Bekijk originele versie : Trouwen uit liefde of niet?
Arabian_Pearl
05-07-2003, 23:34
Hallo iedereen
Ik vertoef hier al een paar dagen en ik lees veel over gearrangeerde huwelijken, alsof het om het sluiten van een hypothecaire lening gaat. Ik stel me dus zeer de vraag wie er nog gelooft in een liefdevol huwelijk, en dus geen genoegen neemt met minder: dus geen verstandshuwelijk of omdat het moet van de ouders.
Stem maar!
Persoonlijk ben ik hevig pro liefdevol huwelijk. Mijn ouders zijn getrouwd uit liefde, en iedereen in mijn familie is getrouwd uit liefde. Zonder scheidingen, en zonder opgeven van studies. Iedereen in onze familie heeft hogere studies gedaan.
Ik begrijp niet goed waarom jullie zo geobsedeerd zijn door trouwen. Alsof het daardoor beter gaat zijn. Dat is een utopie. Haast en spoed is zelden goed.
Ik ben nu 3 jaar verloofd - uit liefde - en we gaan pas trouwen in 2006 omdat mijn toekomstige man nog studeert en met wat geluk - inshallah - in 2005 afgestudeerd zal zijn. Dan gaat hij een jaar werken om goed te kunnen sparen voor ons huis. Ik werk nu ook. Met twee lonen zullen wij ons een héél mooi huis in een bosrijke omgeving kunnen veroorloven terwijl velen van de marokkanen die ik ken zich slechts een klein rijhuis kunnen veroorloven omdat ze van 1 loon moeten leven doordat de vrouw huismoeder is, en haar studies heeft opgegeven omdat ze snel wou trouwen.
Wij zullen verre reizen kunnen doen ipv jaarlijks naar marokko te gaan en voor onze kinderen kunnen sparen en genieten van ons leven doordat wij alles samen gaan doen.
Ik snap niet dat vele mensen hier het zichzelf per se financieel moeilijk willen maken om niet vies bekeken te worden door andere marokkanen. Dan stel ik mij de vraag: wie is er nu de dommerik? Hij die het slim speelt en geduld opbrengt om te trouwen met de liefde van z'n leven (geldt ook voor de vrouw) of hij die snel trouwt zonder spaarcentjes en z'n vrouw thuishoudt voor het zicht van de mensen - op wie hij 9/10 niet eens verliefd is - en zich te pletter werkt om z'n kinderen te kunnen voeden en te kleden?
Ik wou dit even kwijt. Liefde is zo mooi. Het is als een bloem dat langszaam ontluikt en ieder betovert met haar schoonheid. We mogen er niet te licht mee omspringen. :hoera:
Arabian Pearl :giechel:
fatiha85
05-07-2003, 23:46
ben het helemaal met je eens meid!!:goedzo:
Ik heb dus ook voor optie 1 gekozen!
RIF_CHICKIE
05-07-2003, 23:47
absoluut 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fatiha85
05-07-2003, 23:51
Origineel gepost door RIF_CHICKIE
absoluut 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oke dan ;) :p
LieveMeisje
06-07-2003, 00:02
optie 1 of course....
Arabian_Pearl
06-07-2003, 00:09
Ik kraai misschien te snel, maar waarom doen de vele trouwtopics me anders vermoeden? :confused:
Arabian_Pearl
06-07-2003, 11:13
are you sure some of you aren't lying?
Origineel gepost door Jorginho
:goedzo: Ik ben Portugees en gek op mijn Marokkaanse vriendin en zij op mij. Wij zetten het fijn door, mijn familie accepteert haar 100% zoals ze is (moslim, geen moslim maakt niet uit) en van haar kant ligt dat denkelijk veel moeilijker. Maar we kiezen voor elkaar. Samen moeten we verder en gelukkig zijn in dit leven. Daar draaithet om. Als anderen daar problemen mee hebben is dat hun probleem, niet dat van ons...
Kies voor de liefde, dat is het enige dat telt....
Nou dan wil ik die meid over een paar jaar wel spreken hoe ze er dan over denkt.. Als ze voor jou heeft gekozen en haar ouders vaarwel heeft gezegd, dan heb ik echt medelijden met haar... NIet nu, maar over een aantal jaren... Een ex-collega van mij heeft precies hetzelfde gedaan... Zij werd in het begin ook geaccepteerd door de ouders van haar vriend en ze heeft ook niet voor haar ouders gekozen... Er waren dagen bij dat we nooit aan werken toekwamen als zij begon te vertellen hoe ze zich voelde en wat voor ellende ze naar vele jaren mee maakt en nog steeds mee zal maken...
Toch wens ik jullie veel succes en geluk in jullie leven...
Origineel gepost door Arabian_Pearl
Ik kraai misschien te snel, maar waarom doen de vele trouwtopics me anders vermoeden? :confused:
Ook ik geloof daar niet veel van.. Voornamelijk als het meiden betreft.. De meeste meiden, ook nog in deze tijd trouwen niet om liefde maar om het huis uit te zijn.. Natuurlijk zal niemand het toegeven, maar heel veel meiden die ik ken hebben dit op deze manier gedaan.. Ze denken dat ze heel veel "vrijheid" ervoor terug krijgen.. Wat ze zich niet realiseren dat ze meestal begrogen uitkomen. De meeste Marokkaanse jongens laten hun leven nog altijd bepalen door hun ouders.. ook al hebben een eigen vrouw en kinderen. Kijk maar hoeveel meiden problemen hebben met hun schoonmoeder/-vader.
Origineel gepost door Jorginho
Bedankt...maar zij neemt geen afscheid van haar ouders. De ouders verstoten het kind (mogelijkerwijze), dus wie neemt er dan afscheid?? Wat haar (en mij) betreft kan ze gewoon met haar ouders blijven omgaan. Liever wel. Maar ouders die hun kind verstoten, wat voor ouders zijn dat nu helemaal??? is er een goede reden om zoiets met je kind te doen? Zelfs als mijn zoon/dochter een moord zou plegen, zou ik het niet verstoten en dat is toch wel wat anders dan met een goed gemanierde man trouwen waar je heel veel van houdt, is het niet?
Ouders steunen kinderen, punt uit. Misschien dat een praktiserend pedosexueel de uitzondering is, maar zelfs dan blijft het je kind met een vreselijke afwijking...
Maar goed: ik ben niet uit op een afscheid van haar ouders en zij ook niet, we calculerenhet wel in en geloven in de kracht van onze relatie..
Kijk Jorginho, zowel jij als je vriendin zijn geen moslims, dus zo'n discussie zullen wij nooit uitkomen. Ik geloof in iets waar jij niet in gelooft.. Ook al zou ik nog zoveel van mijn vriendin houden, ik zou haar niet bij haar ouders weg willen halen.. Je toekomstige partner heb je voor het uitkiezen, je ouders niet, ik heb dan liever dat ik haar en mezelf pijn doe door haar te verlaten dan dat ik het toelaat dat haar ouders haar verstoten.. Weet je wanneer ze spijt gaat krijgen, als (1 van) haar ouders ziek wordt/worden en of sterven... Geloof me, de pijn die ze dan zal hebben kan zelfs jij niet verzachten... Als haar kinderen naar opa en oma vragen, naar neefjes en nichtjes etc etc....
Overigens vind ik het ook fout wat haar ouders doen, door haar te verstoten.. Over zoiets kan altijd gepraat worden, hoelang het ook moge duren..
Arabian_Pearl
08-07-2003, 18:15
Joringho ik deel absoluut jouw mening!!! :goedzo:
Tzimitse
08-07-2003, 18:18
Natuurlijk is er voor mij maar 1 mogelijkheid, en dat is optie 1.
Vin de rest eigenlijk helemaal geen optie. Als je ouders voor jouw kiezen, dan trouw je niet uit liefde, daar blijf ik bij!!!!!
Aan al wie moet vechten tegen families om je liefde aanvaard te krijgen, ik weet wat je doormaakt, en ik zal voor jullie blijven duimen
Luv ya Pearlke :-)
Tzimitse
en als de hierboven staande nouw in een packet zitten behalve de eerste???? Het is lmektab dus we will see ;)
Najmatje
15-07-2003, 21:43
wanneer je oneindig veel liefde voelt voor die persoon en weet dat het 100% wederzijds is.
Dus voor optie 1 ofcourse :rolleyes: :o
thallah Najma :D:zwaai:
MouniaEl
15-07-2003, 21:43
optie 1 !!!!
XXX Mounia
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.