Bekijk originele versie : Rechtvaardig of niet?
Is God rechtvaardig...en dan bedoel ik echt rechtvaardig! Dus gezien door de ogen van een mens.
Ik wil heel graag jullie mening horen en ik wil ook dat jullie je mening beargumenteren. Als dat niet teveel gevraagd is.....
Ik geloof dat Allah rechtvaardig is. Hij geeft je keuzevrijheid. Soms maak je de verkeerde keuze en deze heeft minder leuke consequenties. Alles heeft z'n reden. Daarom kun je Allah niet helemaal verwijten als er dingen in je leven mis lijken te gaan. Trouwens, ook van dingen die misgaan kun je leren en daar helpt God je bij.
Atlasleeuw
25-06-2002, 15:55
WIE ZEGT DAT ZE NAAR DE HEL GAAN DAT BEPAALT ALLAH WEL, ALLAH IS BARMHARTIG EN BEPAALT ZELF WEL WIE ER NAAR DE HEL OF DE HEMEL GAAT.
Atlasleeuw
25-06-2002, 15:58
DAT IS INDERDAAD ZO, MAAR ALLES KAN ALS ALLAH HET WIL, BEGRIJP JE, NIKS IS ONMOGELIJK.
Atlasleeuw
25-06-2002, 16:09
Origineel gepost door butterfly1983
Waarom zet hij het dan in de koran?
Omdat Allah het zo wil
http://www.domainfellow.com/images/Baby/Origin/Allah.jpg
Waarom zou Allah iemand het paradijs binnenlaten als ze niet in hem geloven??? en ook niet in het paradijs!
Ze geloven in het terugkeren op aarde en dus niet in paradijs!! zij maken zich daar blijkbaar niet druk om, waarom jij dan wel??
Vergeet niet dat alleen Allah weet wat daadwerkelijk in hun hart zit!
Alhamdoulilah dat wij wel moslims zijn!! daar ben ik wel dankbaar voor!
igzeneej
25-06-2002, 16:51
Origineel gepost door butterfly1983
Is God rechtvaardig...en dan bedoel ik echt rechtvaardig! Dus gezien door de ogen van een mens.
Ik wil heel graag jullie mening horen en ik wil ook dat jullie je mening beargumenteren. Als dat niet teveel gevraagd is....
Je zegt is allah rechtvaardig !!! FOUT!!!
Jij weet niet wat hij is en dat weten andere ook niet !! ...Het is niet te bewijzen dus die "is" is fout !!!
igzeneej
25-06-2002, 16:51
Ik denk zelf dat ie wel rechtvaardig is !!!
igzeneej
25-06-2002, 16:54
Maar dan zal ik ook zeggen wat ik versta onder rechtvaardig !!!
Want als 1 van mijn ouder mij slaat dan vindt ik dat rechtvaardig !!
Maar als een wildvreemde mij slaat dan niet !
Dus allah heeft het recht je te beoordelen dus rechtvaardig vindt ik zelf !!!
igzeneej
25-06-2002, 16:55
Origineel gepost door elmarocani
die "" is"" is helemaal niet fout boy!!!
Arugumenten graag !!!!
A_Wiellie
25-06-2002, 17:27
Allah (swt) is zeker wel rechtvaardig!!!
Zou een rechtvaardige God ons de schuld geven voor een zonde die wij nooit hebben gepleegd? Zou Hij ons verantwoordelijk achten voor iets wat een ander heeft gedaan? Zeker niet! God’s boek leert ons dat je alleen maar verantwoordelijk bent voor je eigen daden. Je kunt niet zondig zijn voordat je iets zondigs gedaan hebt. En je kunt zeker niet iets zondigs hebben gedaan voordat je zelfs maar geboren werd.
Kun je geloven dat menselijke wezens veroordeeld zijn voordat ze iets gedaan hebben? Welke rechter zou iemand veroordelen voor misdaden die ze nooit hebben begaan? Een rechtvaardige rechter zal dat nooit doen behalve in geval van een fout. Maar hoe zit dan dat met Allah. Zou Hij zo’n fout maken? We kunnen ons toch nooit voorstellen dat Allah zulke fouten zou maken. Hij is rechtvaardig. Hij houdt jou verantwoordelijk voor wat jij doet, en Hij zal jou niet de schuld geven voor iets wat iemand heeft gedaan.
Maar zelfs als we iets verkeerd doen, zal Allah altijd bereid zijn om te vergeven. Hij is vol barmhartigheid en Hij houdt ervan om te vergeven. Hij zal iedereen willen vergeven die zich tot hem wend en die vergeving zoekt. Dit betekent dat als je iets verkeerds hebt gedaan, je toch terug kan keren naar Allah en dat hij je vergeeft, als je oprecht besluit om die zonde op te geven. Is dit niet verfrissend om te weten? Is het niet heerlijk om te weten dat, zelfs als je je hele leven zondig hebt doorgebracht en dat je besluit om je leven te beteren en voortaan Allah te gehoorzamen, Allah je direct zal vergeven. Dat is iets tussen ons en Allah. Je hebt geen biechtstoel nodig en we hebben zeker niemand nodig om voor onze zonden te lijden. Kunnen wij die barmhartigheid die Allah ons aanbied weerstaan?
Allah wil ons over Zijn liefde laten weten. Hij wil dat wij weten dat hij rechtvaardig is. Hij wil ons de waarheid over hem laten weten zodat wij, als wij ons tot hem keren, weten tot wie wij ons keren. Maar er is zoveel verkeerde informatie over Allah. Waar kunnen we de juiste informatie over Hem vinden? In Zijn boek! Dat is erg vanzelfsprekend nietwaar? Allah heeft ons over Zichzelf verteld in Zijn boek. We zijn het aan onszelf verplicht om te lezen wat Allah over Zichzelf vertelt. Zou je Allah’s boek niet willen lezen? Allah’s boodschap aan jou in Zijn boek:
O, gij mensen, een duidelijk bewijs is inderdaad van uw Heer tot u gekomen en Wij hebben een helder licht tot u nedergezonden.
Daarom, zij die in Allah geloven en aan Hem vasthouden zal Hij zeker tot Zijn barmhartigheid en genade toelaten en hen op het rechte pad tot Zich voeren. (Koran 4: 174-5)
De Koran is Allah’s definitieve boek welke Hij heeft geopenbaard en die bedoeld is als een leidraad voor de gehele mensheid.
Dus butterfly, Allah (swt) is niet onrechtvaardig...als je je wat meer in de islam verdiept (met name in de koran) dan zul je genoeg antwoorden beantwoord krijgen.......Alles heeft een reden......
A_Wiellie
25-06-2002, 18:22
Igzeneej,
Die 'is' is NIET fout......kijk alleen maar al naar sura Al Ichlaas
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "Allah is de Enige.
2. Allah is zichzelf-genoeg, Eeuwig.
3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."
senhajiaa
25-06-2002, 18:32
Een echte moslim mag geen moment twijfelen aan de woorden van allah, alles wat in de koran staat moet je gewoon geloven en accepteren. En respecteer allah, tuurlijk is hij rechtvaardig. En waarom wil je argumenten?? Het is gewoon zo en geloof het gewoon.
A_Wiellie
25-06-2002, 18:41
Origineel gepost door elmarocani
die mens verdiept zich helemaal niet in de islam,...en ze komt hier vertellen dat ze allah niet rechtvaardig is!!!
hoe kan ze dat nou weten???
ach joh,!! slaat nergens op wat ze zegt!!!!
Daarom zei ik dus tegen haar dat ze zich eens in de islam moest verdiepen, dan krijgt ze vanzelf vragen op al haar antwoorden.........en dan ziet ze gelijk dat haar denkwijze nergens op slaat...
Wij proberen antwoord te geven op je vraag en dan is het nog niet goed!
Bewaar je vraag dan maar voor Allah zou ik maar zeggen! Want wij zullen jou denk ik niet overtuigen.
Wij hebben natuurlijk ook niet de kennis die imams en geleerden wel hebben!
Stel je vraag anders aan de cyberimam!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.