Bekijk originele versie : Voel jij je schuldig??
divalatifa
03-07-2003, 22:47
Salam mensen,
Ik wil graag even iets weten...
Ik heb gemerkt dat veel leden hier een 'vaste' relatie met iemand hebben, jongen/meisje maakt niet uit. Hebben jullie je nooit schuldig gevoeld over die relatie??
Ik bedoel, het is in deze tijd normaal om een relatie te hebben en ik vind het ook niet erg ofzo maar ik heb altijd toch een schuldgevoel omdat ik weet dat het haram is.
Ik wil dus weten of jullie dat ook hebben of dat het echt helemaal geintegreerd is bij jullie....
Euh... weet niet? :confused:
Ladyx1983
03-07-2003, 23:02
ja ckr voel k me schuldig tegen over mijn ouders en allah
divalatifa
03-07-2003, 23:07
zo'n killing gevoel ja inderdaad....zo zeg je precies hoe het voelt!
miriammetje
03-07-2003, 23:32
salama laikoem...
al sjij je zo schuldig voelt lievrd begin er dna niet aan...wat is belangrijker ene vriend of allah en je ouders...als je daar uit kan kiezen dan sta e sterk in je schonne..en zit je goed....waarom willen mense altijd het tegen over ghestelde van allah onze lieve her houd van onz daarom verafschuwt hij dingen voor ons di eniet goe dzijn voor ons.....mar wijz ense de meets oioen juist wat hij niet wil...allah jstir...
alioem salam mirtje
s_soumaya18
04-07-2003, 01:11
ALHAMDOELLILAH VOEL IK ME NERGENS SCHULDIG OVER
GELUKKIG HEB IK GEEN VRIEND EN K HOOP DAT WAT IK DOE GOED IS INCHA ALLAHH
NOU MENSEN IK GA PITTENN HEB SLAAP DUS
BESLAMA OU THALOUW FI RASKOUM
EN TSABHOU BIHGAIR INCHA ALLAHHH
TADAAAAA NADIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
BentDagilia
04-07-2003, 02:15
Salaam malikoum allemaal...
Een schuldgevoel of ik dat heb?
Ja zeker wel... ik voel me iedere keer onwijs schuldig na iedere afspraak want zoals je weet moet je een potje liegen en smoezen om elkaar te zien...Maar ik weet elhamdoelah dat er toekomst in zit dus ik zie het als liegen en smoezen voor een goed doel :rolleyes: haha klinkt raar maar ja het komt er dus op neer dat ik het doe omdat het vind ik waaard is... En aangezien ik nooit me ouders heb voorgelogen in me leven en dat opeens wel doe vind ik het moeilijk ze nog in de ogen te kijken enzo en ik vraag Allah iedere dag om vergiffenis want wat ik doe is absoluut niet acceptabel en onaanvaardbaar, Al zeg ik het zelf! maar soms heb je geen keus en moet het wel en this is the only way :traan: helaas...
miriammetje
04-07-2003, 09:08
salaam aikoem...
sorry dt ikhet zegf,,,maar sla je je ergens zscculdig over voelt g aj er toch niet me edoor?? j ekenut hem toch zeggen dat hij je hand moet komen vragemn of anaje ouders komt vrgan om jou beter te leren ekenne...doe het op een helaah manier zo dat er gair is inshallah/....
mirtje
BrokenHeart25
04-07-2003, 09:24
Origineel gepost door miriammetje
salaam aikoem...
sorry dt ikhet zegf,,,maar sla je je ergens zscculdig over voelt g aj er toch niet me edoor?? j ekenut hem toch zeggen dat hij je hand moet komen vragemn of anaje ouders komt vrgan om jou beter te leren ekenne...doe het op een helaah manier zo dat er gair is inshallah/....
mirtje
Sorry dat ik het zeg, maar je Nederlands is niet helemaal correct. :o
FF over je antwoord, ik ben het wel degelijk met je eens als je zegt dat de jongen om de hand van het meisje moet komen vragen maar dat kan niet altijd. Soms is de jonegn nog niet klaar voor het huwelijk, in financieel opzicht of qua studie en is de kans groot dat hij zal worden afgewezen. Ik zeg NIET dat je het dan op de 7aram manier moet doen, maar ik denk dat dat voor veel jongeren beweegredenen zijn om er even mee te wachten. Ik ben 25 jaar en student, heb een huisje een auto. Ik ben er klaar voor en kan een vrouw onderhouden, dus ik zala nooit voor de 7aram weg kiezen.
miriammetje
04-07-2003, 09:27
Origineel gepost door BrokenHeart25
FF over je antwoord, ik ben het wel degelijk met je eens als je zegt dat de jongen om de hand van het meisje moet komen vragen maar dat kan niet altijd. Soms is de jonegn nog niet klaar voor het huwelijk, in financieel opzicht of qua studie en is de kans groot dat hij zal worden afgewezen. Ik zeg NIET dat je het dan op de 7aram manier moet doen, maar ik denk dat dat voor veel jongeren beweegredenen zijn om er even mee te wachten. Ik ben 25 jaar en student, heb een huisje een auto. Ik ben er klaar voor en kan een vrouw onderhouden, dus ik zala nooit voor de 7aram weg kiezen.
nou mijn probleem is wil snal typen waardoor ik fouten maak.....
nou kijk ik snap oook wel dat jongeren lieevr aan relties doen eeesrst beter leren kenne etc ect...maar als je weet dat je moslim bent en dat gewoon niet thuis hoort bij ons en je allah swt en je ouders telleursteld dan doe je dta toch niet...ik bedoel alles is mekteb dus allah heeft al iemand voor jou..dus laat die harram relatie weg...en je komt er wel...iekoem algair inshallah
als je niet aan een relatie begint, hoef je je ook niet schuldig te voelen. Als je van te voren weet dat je een schuldgevoel gaat krijgen, dan moet je toch gewoon geen relatie nemen. Allah (swt) heeft het verboden en je weet van jezelf dat je ouders het je ook verbieden.....dus waarom doe je het?!!
Liefs
N.
:zwaai:
Origineel gepost door miriammetje
salaam aikoem...
mirtje
Say it again?! :hihi:
Origineel gepost door BrokenHeart25
Cursus 'blind typen' voor leken. ;)
miss__1984
04-07-2003, 11:04
Wallah dat is echt zo;n ****tup terrrrring gevoel... niet tegen over die jongen, maar tegen over je ouders, familie, vrienden, die denken dat je zo;n braaf meisje bent..... Vooral als je dan zo'n opa als mij hebt. Die je hellemaal de hemel in compilmenteert... hoe goed je wel niet bent. Dat je de beste bent, (want je doet niets verkeerd)....
Wallah dat doet pijn. terwijl,,, noujah, ik bedoel je mag dan wel een vriend/ vriendin hebben. Maar je weet toch je weet je wel aan de regels te houden... toch..
miss__1984
04-07-2003, 11:08
Maar weetje,
als die persoon echt serieus met je is, en jij ook met die persoon, dan hoef je je hellemaal niet schuldig te voelen want, je werkt dan naar een toekomst toe. Maar als het allemaal geplay is... jah... dan is die schuld gevoel terecht..
Maar als je dus heel serieus bent, denkt misschien aan een huwelijk etc...
ja dan vind ik het een ander verhaal.. jah het is niet goed te keuren, maar je hebt dan wel uiteindelijk een resultaat
Origineel gepost door BentFes
als je niet aan een relatie begint, hoef je je ook niet schuldig te voelen. Als je van te voren weet dat je een schuldgevoel gaat krijgen, dan moet je toch gewoon geen relatie nemen. Allah (swt) heeft het verboden en je weet van jezelf dat je ouders het je ook verbieden.....dus waarom doe je het?!!
Liefs
N.
:zwaai:
INDERDAAD> EL HAMDOLILAH HEB IK GEEN VRIEND!! IK VOEL ME AL RAAR ALS MEISJES MET EEN HOOFDDOEK LANGSKOMEN. EN IK ER NOG GEEN DRAAG!!! LAAT STAAN STIEKEM MET EEN JONGEN AFSPREKEN. EL HAMDOLILAH DOE IK DAT NIET
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.