Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : van wortels(razou) word jij oranje?

samia
09-10-2006, 12:34

wie kan me meer over vertellen over wortels? het zit zo, ik eet heel veel wortels en ik heb gemerkt dat ik een kleurtje krijg in mijn handen, beetje oranjeachtig, dat heeft mijn moeder gemerkt, en ik merk het nu ook in mijn gezichtr dat ik een perzik kleurtje tint heb wie kan me wat over zeggen? ik kan gewoon niet stoppen met die waspeen eten ze zijn zo lekker :likje:

dounit
09-10-2006, 13:30
ja ik weet dat in wortelen betacaroteen zit, da's een soort kleurstof denk ik, dus mss dat je daarom een kleurtje begint te krijgen.

badger1
09-10-2006, 13:33
Mensen die in de zomer graag snel bruin willen worden nemen caroteen tabletten, dit is hetzelfde als wat in wortelen zit.

wortelsapje
09-10-2006, 14:23
Hahaha wat grappig. Dit is bij baby's ook vaak zo. Als ze te veel wortelsapjes krijgen, neigen ze ook een beetje naar Oranje... Maar is het een mooi kleurtje??? Dan ga ik ook veel wortels eten. Je zei perzikachtig, dat is toch mooi.... x Wortelsapje

KrOelenbOl__
09-10-2006, 15:59

Ze zeggen ook dat je van véél wortels eten een kleurtje krijgt.

samia
09-10-2006, 21:19
Hahaha wat grappig. Dit is bij baby's ook vaak zo. Als ze te veel wortelsapjes krijgen, neigen ze ook een beetje naar Oranje... Maar is het een mooi kleurtje??? Dan ga ik ook veel wortels eten. Je zei perzikachtig, dat is toch mooi.... x Wortelsapje ja ik krijg soms wel compliment over mijn gezicht tint, dan zeg ik het komt door wortels :hihi:

samia
09-10-2006, 21:21
ik eet ongeveer per week 1 kilos waspeen van de aldi ze zijn zo lekker, ik ben echt verslaafd ik kan niet meer stoppen :huil:, en ik eet ze rauw maar is het niet schadelijk voor mijn lichaam zoveel wortels te eten?

hayetmaroc
09-10-2006, 22:14
Wortels zijn ook voor je ogen. Zit veel vitamine a in is goed tegen nachtblindheid...

maroclady112
09-10-2006, 22:49
:eek: Wajaaaaaaaaaaau, Ik ga nu ook veel wortels eten :hihi:

wortelsapje
09-10-2006, 22:57
:eek: Wajaaaaaaaaaaau, Ik ga nu ook veel wortels eten :hihi: Haha me 2 :banana: Ik wil ook in de nacht alles kunnen zien:maf: Zo ontdek je nog eens wat... En ik wil ook een perzikkleurige huid:ego:

samia
10-10-2006, 11:33
Haha me 2 :banana: Ik wil ook in de nacht alles kunnen zien:maf: Zo ontdek je nog eens wat... En ik wil ook een perzikkleurige huid:ego: moet jij doen, ik vind dat ik een mooie tint heb, want ik was vroeger wit van kleur en nu is het perzikkleurig :ego: maar 1 ding, als je begintmet waspeen dus die kleine wortels te eten raak je snel verslaafd :hihi: , zo lekker, en je moet ze rauw eten :likje: , pluk ze niet, ik was ze en opeten :D

Lila_
10-10-2006, 11:34
Grappig, nog nooit van gehoord.. (wel dat het goed voor je ogen is) Ik ga voortaan veel wortels eten :D