Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Koken!!!

Pagina's : [1] 2 3

Sarahdien
09-10-2006, 15:48

Wie kan koken en wie niet? Hoe zit het met als je het huwelijksbootje instapt zonder dat je kan koken? Dit lijkt mij verschrikkelijk.. als je niet meer kan bakken dan een eitje. Ik kan dus niet koke :jammer: ben zwaar teleurgesteld in mezelf. ik heb een standaard smoesje... heb het te druk :moe: hoe zal dat later dan gaan vraag ik me af.. hoe zal het zijn als ik eenmaal getrouwd bent.. stresse!!!! hoe snel leer je koken? dan heb ik het over tagine maken, brood bakken, couscous enz...

Mysticalia
09-10-2006, 15:53
Ik kon wel enkele gerechten koken maar lang niet alles :D omdat ik het te druk had met school en daarna met werk :nerd: lausy excuse maar het is echt zo :kweetnie: Nu ik getrouwd ben, probeer ik zelf van alles uit en zo leer je het :D Als je marmita kunt maken, dan ken je het basisprincipe voor alle marokkaanse gerechten :hihi:

Sarahdien
09-10-2006, 15:54
en als er iets mislukt? ik ben 1 keer uitgelachen door mijn moeder. sindsdien wil ik die moeite ook niet nemen... hoe snel leer je het eigenlijk? paar maanden? paar jaar?

gandora
09-10-2006, 15:55
Wie kan koken en wie niet? Hoe zit het met als je het huwelijksbootje instapt zonder dat je kan koken? Dit lijkt mij verschrikkelijk.. als je niet meer kan bakken dan een eitje. Ik kan dus niet koke :jammer: ben zwaar teleurgesteld in mezelf. ik heb een standaard smoesje... heb het te druk :moe: hoe zal dat later dan gaan vraag ik me af.. hoe zal het zijn als ik eenmaal getrouwd bent.. stresse!!!! hoe snel leer je koken? dan heb ik het over tagine maken, brood bakken, couscous enz... Een man zoeken die wel kan koken :hihi:

Mysticalia
09-10-2006, 15:58

en als er iets mislukt? ik ben 1 keer uitgelachen door mijn moeder. sindsdien wil ik die moeite ook niet nemen... hoe snel leer je het eigenlijk? paar maanden? paar jaar? Probeer het als ze er dan niet is? :o Je leert het snel hoor :D Kijk veel mee met je moeder, help haar en zo pik je ook zaken op, zo deed ik dat. Thuis probeerde ik niets uit :)

Sarahdien
09-10-2006, 16:00
haha mijn man kan koken.. maar wil zelf ook leren. hij gaat echt niet elke dag voor me koken.. zou dat zelf niet leuk vinden.. mijn ma heeft een kast vol met kruiden. alleen al om die te onderscheiden is teveel. hebben de dames dit ook? mn ma is altijd thuis. zou graag willen oefenen zeg maar, maar tja... when?

gandora
09-10-2006, 16:02
hahaha wallahilaaaaaa... Dat zijn meestal de mannen die zoefrien waren!!! mijn man was zoefrie in zijn studenten tijd!! hij kan beter dan mij koken :moe: maar ik begin hem te overtreffen NU! Ja toch zie je weinig hoor een man die niet kan koken ,of het moet van die mamaskindjes zijn .

Sarahdien
09-10-2006, 16:04
mijn man is geen mama's kindje. hij vind koken soms leuk. kookt dan wel eens voor de familie. ik woon inderdaad nog bij mams.. insahallah trouwen, dan woon ik met mn mannetje

Mysticalia
09-10-2006, 16:07
haha mijn man kan koken.. maar wil zelf ook leren. hij gaat echt niet elke dag voor me koken.. zou dat zelf niet leuk vinden.. mijn ma heeft een kast vol met kruiden. alleen al om die te onderscheiden is teveel. hebben de dames dit ook? mn ma is altijd thuis. zou graag willen oefenen zeg maar, maar tja... when? wat kruiden betreft: mn moeder heeft een mengeling van kruiden gemaakt en die kan je gebruiken voor elk gerecht ;) dat scheelt hé? als je wilt, kijk ik thuis welke kruiden het zijn en kan je het zelf maken, het is lekker :likje: kijk dan gewoon mee met je moeder wanneer ze kookt, en help haar, zo heb ik het geleerd. Soms moest ik koken van mn moeder :maf: en dan stond ik echt doodsangst uit :maf: maar alhamdoulilah :) Heb je zussen waarbij je het misschien kan leren? of vriendinnen? nichten?

gandora
09-10-2006, 16:07
mijn man is geen mama's kindje. hij vind koken soms leuk. kookt dan wel eens voor de familie. ik woon inderdaad nog bij mams.. insahallah trouwen, dan woon ik met mn mannetje oke :rolleyes:

Nusaiba
09-10-2006, 16:13
mijn man is geen mama's kindje. hij vind koken soms leuk. kookt dan wel eens voor de familie. ik woon inderdaad nog bij mams.. insahallah trouwen, dan woon ik met mn mannetje Wanneer je samen met je man woont kun je toch elke keer iets proberen. Begin met makkelijke gerechten. Wanneer iets mislukt dan mislukt het in je eigen huis. Niemand die je dan heeft gezien of kan uitlachen. Je kunt ook bij Cuisine kijken voor recepten daar staat vaak alles stap voor stap uitgelegd. Ik kon ook niet koken toen ik trouwde , maar nu kan ik veel dingen maken. En elke dag leer ik er weer nieuwe dingen bij. Ik bel zowat elke dag mijn moeder om te vragen hoe je bepaalde gerechten maakt. Is niks mis mee .. Niemand wordt als kok geboren. Succes ..

mimi3000
09-10-2006, 16:17
met aljibzar, zout, kaymoen, felfel 7mar(ta7mira), shkinzjber, smen en knoflook kom hééééééééééél ver :D

cheima
09-10-2006, 16:22
K snap eeerlijk gezegd niet waaarom je moeilijk doet het IS JE MOEDEr!! mag ze je niet uitlachen!!?? beter mijn moeder dan mijn man of schoonmoeder ik bel mijn mama nog.. en dan begint ze me een potje te schleden.. 7mara bourraa!! toen ik in de keuken stond ne ik je riep!!was je druk bezig met chatten en nu bel je je moeder op!!! ach ja het blijft mijn mamaaaaaaaaaaaaaaaa.. ik blijf haar bellen!!! :haha:!! Ik maak me eerlijk gezegd niet zo druk, ik ben ook (nog) geen keukenprinses, maar me man weet dit. Stel hem dagelijks op de hoogte, voor het geval hij het vergeten is.:p

zanouba
09-10-2006, 16:27
Een man zoeken die wel kan koken :hihi: nou die heb ik wel gevonden maar je ziet hem echt niet thuis koken.:moe: alleen als hij er zin heeft of als ik ziek ben

gandora
09-10-2006, 16:28

nou die heb ik wel gevonden maar je ziet hem echt niet thuis koken.:moe: alleen als hij er zin heeft of als ik ziek ben Je hebt hem teveel verwend :(

Pagina's : [1] 2 3