Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : advies nodig

wardatje45
07-10-2006, 22:29

Salaam 3alykom, Ik heb een vraag aan moeders met kinderen boven de 9jaar. Mijn zoon van 10 vraagt laatste tijd hoe een baby geboren wordt, dus mijn vraag is of er meer moeders zijn met deze ervaring? Alvast bedankt,

Nysha
07-10-2006, 22:31
ik zou hetgewoon vertellen ....men neefje van 9 weet ik precies hoe het gaat. je kunt ze het beter zelf mooi vertellen dan dat ze het grof van klasgenootjes horen.

teletubbie
07-10-2006, 22:33
de mijne weet al hoe het gaat, hij vraagt alleen hoe een baby daar binnen komt. Daarvoor zei ik dat een baby uit de navel kwam......

tangia19
08-10-2006, 00:38
mijn zusje van bijna 8 vroeg het laatst....kheb het gewoon verteld.Ze werd wel erg bang

noona
08-10-2006, 00:52

hmm moeilijk onderwerp hoor maar bedenk wel dat je met een kind van 10 nog altijd makkelijker kunt praten dan met een kind van 12-13. ik zou het in modules brengen en beginnen bij het begin, je kunt hiervoor een boek uit de bibliotheek halen of even op Wikipedia.nl kijken en zien wat je het beste kunt vertellen. als je hem elke week een deel verteld kan hij elke volgende week weer vragen stellen over de uitleg van de week ervoor. maar het beste blijft inderdaad dat je gewoon verteld hoe het zit. mijn jongste broertje hoorde het nadat de gynacoloog door de telefoon vroeg of mijn moeder op moment van de afspraak ongesteld zou zijn. toen moest mijn moeder wel vertellen hoe het zat. uiteindelijk vond ie het geweeeldig dat mijn moeder nog bloedde want dat betekende dat ze nog babies kon maken DUSSSS verzocht ie haar nog een baby te maken:hihi:

Insania
08-10-2006, 01:51
ooievaar komt kindjes brengen. Insania

Insania
08-10-2006, 01:52
de mijne weet al hoe het gaat, hij vraagt alleen hoe een baby daar binnen komt. Daarvoor zei ik dat een baby uit de navel kwam...... :lol: Insania

ona
08-10-2006, 09:18
Met behulp van hele leuke kindvriendelijke voorlichtingsboekjes kun je kinderen wel verder helpen met hun vragen. Ik zou het zeker niet gaan afdoen alsof het een geheim is of dat ze het nu nog niet mogen weten maar pas als ze groot zijn want dat werkt averechts.

oemtarik
08-10-2006, 09:50
ze kunnen beter uitleg van jou krijgen, dan dat ze allerlei vage verhalen van vriendjes krijgen succes, het is geen gemakkelijk opgave

Marisah
08-10-2006, 21:40
Ik zou het gewoon vertellen, maar niet echt heeeel grafisch en grof, maar in grote lijnen. Dat vrouwen beneden een gaatje hebben en dat die bij een bevalling/weeen groter wordt zodat het kind eruit kan komen, zoiets? Ik zou niet meteen beginnen over uitscheuren en boekjes van placenta's laten zien, maar ok. Anders krijg je van die kinderen die niet weten dat vrouwen ongesteld worden en dus mogen eten tijdens ramadan en dat die meiden dus 'stiekum' moeten eten (zie topic ramadan blunders).

tuinboon
08-10-2006, 22:39
zo 10 jaar vind ik wel laat, ik wist het al een paar jaar eerder, denk dat je gewoon heel simpel moet vertellen van een sleutel en een sleutelgat, en heel veel knuffelen, en dat het heel prive is, en voor getrouwde mensen ofzo.... wrs schrikt al heel erg van al dat bloot , kijk vooral naar zijn reactie hoeveel wil hij horen, mijn moeder hield een heel verhaal voor mijn zus die halverwege doodleuk zei, ik ga buitenspelen, ze was er toch nog niet aan toe...... mij lijkt het emotionele gedeelte moeilijker dat het iets heel fijns is, maar prive, en iets heel intiems etc. wat je niet met iedereen deelt etc...... ik heb nog even mijn oudste is 7 en taalt nog nergens naar.