Bekijk originele versie : Wie gaat dat..van wat betalen?
http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=388211/sc=e595c0
Explosieve loonstijging voor Zimbabwaanse regering
Gepubliceerd op zondag 06 juli 2003
HARARE/LONDEN (ANP) - De Zimbabwaanse regering heeft zichzelf een loonsverhoging toegekend van meer dan 600 procent. Dat meldde de Britse omroep BBC zaterdag op basis van berichten in de Zimbabwaanse krant The Herald.
De loonsverhoging overstijgt de torenhoge inflatie ruimschoots. Het salaris van president Mugabe gaat omhoog van 3 miljoen Zimbabwaanse dollars naar 20,2 miljoen per jaar (ongeveer 25.250 Amerikaanse dollars volgens de officiële wisselkoers). Daarnaast krijgt het omstreden staatshoofd een toelage van ruim 2 miljoen.
Ministers in de regering zijn eveneens niet vergeten. Zij krijgen in het vervolg een salaris van 16,5 miljoen tegen 2,4 miljoen nu. De inflatie in Zimbabwe, dat in een zeer ernstige economische crisis verkeert, is met 300 procent een van de hoogste ter wereld.
Oorzaak van de economische malaise is het mismanagement van president Mugabe die al 23 aan de macht is. Naar schatting 80 procent van de bevolking leeft in armoede in een land waar 70 procent van de beroepsbevolking werkloos is..
In sommige landen kan het gewoon niet gekker. :D
Origineel gepost door vikker
http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=388211/sc=e595c0
Explosieve loonstijging voor Zimbabwaanse regering
Gepubliceerd op zondag 06 juli 2003
HARARE/LONDEN (ANP) - De Zimbabwaanse regering heeft zichzelf een loonsverhoging toegekend van meer dan 600 procent. Dat meldde de Britse omroep BBC zaterdag op basis van berichten in de Zimbabwaanse krant The Herald.
De loonsverhoging overstijgt de torenhoge inflatie ruimschoots. Het salaris van president Mugabe gaat omhoog van 3 miljoen Zimbabwaanse dollars naar 20,2 miljoen per jaar (ongeveer 25.250 Amerikaanse dollars volgens de officiële wisselkoers). Daarnaast krijgt het omstreden staatshoofd een toelage van ruim 2 miljoen.
Ministers in de regering zijn eveneens niet vergeten. Zij krijgen in het vervolg een salaris van 16,5 miljoen tegen 2,4 miljoen nu. De inflatie in Zimbabwe, dat in een zeer ernstige economische crisis verkeert, is met 300 procent een van de hoogste ter wereld.
Oorzaak van de economische malaise is het mismanagement van president Mugabe die al 23 aan de macht is. Naar schatting 80 procent van de bevolking leeft in armoede in een land waar 70 procent van de beroepsbevolking werkloos is.
Je moet niet slim zijn om te begrijpen waarom men zoiets doet..
Het land is bijna bankroet...heeft zware economische en binnenlandse problemen mede door de onteigeningspolitiek van Mugabe die de blanken hun eigendommen wil afpakken..het land staat ook onder zware buitenlandse druk..
De enige bedoeling van Mugabe is niets anders dan een wanhoopsdaad plegen...om het land economisch en sociaal kapot te maken...laat hij het land doodbloeden..
Dit is een zware misdaad volgens mij...kinderen, vrouwen, ouderen, mannen en dieren zien af..en hij gaat er nog een tandje bijsteken...om meer ellende en wanhoop te brengen..zodat de mensen hun intresse in de politiek gebroken wordt...en zij alleen aan hun maag en niets anders gaan denken...
...
Origineel gepost door vikker
... De Zimbabwaanse regering heeft zichzelf een loonsverhoging toegekend van meer dan 600 procent. ...
...ongeveer 25.250 Amerikaanse dollars volgens de officiële wisselkoersis...
Even afgezien van het wanbeleid van die regering vind ik de loonsverhoging niet zo raar. Zelfs na die verhoging verdient een beetje witte expat in Zimbabwe het viervoudige van wat de president verdient. Ik kan me niet voorstellen dat dit bedrag de Zimbabwaanse economie vernield. Ik kan met ook niet voorstellen dat het de economie veel gaat helpen overigens...
hicham2004
07-07-2003, 09:30
Origineel gepost door Bazba
Even afgezien van het wanbeleid van die regering vind ik de loonsverhoging niet zo raar. Zelfs na die verhoging verdient een beetje witte expat in Zimbabwe het viervoudige van wat de president verdient. Ik kan me niet voorstellen dat dit bedrag de Zimbabwaanse economie vernield. Ik kan met ook niet voorstellen dat het de economie veel gaat helpen overigens...
Een expat wordt betaald door zijn bedrijf en niet door de regering van Zimbabwe (dit geldt ook voor bruine en zwarte expats). Hoe meer geld naar de salarissen hoe minder naar onderwijs, ziekenhuizen, wegen etc., als ze al iets kregen.
Mijnheer Mugabe probeert gewoon zoveel mogelijk geld te verzamelen voordat hij met zijn kliek naar een carribisch eiland vlucht.
hhtWillem
07-07-2003, 10:04
Hij en zijn kliek zuigen dat land tot de laatste druppel uit om vervolgens naar het buitenland te vertrekken en daar van het gejatte geld lekker te leven in luxe.
Eerst de blanke boeren eruit, (de enige die nog productie hadden en werkgelegenheid verschaften) nu zijn salaris omhoog.
Om de aandacht af te leiden misschien hier of daar nog een oorlogje ontketenen....
Regeringsleiders zijn soms net mensen, ze hebben maar 1 belang, hun eigen belang.
:cool:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.