Bekijk originele versie : Maxima in commissie allochtone vrouwen
nasima30
03-07-2003, 20:12
(Foto: ANP)
DEN HAAG - Prinses Maxima maakt deel uit van een commissie die de deelname van allochtone vrouwen aan maatschappelijke activiteiten gaat stimuleren.
De zeskoppige commissie staat onder leiding van oud-GroenLinksleider Paul Rosenmoller. Ook oud-VVD-leider Hans Dijkstal en voormalig voorzitter Hans de Boer van MKB-Nederland zijn lid. Dat heeft het ministerie van Sociale Zaken donderdag bekendgemaakt. Minister De Geus van Sociale Zaken en minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie hebben de commissie ingesteld.
Prinses Maxima, Rosenmoller, Dijkstal en De Boer zijn benaderd wegens hun betrokkenheid bij de integratie en emancipatie van allochtone vrouwen. Aanleiding is de zeer geringe deelname van allochtone vrouwen, vooral Turkse en Marokkaanse, aan bijvoorbeeld het arbeidsproces.
De commissie krijgt een "aanjaagfunctie". Ze zal de kennis, ervaring en goede ideeën die er in afzonderlijke gemeenten zijn, verzamelen en vervolgens verspreiden en helpen bij de uitvoering. De commissie richt zich in eerste instantie op de dertig grootste gemeenten. Ook zal ze het kabinetsbeleid kritisch gaan volgen.
De commissie presenteert begin september haar werkplan, dat in samenwerking met wethouders en allochtone vrouwen zal worden opgesteld. Lilian Callender, directeur van de Inholland Hogeschool Rotterdam, en Yasemin Tümer, directeur bij adviesbureau KPMG, completeren het zestal.
Go...go...go... Maxima. Iemand die ze3ma een voorbeeld geeft.
Dat hebben jullie -marokkaanse vrouwen- toch helemaal niet nodig. zo'n commissie bah.
Ezzedine
03-07-2003, 20:29
De meest idiote plan ooit ,Maxima wordt ooit de Konining van Nederland je hebt natuurlijk Nederlands nodig om te overleven een Marokkaanse huisvrouw hoeft alleen de twee woorden goeden morgen te kennen.Plus een argentijnse westerse cultuur verschild niet veel van een hollandse behalve de taalbarriere.Onze glorieuze marokko is geheel verschillend vergeleken met deze kikkerlandje genaamd Nederland.
Willen ze ooit hier een status quo bereiken laat ons dan met rust net als vroeger en betaal onze uitkeringen verdomme
Ezzedine,
ho ho rustig aan, mogen vrouwen zelf even bepalen wat goed voor ze is.
Enne begrijp ik goed dat jouw uitkering stop gezet is.
Ezzedine
03-07-2003, 22:51
Waarom zouden ze mijn uitkering stoppen,maar dat is wel vrijwel moeilijk als ik nooit eentje heb ontvangen.En de dames weten dat ik gelijk heb
Ezzedine
03-07-2003, 23:26
Dat Maxima geen voorbeeld model is voor de Marokkaanse,Trukse vrouw die moet integreren
hicham2004
04-07-2003, 10:02
Origineel gepost door nb4
"Wij allochtonen" kunnen met groot genoegen vermelden dat het Nederlands koningshuis van allochtone afkomst is. En of dat nu het warmbloedige Argentinie is waar Max vandaan komt, of het kille Duitsland waar de papa van W-A zijn blauw bloed heeft verkregen.
Het Nederlands volk heeft grotendeels het koningshuis met een warm onthaal ontvangen. "Wij" zullen daar niet al te lang op hoeven wachten. Dus laten we onze allochtone Maxima en haar schoonfamilie toch met open armen ontvangen. Ook al is dat in de vorm van een commissie.
....it's a first step to mankind....
Is het je niet opgevallen dat het -allochtone- koningshuis verdacht veel op de Nederlanders zelf lijkt (zowel qua uiterlijk als geloof)?
Hoe dan ook, er is nu dus een commisie met de volgende opdracht.
commissie die de deelname van allochtone vrouwen aan maatschappelijke activiteiten gaat stimuleren.
Wat vinden jullie daar eigenlijk van, volgens mij is dat belangrijker dan wie de commisie be-man-d of be-vrouw-d.
Zeker de rol van Maxima zal zeer beperkt zijn dus ik zie geen reden om daar over af te geven. Wat vindenjullie van de overige leden?
Origineel gepost door rnaj
Hoe dan ook, er is nu dus een commisie met de volgende opdracht.
Wat vinden jullie daar eigenlijk van, volgens mij is dat belangrijker dan wie de commisie be-man-d of be-vrouw-d.
Zeker de rol van Maxima zal zeer beperkt zijn dus ik zie geen reden om daar over af te geven. Wat vindenjullie van de overige leden?
Goed voorbeeld doet goed volgen, wat mij betreft hadden er meer allochtone vrouwen én mannen in mogen zitten.
Het kindje dat Maxima nu draagt, zou dat over een 30 jaar met een ander allochtoon kindje met een niet westers uiterlijk kunnen trouwen?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.