en natuurlijk graag gedaan. Het is een belangrijke keuze, en daarvoor moet je er gewoon goed over nadenken :goedzo:
ik wens je verder veel succes zuster..
en de overige zusters.. fijn dat jullie mijn bericht :goedzo: vonden :hihi:
Wa selem 3aleykoum
KROELLENBOL
14-10-2006, 12:28
HAAJ .
ik hAd ook zulke gedaCHte als jou meid maar heb toch voor de hijaab gekozen draag hem nu pas een week en krijg alleeen maar positieve reacties van mensen want eerst liep ik met een bos krullen rond :hihi:
maar omdat ik nu mijn hijaab draag voel ik me wel een beetje anders.die manier kan ik niet uitleggen,
maar meid je dien gaat voor het zwemmen [werd vooraf al gezegd] .
toedeloe ..!!
Ithran_ogena
14-10-2006, 12:30
Sweet_sihem; Als je je hidjaab wil gaan dragen en je niet kan kiezen tussen zwemmen en je hoofddoek. Is het laatste belangrijker, geen twijfel mogelijk!! Als je naar Istanboel gaat, kun je genoeg andere leuke dingen doen behalve zwemmen. Ook zijn er genoeg vrouwenzwembaden. Bespreek het met je docent anders, die heeft er begrip voor (hoop ik).
En je rokjes hoef je niet allemaal weg te doen hoor.. Draag het gewoon met een passende broek erbij. InshaAllah draag je hem snel, en natuurlijk op de juiste manier. :goedzo:
Ik wil ook al heel lang hoofddoek gaan dragen. Maar ik vind het een moeilijke stap en weet niet precies wanneer ik hem ga dragen. Ik ben al een tijdje begonnen met mn kleding aanpassen, als ik wat koop kijk ik naar de lengte en of t wel past als ik het draag met hidjaab. Ik moet nog hooddoeken/sjalen halen. Nu omdat ik nog twijfel lijkt het me niet goed om m meteen te dragen, gewoon om het feit dat ik twijfel. Het is een belangrijke stap en ik moet er zeker van zijn! InshaAllah draag ik hem snel..
sweet_sihem
14-10-2006, 12:56
Sweet_sihem; Als je je hidjaab wil gaan dragen en je niet kan kiezen tussen zwemmen en je hoofddoek. Is het laatste belangrijker, geen twijfel mogelijk!! Als je naar Istanboel gaat, kun je genoeg andere leuke dingen doen behalve zwemmen. Ook zijn er genoeg vrouwenzwembaden. Bespreek het met je docent anders, die heeft er begrip voor (hoop ik).
En je rokjes hoef je niet allemaal weg te doen hoor.. Draag het gewoon met een passende broek erbij. InshaAllah draag je hem snel, en natuurlijk op de juiste manier. :goedzo:
Ik wil ook al heel lang hoofddoek gaan dragen. Maar ik vind het een moeilijke stap en weet niet precies wanneer ik hem ga dragen. Ik ben al een tijdje begonnen met mn kleding aanpassen, als ik wat koop kijk ik naar de lengte en of t wel past als ik het draag met hidjaab. Ik moet nog hooddoeken/sjalen halen. Nu omdat ik nog twijfel lijkt het me niet goed om m meteen te dragen, gewoon om het feit dat ik twijfel. Het is een belangrijke stap en ik moet er zeker van zijn! InshaAllah draag ik hem snel..
ik wil hem echt graag dragen.. maar dan komen er weer die twijfels op, de 'zogezegde nadelen'.. het lijkt echt een moeilijke stap.. ik zie vele meiden die er soms last van hebben.. en dat wil ik niet!! ik wil niet dat het een last is!!
men kleding is al wat aangepaster.. strakke broeken draag ik bijna nooit.. zoals bv Jeans broeken.. maar ik ben van plan om voor el 3aid een jeans te kopen.. en daarboven een losse trui dat helemaal tot over je kont gaat.. niet van die truitjes die strak zitte rond de kont hé.. die ik wil aanschaffen zit heel los..:nijn:
alhoceimaliefje
14-10-2006, 13:10
Ik draag hem 4 jaar Alhamdoelilah!
Tja voor mij was het niet echt een verandering, ookal droeg ik in die tijd geen hoofddoek het was niet zo dat ik dan hele erge blote kleding droeg ofso.
Maar sinds ik de hijaab draag, Zwem ik niet meer in het openbaar. Draag ik dingen over mijn boezem en kont ( en niet al te strak dat je figuur eruit springt). Heb daarbij wel het voordeel dat ik slank ben en dat alles wel niet echt strak komt te zitten.
Verder meer aan je geloof doen natuurlijk!
Hijaab blijft een verplichting en bij die verplichting hoort ook dat je je het met de juiste intentie draagt en niet omdat je lelijk haar hebt of omdat je het mooi bij jezelf vind staan.
sweet_sihem
14-10-2006, 14:32
Ik vroeg me af..
als jullie op vakantie gaan, houden jullie dan ook jullie hoofddoeken aan??
gaan jullie dan nog naar de zee? zo jaah? doen jullie nog bikini aan..?
gaan jullie nog zonnen op jullie dak teras??
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.