Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verloven => aanzoek doen, Trouwen???

Pagina's : [1] 2

STYD
13-10-2006, 17:56

Beste leden:) Heb een vraagje, gewoon zomaar een vraag mensen:) Als je iemand leukt vind en die persoon vindt jouw ook leuk en jullie zijn van plan om later met elkaar te gaan trouwen. Eerst zullen jullie nog moeten verloven en daarna op papier gerouwd te zijn en daarna kan je voor het echtie trouwen. Ik lees hier soms dat men eerst een aanzoek gaat doen bij de vrouw om te gaan trouwen en dan pas gaan ze aan hun ouders vertellen dat ze willen verloven. Maar het hoort toch niet zo te gaan??? Eerst dien je de ouders op de hoogte te brengen dat jullie graag met elkaar willen verloven. Eventueel geef je een klein verlovingsfeestje. Hoor je niet na het feestje pas een aanzoek te doen aan je toekomstige vrouw? Dat is toch veel mooier, dan dat je het al ruim van tevoren doet zonder dat je weet of het allemaal wel goed gekeurd wordt. Hoe zouden jullie het aanpakken of hoe hebben jullie het aangepakt??

thamza_riffia
13-10-2006, 18:09
Kijk als je weet dat je beide ervoor gaat dan moet je het eerst aan jullie moeders vertellen.Wanneer jullie een datum hebben mogen ze langskomen :haha: Dan is het "Ja, ik wil" :love:

STYD
13-10-2006, 18:45
Maar een vrouw verwacht natuurlijk ook dat de man voor haar op de knieen gaat. Maar dit kan een man toch pas doen als beide families er mee eens zijn dat ze mogen trouwen, toch?

ikkiequeen
13-10-2006, 19:34
ik snap het ff niet je bent al thuis geweest ouders gaan akkoord je weet van elkaar dat je elkaar leuk vindt en met elkaar wil trouwen en jij wil dan pas op je knieen gaan?? nee, ik denk dat je het eerst aan het meisje kunt vragen en zeker van je zaak zijn en dan naar de ouders, stel ze vindt je wel leuk maar is er niet zeker van. Dan sta je voor schut met ej ouders voor haar ouders denk ik dan... Ik zeg maar wat ik er nu van vind hoor.:D groetjes Ikkiequeen

thamza_riffia
13-10-2006, 20:12

Maar een vrouw verwacht natuurlijk ook dat de man voor haar op de knieen gaat. Maar dit kan een man toch pas doen als beide families er mee eens zijn dat ze mogen trouwen, toch? Mijn man mag me pas op mn huwelijksnacht ten huwelijk vragen :hihi:

taboharecht1
13-10-2006, 20:20
ik snap het ff niet je bent al thuis geweest ouders gaan akkoord je weet van elkaar dat je elkaar leuk vindt en met elkaar wil trouwen en jij wil dan pas op je knieen gaan?? nee, ik denk dat je het eerst aan het meisje kunt vragen en zeker van je zaak zijn en dan naar de ouders, stel ze vindt je wel leuk maar is er niet zeker van. Dan sta je voor schut met ej ouders voor haar ouders denk ik dan... Ik zeg maar wat ik er nu van vind hoor.:D groetjes Ikkiequeen ja zo denk ik ook

STYD
13-10-2006, 21:01
Ik heb het hier niet over mij. Ik heb het hier over ALS. HOe zou jullie het aanpakken. Ik bedoel als jullie eerst van plan zijn om te gaan verloven dan is het toch superdom om als jongen zijnde een aanzoek te gaan doen. Je doet dat toch pas als jullie zeker weten dat jullie ook gaan trouwen. Maar ja bij ons marokkanen is het sowieso anders als bij Nederlanders. Bij ons marokkanen weet je al gelijk wanneer je gaat trouwen enzo, als je verloofd bent dan weten jullie beiden ook van elkaar dat jullie willen gaan trouwen. Wat ik nu wil weten is. Wat zouden jullie dames ervan vinden als jullie toekomstige man (nadat de ouders op bezoek zijn geweest en dat er afspraken zijn gemaakt dat ze samen mogen zijn enz enz.) jouw ten huwelijk zou vragen (terwijl je al wist dat je zou gaan trouwen, want dat komt ter sprake als je de hand gaat vragen)?

taboharecht1
13-10-2006, 21:05
Ik heb het hier niet over mij. Ik heb het hier over ALS. HOe zou jullie het aanpakken. Ik bedoel als jullie eerst van plan zijn om te gaan verloven dan is het toch superdom om als jongen zijnde een aanzoek te gaan doen. Je doet dat toch pas als jullie zeker weten dat jullie ook gaan trouwen. Maar ja bij ons marokkanen is het sowieso anders als bij Nederlanders. Bij ons marokkanen weet je al gelijk wanneer je gaat trouwen enzo, als je verloofd bent dan weten jullie beiden ook van elkaar dat jullie willen gaan trouwen. Wat ik nu wil weten is. Wat zouden jullie dames ervan vinden als jullie toekomstige man (nadat de ouders op bezoek zijn geweest en dat er afspraken zijn gemaakt dat ze samen mogen zijn enz enz.) jouw ten huwelijk zou vragen (terwijl je al wist dat je zou gaan trouwen, want dat komt ter sprake als je de hand gaat vragen)? als ie langs bij mijn ouders is geweest en we gaan afspreken ofso en me ouders zijn daar dus op de hoogte dan is er toch geen probleem

BugaBoo
13-10-2006, 21:06
Nee want je vraagt in principe maar een keer toestemming. ALS de eerste keer langskomen en vragen alleen voor verloving zou zijn, zou dit raar en stom zijn. Je gaat toch ook niet eerst eten maak zonder de intentie het op te eten :confused: Je verlooft zodat je dingen kan regelen en elkaar beter kan leren kennen en zodat de familie weet dat je van elkaar bent en de ouders hebben toegestemd. Het zou krom zijn als ik pas na de verloving ten huwelijk gevraagd zou zijn door mijn man. Wat een verrassing maar niet heus :p Het trouwen kenmerkt zich door het trouwfeest en dus niet door het vragen, want dat is al voor de verloving gebeurd ;)

STYD
13-10-2006, 21:09
Ben ik het toch niet mee eens BUGABOO. Je zegt zelf dat je elkaar beter leert kennen tijdens het verloven, nadat je een tijdje verloofd bent en elkaar ECHT goed leert kennen dan kan je als man zijnde toch pas de stap nemen om haar een aanzoek te doen. Je kan toch niet voordat je gaat verloven al een aanzoek doen om te gaan trouwen????????????????????

taboharecht1
13-10-2006, 21:10
Ben ik het toch niet mee eens BUGABOO. Je zegt zelf dat je elkaar beter leert kennen tijdens het verloven, nadat je een tijdje verloofd bent en elkaar ECHT goed leert kennen dan kan je als man zijnde toch pas de stap nemen om haar een aanzoek te doen. Je kan toch niet voordat je gaat verloven al een aanzoek doen om te gaan trouwen???????????????????? even een vraagje wat versta jij onder verloven en onder trouwen en iemand om de hand vragen????

STYD
13-10-2006, 21:17
In mijn ogen kan je als mijn zijnde pas een aanzoek doen als je eerst toestemming hebt gevraagd aan de ouders. Volgens mij hoort het ook zo en niet anders. Maar blijkbaar kijk jij daar anders tegen aan.

taboharecht1
13-10-2006, 21:22
ik zie het zo als jij iemand om de hand gaat vragen, betekent het dat je zo ie zo voor de dame komt om mee te trouwen en als de ouders jou hebben geaccepteerd dan geven ze als het ware hun dochter aan jou en ben je zeg maar verlooft en dan kunnen jullie in de tussentijd elkaar beter leren kennen, klikt het niet dan kunnen jullie alsnog ermee kappen voordat jullie tekenen. of zie ik het verkeerd...?

STYD
13-10-2006, 21:27
ik zie het zo als jij iemand om de hand gaat vragen, betekent het dat je zo ie zo voor de dame komt om mee te trouwen en als de ouders jou hebben geaccepteerd dan geven ze als het ware hun dochter aan jou en ben je zeg maar verlooft en dan kunnen jullie in de tussentijd elkaar beter leren kennen, klikt het niet dan kunnen jullie alsnog ermee kappen voordat jullie tekenen. of zie ik het verkeerd...? Ok dat klopt. Maar ik pas me vraag aan. Wat zou jij als meisje preferen? Hoe zou jij willen dat jouw man jouw ten huwelijk vraagt?

taboharecht1
13-10-2006, 21:29

Ok dat klopt. Maar ik pas me vraag aan. Wat zou jij als meisje preferen? Hoe zou jij willen dat jouw man jouw ten huwelijk vraagt? dus eerst mijn ouders en dan op een romantische moment (alleen) mag hij op zn knieen gaan:hihi: :maf2:

Pagina's : [1] 2