Bekijk originele versie : Wiens man gaat vanaf morgen I'tikaf doen?
_Ought_Aicha_
12-10-2006, 14:51
Nou?:D
wittewarda
12-10-2006, 14:58
sorry maar wat is I tikaf of stel ik nu een hele domme vraag?
_Ought_Aicha_
12-10-2006, 15:01
sorry maar wat is I tikaf of stel ik nu een hele domme vraag?
Nee hoor, dat is geen domme vraag. I'tikaf betekent dat je je de laatste 10 dagen van de maand Ramadan in de moskee gaat afzonderen om 'ibaadah te doen, en verzekerd te zijn van een zinvolle Laylat ul Qadr (omdat het niet duidelijk is wanneer dat precies is).
OemmyAicha
12-10-2006, 15:03
Nee hoor, dat is geen domme vraag. I'tikaf betekent dat je je de laatste 10 dagen van de maand Ramadan in de moskee gaat afzonderen om 'ibaadah te doen, en verzekerd te zijn van een zinvolle Laylat ul Qadr (omdat het niet duidelijk is wanneer dat precies is).
Gaat jou man het doen? Of ben je nog niet getrouwd:o
Mijn man niet maar ik ken het wel.
In mijn familie deden sommige het;)
_Ought_Aicha_
12-10-2006, 15:04
Gaat jij man het doen? Of ben je nog niet getrouwd:o
Voor zover momenteel bekend is wel...
o goed dat je het zegt ik ga t mn man vragen, alleen hij werk overdag en savond.........maar ach t gebed is veel belangrijk................tahnks
wittewarda
12-10-2006, 15:07
Nou weer wat geleerd :goedzo: bedankt ought aicha.
nee mijn man gaat het niet doen omdat hij moet werken dus dan kan hij niet. Maar hij gaat wel elke avond bidden in de moskee en hij verheugd zich op het gebed van laylat ul qadr.
we zijn hier in de stad een nieuwe moskee aan het bouwen en hij wordt echt prachtig. hij is nog niet klaar, maar ze gaan met laylat ul qadr en el aid daar wel al bidden.
_Ought_Aicha_
12-10-2006, 15:21
Nou weer wat geleerd :goedzo: bedankt ought aicha.
nee mijn man gaat het niet doen omdat hij moet werken dus dan kan hij niet. Maar hij gaat wel elke avond bidden in de moskee en hij verheugd zich op het gebed van laylat ul qadr.
we zijn hier in de stad een nieuwe moskee aan het bouwen en hij wordt echt prachtig. hij is nog niet klaar, maar ze gaan met laylat ul qadr en el aid daar wel al bidden.
Masha'Allah:goedzo:
Ja mijn man neemt de laatste 10 dagen van de Ramadan meestal vrij, zodat er wat meer aandacht aan de Koran en dergelijke kan worden besteed. Vorig jaar heb ik hem niet laten gaan, omdat we net getrouwd waren, maar nu gun ik het hem van harte:D
shoekria
12-10-2006, 15:50
Ja mijn man neemt de laatste 10 dagen van de Ramadan meestal vrij, zodat er wat meer aandacht aan de Koran en dergelijke kan worden besteed. Vorig jaar heb ik hem niet laten gaan, omdat we net getrouwd waren, maar nu gun ik het hem van harte:D
mashallah... dit hoor je niet vaak. :goedzo: mijn complimenten voor je man!
_Ought_Aicha_
12-10-2006, 15:52
mashallah... dit hoor je niet vaak. :goedzo: mijn complimenten voor je man!
Ga jij maar eens bij de Soennah-moskee kijken in Den Haag. Daar BARST het van de i'tikaf'ers:).
wittewarda
12-10-2006, 16:01
Ga jij maar eens bij de Soennah-moskee kijken in Den Haag. Daar BARST het van de i'tikaf'ers:).
ik heb er hier in de stad nooit over gehoord. volgens mij doen ze het hier ook niet.
sgatje22
12-10-2006, 16:05
Wow...tbarkallah....ook mijn complimenten:goedzo:
_Ought_Aicha_
12-10-2006, 16:07
Ik ga denk ik lekker naar mn moeder:D Alhamdulillah is ze vegetarisch en drinkt ze geen alcohol, dus geen schadelijke omgeving:D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.