Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ramadan en overlijden

Pagina's : [1] 2 3 4

NoHide
12-10-2006, 16:12

Een goede vriend van mijn man is plotseling overleden. Ik ken hem niet maar ik vind het natuurlijk wel heel erg:( Maar nu vraag ik mij wat af... De poorten van de hel zijn gesloten in de ramadan. Hoe zit dat dan met niet moslims? Gaan die dan ook naar de hemel?

NoHide
12-10-2006, 16:22
als ik inshallah doodga zou ik deze maand willen overlijden!!! allah ra7mou... :( Ik hoop het ook inshAllah... Het is wel een troost voor de nabestaanden uiteraard

Maghrebiya
12-10-2006, 16:31
Lieve schat op t moment dat wij sterven gaan wij niet naar de hemel of de hel... Wij gaan allereerst naar ons graf Op t moment dat de eerste zandkorrels je begraafkleed zulllen aanraken komt je ziel terug en zie je dat je begraven word, daarom moet dit altijd snel gebeuren...In het graf zullen wij aangesproken worden door 2 engelen over onze slechte daden en goede daden... Ben je een goed mens geweest dan zal je graf net een paleis zijn, ben je een slecht mens geweest dan zal je graf zo klein zijn dat je ribben zullen kruisen.. Op de dag dat de wereld vergaat, zal t de dag des oordeels zijn...Op dat moment word er gekeken wie de hemel of de hel verdient ... Dit is het in t kort zo n beetje... Maar je hebt er een heel boek over.. "De dood, het graf en wat daarna gebeurt" Altijd leerzaam ;) M3a salama, Latifa

trisinti
12-10-2006, 16:34
Lieve schat op t moment dat wij sterven gaan wij niet naar de hemel of de hel... Wij gaan allereerst naar ons graf Op t moment dat de eerste zandkorrels je begraafkleed zulllen aanraken komt je ziel terug en zie je dat je begraven word, daarom moet dit altijd snel gebeuren...In het graf zullen wij aangesproken worden door 2 engelen over onze slechte daden en goede daden... Ben je een goed mens geweest dan zal je graf net een paleis zijn, ben je een slecht mens geweest dan zal je graf zo klein zijn dat je ribben zullen kruisen.. Op de dag dat de wereld vergaat, zal t de dag des oordeels zijn...Op dat moment word er gekeken wie de hemel of de hel verdient ... Dit is het in t kort zo n beetje... Maar je hebt er een heel boek over.. "De dood, het graf en wat daarna gebeurt" Altijd leerzaam ;) M3a salama, Latifa :goedzo: iedereen denkt dat we meteen naar de hel of naar de hemel gaan maar we hebben nog een lange weg te gaan voordat het zover zal zijn.

Illmatick
12-10-2006, 16:36

Lieve schat op t moment dat wij sterven gaan wij niet naar de hemel of de hel... Wij gaan allereerst naar ons graf Op t moment dat de eerste zandkorrels je begraafkleed zulllen aanraken komt je ziel terug en zie je dat je begraven word, daarom moet dit altijd snel gebeuren...In het graf zullen wij aangesproken worden door 2 engelen over onze slechte daden en goede daden... Ben je een goed mens geweest dan zal je graf net een paleis zijn, ben je een slecht mens geweest dan zal je graf zo klein zijn dat je ribben zullen kruisen.. Op de dag dat de wereld vergaat, zal t de dag des oordeels zijn...Op dat moment word er gekeken wie de hemel of de hel verdient ... Dit is het in t kort zo n beetje... Maar je hebt er een heel boek over.. "De dood, het graf en wat daarna gebeurt" Altijd leerzaam ;) M3a salama, Latifa Goed gesproken.

_RANIA_
12-10-2006, 16:37
Ik heb ooit gelezen dat het iets goed is om in de heilige maand Ramadan te overlijden. Op een vrijdag overlijden is ook goed.

Maghrebiya
12-10-2006, 16:38
:goedzo: iedereen denkt dat we meteen naar de hel of naar de hemel gaan maar we hebben nog een lange weg te gaan voordat het zover zal zijn. Allahoe a3lem zuster... Je weet nooit wanneer god zijn engel de opdracht geeft om op zn hoorn te blazen ;) M3a salama, Latifa

misszahra
12-10-2006, 16:45
mijn opa is overleden in de ramadan, op een vrijdag en ze hebben gebeden voor hem op lailet el qader. Subhana allah! ALlah ie rham zmie3 muslimien, amien

Illmatick
12-10-2006, 16:45
Allahoe a3lem zuster... Je weet nooit wanneer god zijn engel de opdracht geeft om op zn hoorn te blazen ;) M3a salama, Latifa Bij de geboorte van de Profeet saw (de eerste teken van de einde der tijden) heeft Allah swt Israfiel (de Engel die op de bazuin gaat blazen) de opdracht gegeven om klaar te staan.....sinds toen wacht hij a.s. op de teken van Allah en ze zeggen dat hij zelfs bang is om met zijn ogen te knipperen omdat hij bang is dat hij de teken van Allah zal missen.

Illmatick
12-10-2006, 16:46
mijn opa is overleden in de ramadan, op een vrijdag en ze hebben gebeden voor hem op lailet el qader. Subhana allah! ALlah ie rham zmie3 muslimien, amien amin

NoHide
12-10-2006, 16:50
Lieve schat op t moment dat wij sterven gaan wij niet naar de hemel of de hel... Wij gaan allereerst naar ons graf Op t moment dat de eerste zandkorrels je begraafkleed zulllen aanraken komt je ziel terug en zie je dat je begraven word, daarom moet dit altijd snel gebeuren...In het graf zullen wij aangesproken worden door 2 engelen over onze slechte daden en goede daden... Ben je een goed mens geweest dan zal je graf net een paleis zijn, ben je een slecht mens geweest dan zal je graf zo klein zijn dat je ribben zullen kruisen.. Op de dag dat de wereld vergaat, zal t de dag des oordeels zijn...Op dat moment word er gekeken wie de hemel of de hel verdient ... Dit is het in t kort zo n beetje... Maar je hebt er een heel boek over.. "De dood, het graf en wat daarna gebeurt" Altijd leerzaam ;) M3a salama, Latifa Ja dat weet ik maar je ziet vanuit je graf toch al je plek na de dag des oordeels? Want hoe vaak lees ik geen verhalen in islamitische boeken dat die en die een bepaalde daad heeft verricht en daardoor naar de hemel gaat. Kijk dat snap ik zelf ook niet helemaal dan :kweetnie: Hoe zit het dan precies als iemand overlijd in de ramadan?? Wat voor voordeel heeft het dan wel? Is het dan niet 100% zeker dat diegene naar de hemel gaat die in de ramadan overlijd?

misszahra
12-10-2006, 16:51
Bij de geboorte van de Profeet saw (de eerste teken van de einde der tijden) heeft Allah swt Israfiel (de Engel die op de bazuin gaat blazen) de opdracht gegeven om klaar te staan.....sinds toen wacht hij a.s. op de teken van Allah en ze zeggen dat hij zelfs bang is om met zijn ogen te knipperen omdat hij bang is dat hij de teken van Allah zal missen. subhana allah :(

NoHide
12-10-2006, 16:52
Lieve schat op t moment dat wij sterven gaan wij niet naar de hemel of de hel... Wij gaan allereerst naar ons graf Op t moment dat de eerste zandkorrels je begraafkleed zulllen aanraken komt je ziel terug en zie je dat je begraven word, daarom moet dit altijd snel gebeuren...In het graf zullen wij aangesproken worden door 2 engelen over onze slechte daden en goede daden... Ben je een goed mens geweest dan zal je graf net een paleis zijn, ben je een slecht mens geweest dan zal je graf zo klein zijn dat je ribben zullen kruisen.. Op de dag dat de wereld vergaat, zal t de dag des oordeels zijn...Op dat moment word er gekeken wie de hemel of de hel verdient ... Dit is het in t kort zo n beetje... Maar je hebt er een heel boek over.. "De dood, het graf en wat daarna gebeurt" Altijd leerzaam ;) M3a salama, Latifa Ik heb dat boek trouwens ook thuis maar ik heb hem niet helemaal gelezen. Maar een heel klein stukje...ik zal er maar weer aan beginnen inshAllah.

Shifae
12-10-2006, 16:52
mijn opa is overleden in de ramadan, op een vrijdag en ze hebben gebeden voor hem op lailet el qader. Subhana allah! ALlah ie rham zmie3 muslimien, amien Niemand weet toch precies waneer het Lailet El Qadr is? :confused:

misszahra
12-10-2006, 16:53

Ja dat weet ik maar je ziet vanuit je graf toch al je plek na de dag des oordeels? Want hoe vaak lees ik geen verhalen in islamitische boeken dat die en die een bepaalde daad heeft verricht en daardoor naar de hemel gaat. Kijk dat snap ik zelf ook niet helemaal dan :kweetnie: Hoe zit het dan precies als iemand overlijd in de ramadan?? Wat voor voordeel heeft het dan wel? Is het dan niet 100% zeker dat diegene naar de hemel gaat die in de ramadan overlijd? ALlah oe a3lem :hadj: Niemand kan je dit vertellen, dit zijn geen onderwerpen of antwoorden die je op menselijk niveau moeten bezighouden . Allah is de alwetende

Pagina's : [1] 2 3 4