Bekijk volle/desktop versie : Nieuwe manier van reciteren



Pagina's : [1] 2

06-07-2003, 13:03
Salaam

Ik heb net zitten kijken naar de NMO en hun nieuwe manier van reciteren

Zelf vond ik het afschuwlijk


Maar jullie, wat vinden jullie van een nieuwe manier van reciteren ???

06-07-2003, 13:20


Ze hebben Ar Rachman gereciteerd met twee personen

Welke van de gunsten van uw Heer wilt gij dan ontkennen? lieten ze samen lopen met de andere Aya's of te wel ze spraken delen door elkaar en het ergste was nog dat het onder begeleiding ging van een piano om het gehoor beter te laten klinken zodat de jeugd misschien dichterbij Islam komt

06-07-2003, 14:56
Ista gfirou Allah....
dat is gewoon HAraam.... echt onzin.... die mensen kennen de waarde van de koran niet......

Uitgeblust...check ook mijn topic

06-07-2003, 14:57
volgens mij is t helemaal niet toegestaan te reciteren met muziek erbij............

groetjes een parelprinsesje

06-07-2003, 16:56


Salaam,
Ik vind het gewoon niet kunnen, het is zwaar in tegenstrijd met de Islam.
En dan noemen ze zich Nederlandse "Moslim" omroep.

06-07-2003, 22:57
Dit kan kan zeker niet

08-07-2003, 11:51

Citaat:
Origineel gepost door Nisrine01
Dit kan kan zeker niet
Ik ben benieuwd waar jullie het vandaan halen dat dit niet kan of mag. Staat er in de koran dan ook hoe je het moet reciteren?

08-07-2003, 12:55
Ik heb het ook gezien.......

08-07-2003, 13:13
Beste Jupiter, ik zie dat je graag tegen de stroomin gaat.
De reden dat de mensen zeggen dat dat niet kan is puur gevoelsmatig.

Gevoelsmatig is vreemdgaan ook niet goed, maar nergens staat in de nederlandse wet dat je niet mag vreemdgaan, waar zijn die bewijzen dan? Ik denk dat je dit zelf ook wel wist maar je vind het gewoon leuk om tegen de mensen in te gaan. Mischien een beetje aandacht tekort.

08-07-2003, 13:48

Citaat:
Origineel gepost door fouad79
Beste Jupiter, ik zie dat je graag tegen de stroomin gaat.
De reden dat de mensen zeggen dat dat niet kan is puur gevoelsmatig.

Gevoelsmatig is vreemdgaan ook niet goed, maar nergens staat in de nederlandse wet dat je niet mag vreemdgaan, waar zijn die bewijzen dan? Ik denk dat je dit zelf ook wel wist maar je vind het gewoon leuk om tegen de mensen in te gaan. Mischien een beetje aandacht tekort.
Hahaha, ik kom zeker geen aandacht tekort. Ik kom alleen mensen tegen die vragen waar ze niet meteen een antwoord op hebben, belachelijk gaan maken. Wat heeft vreemdgaan nou met koran citeren te maken?

Het is dus een gevoelkwestie: als het citeren van de koran onder begeleiding van pianomuziek goed voelt, dan kan het dus. Dan zijn we eruit en hoeven we verder geen ruzie over te maken.

08-07-2003, 15:19

Citaat:
Origineel gepost door Jupiter
Ik ben benieuwd waar jullie het vandaan halen dat dit niet kan of mag. Staat er in de koran dan ook hoe je het moet reciteren?
je kan qoraan reciteren op je eigen manier maar piano..........psssssssssssst is echt haram

zoewiezo is een intrumenten haraam, laatse staan als je gaat gebruiken om de woorden van Allah swt mooi telaten klinken.

believe me or not...................qoraan heeft geeft geen piano nodig, nog een mooie stem.

hahhahaha dadelijk gaat men nog rappen met qoraan.......istaghfoerallah


ik moets bijna janken toen ik het zag..............echt dom dom dom
maar daarna ging een andere man SOURAH AR RAHMAAN reciteren

die vondt ik wel maasha allah

08-07-2003, 21:21

Citaat:
Origineel gepost door Jupiter
Ik ben benieuwd waar jullie het vandaan halen dat dit niet kan of mag. Staat er in de koran dan ook hoe je het moet reciteren?
Ja3nie ten eerste, we hebben als moslims zijnde niet alleen de Quran maar ook de Waardevolle Sunnah die ons is nagekaten tezamen met de Heilge Quran door onze Geliefde Profeet (salla ALLAHu alaihi wa salam)..

Antwoord op je vraag:
Er staat wel degelijk in de Quran dat muziekinstrumenten 7araam zijn, en in de Sunnah ook, wel meerdere malen, en tevens is er uit de Sunnah duidelijk op welke manier Quran gereciteerd dient worden, namelijk met de Tajweed-regels, en niet met Abu zaid Nassr(of hoe die randdebiel ook mag heten, ik begrijp nu waarom hij door Egypte tot Kaafier is verklaard :S) en van Koningsveld..

Grootste onzin die ik ooit heb gezien..

Ik hoop enigzins wat duidelijk gemaakt hebben, ik ga de Aya er voor je bij zoeken.. Okay...

08-07-2003, 21:27



Citaat:
Origineel gepost door nimco

ik moets bijna janken toen ik het zag..............echt dom dom dom
maar daarna ging een andere man SOURAH AR RAHMAAN reciteren

die vondt ik wel maasha allah
Die andere man was dus Abdul-Baset Abdul-Samad, die zich dus WEL aan alle tajweedregels houdt, en reciteert zoals het hoort... Gelukkig zitten er nog mensen tussen die niet helemaal afgedwaald zijn..


Citaat:
Origineel gepost door een OVERDUIDELIJKE RANDDEBIEL!!HET STAAT IN DE KORAN HOE HET MOET !


Klopt..maar ja jij gekke koranniet vind dus de mufassiroen en de moehadieth niks, maar wat doe je zelf? Interpreteer je niet de Heilige Quran zelf, en leg je het niet zelf uit.. Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, alleen heeft de Ketel gelijk en moet de Pot opgenomen in een psychiatrische inrichting om daar lekker dom te zijn met mede-verstandsgenoten...

09-07-2003, 17:01

Citaat:
Origineel gepost door bezoeker99182
Mag je de Koran niet zelf interpreteren ?

waar staat dat in de Koran ?
zal wel weer een hadith wezen.
Lang leve de schriftgeleerden en monnikken.

er staat in de koran dat je verplicht bent om 'm te lezen en wat je niet kan begrijpen, hoef je ook niet te begrijpen.

Maar probeer de Koran toch maar eens te lezen.


Je weet het verschil niet eens meer tussen een surah en een hadieth.
Tja jij waarheidverloochenaar.. Als je eens zelf de Quran zou lezen ipv te zeggen dat je een imbeciele Koranniet bent, en zegt dat je in de Heilige Quran gelooft, maar ondertussen wel de Islam verwerpt.. Dan zou je er zelf wel achterkomen... Maar ja je moet maar zelf kiezen waar jij wil belanden... Hahaha voorzover ik het weet is het voor jou een Enkeltje naar de Hel...

Dag dag... Veel Plezier in het Hiernamaals... :d

09-07-2003, 17:04

Citaat:
Origineel gepost door achmad
dit is een kwalijke zaak uitgeblust............
ik kijk toch al lang niet meer naar die zender want hij is super slecht geworden.

maar, uhm, dit was toch niet de recitatie die ze op het einde van de uitzending uitzonden? die heb ik nl. wel gezien en vond het mooi
Het was wel na half één. drie mensen in beeld en twee die soms door elkander gingen en een piano erbij ECHT AFSCHUWLIJK, daarna reciteerde ze de Koran op oude traditionele manier want zo hoort het.

Ieder zijn smaak Achmed

Pagina's : [1] 2