Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkanen Criminelen?

Pagina's : [1] 2 3

Zeepje
03-07-2003, 19:37

Wanneer worden we nou eens anders bekeken dan als criminelen?

Zeepje
03-07-2003, 19:41
Origineel gepost door Koh Dat weet ik niet,ik vind Marokkanen in ieder geval geen criminelen maar jaaaaaaaa wie ben ik? Ook al doen we iets goeds... we blijven crimenelen. Wanneer word het eens tijd om dit beeld te veranderen. Kunnen we nou werkelijk niets doen... wij als Marokkanen??

rnaj
03-07-2003, 19:44
Origineel gepost door Zeepje Ook al doen we iets goeds... we blijven crimenelen. Wanneer word het eens tijd om dit beeld te veranderen. Kunnen we nou werkelijk niets doen... wij als Marokkanen?? Ik zie Marokkanen ook niet als criminelen, maar hoe bedoel je het precies je vraag.

Zeepje
03-07-2003, 19:46
Origineel gepost door rnaj Ik zie Marokkanen ook niet als criminelen, maar hoe bedoel je het precies je vraag. Wij als Marokkanen worden vaak gezien als criminelen... vooral in de media, hoe kunnen wij daar iets aan veranderen??

Bidawi_Mazlot
03-07-2003, 19:48

Origineel gepost door Zeepje Wanneer worden we nou eens anders bekeken dan als criminelen? - Wanneer we net als hen(nederlanders) onze moeders gedag zeggen door even een tik op hun re.ten te geven. - Ontbijten met beschuit en kaas en glas melk - We 's avonds een glas wijn drinken bij de open haard - Onze dochters en zonen ons voorstellen aan hun vriendje/vriendinnetje - Zoon/dochterlief vragen of haar/zijn vrijer goed in bed is - Kotsmisselijk bescheiden doen - 1 banaan kopen voor het hele gezin - Minimaal 1 hond in huis hebben - Achterbakse metaliteit vertonen - Vakantie vieren in onze tuinen met een krat goedkope pint - De mannen onderdanig zijn aan de vrouwen Moet ik doorgaan? :D kijk als je aan dit profiel voldoet dan mag jij best wel crimineel zijn, maar crimineel zijn met behoud van eigen identiteit...... VOL=VOL :zwaai: -

grendel
03-07-2003, 22:07
Origineel gepost door Zeepje Wanneer worden we nou eens anders bekeken dan als criminelen? Hallo, Aangenaam, ik ben Mo :D Vraagje , wie is WE ? Sorry, Mensen, voor de 80.000ste keer WE MAROKKANEN bestaat niet. Die zoveel procent Marokkanen die een criminele carriere aspireren, mogen ze voor mij part zo hard naaien als maar kan :D Deze jongen doet zijn best om in de maatschappij zijn plaatsje te krijgen en dat lukt prima. Dus, alstublieft, hou daar eens een keer mee op ;) Wil je een topic starten over criminele Marokkanen, prima. Maar het zou misschien verrstandiger zijn om een andere titel te verzinnen: Iets in de trant van: "Hoe krijgen we Marokkanen op het slechte pad weer op het goede pad" :D :zwaai:

joega
04-07-2003, 13:02
Origineel gepost door grendel Hallo, Aangenaam, ik ben Mo :D Vraagje , wie is WE ? Sorry, Mensen, voor de 80.000ste keer WE MAROKKANEN bestaat niet. Die zoveel procent Marokkanen die een criminele carriere aspireren, mogen ze voor mij part zo hard naaien als maar kan :D Deze jongen doet zijn best om in de maatschappij zijn plaatsje te krijgen en dat lukt prima. Dus, alstublieft, hou daar eens een keer mee op ;) Wil je een topic starten over criminele Marokkanen, prima. Maar het zou misschien verrstandiger zijn om een andere titel te verzinnen: Iets in de trant van: "Hoe krijgen we Marokkanen op het slechte pad weer op het goede pad" :D :zwaai: Asalaam aleikoem, Je zegt net: WIJ MAROKKANEN bestaat niet...en dat er maar een kleine procent is die zich met de verkeerde dingen bezighouden. Het leuke hiervan is dat 'wij' in de ogen van de Nederlander één pot nat zijn... allemaal criminelen. En of dat nou een feit is ja of nee, maakt niet uit. De vraag is daarom: hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze een andere kijk op ons krijgen?? Zoals Bidawi_mazlot zei: we moeten ons gedragen zoals Nederlanders...dan worden we geaccepteerd in deze maatschappij. Nou en DAT meneer ...DAt is de verkeerde pad die sommige Marokkanen begaan... omdat ze zo graag een plaatsje willen in deze maatschappij. Nou geef mij maar de Pad van Allah swt en zijn Profeet Mohammed (saw)...en of ik dan nog steeds vuil en raar wordt bekeken boeit me helemaal niks. Want als ik me niet als een Marokkaan gedraag, gedraag ik me als een Moslim...en die worden weer gezien als extremisten...terroristen. Dus werk jij maar lekker hard voor niks a sahbi... Ik werk hard om door Allah swt geaccepteerd te worden en... The hell with this maatschappij van de kafirien...

rnaj
04-07-2003, 13:10
Het leuke hiervan is dat 'wij' in de ogen van de Nederlander één pot nat zijn... Mag ik even der op wijzen dat, de Nederlander ook niet bestaat. Tenminste ik voel me daar niet bijhoren. De Nederlander neemt pindakaas en aardappelen mee op vakantie omdat ze geen couscous lusten, ik eet gewoon wat de pot schaft. ;)

grendel
04-07-2003, 13:11
Origineel gepost door joega Asalaam aleikoem, Je zegt net: WIJ MAROKKANEN bestaat niet...en dat er maar een kleine procent is die zich met de verkeerde dingen bezighouden. Het leuke hiervan is dat 'wij' in de ogen van de Nederlander één pot nat zijn... allemaal criminelen. En of dat nou een feit is ja of nee, maakt niet uit. De vraag is daarom: hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze een andere kijk op ons krijgen?? Zoals Bidawi_mazlot zei: we moeten ons gedragen zoals Nederlanders...dan worden we geaccepteerd in deze maatschappij. Nou en DAT meneer ...DAt is de verkeerde pad die sommige Marokkanen begaan... omdat ze zo graag een plaatsje willen in deze maatschappij. Nou geef mij maar de Pad van Allah swt en zijn Profeet Mohammed (saw)...en of ik dan nog steeds vuil en raar wordt bekeken boeit me helemaal niks. Want als ik me niet als een Marokkaan gedraag, gedraag ik me als een Moslim...en die worden weer gezien als extremisten...terroristen. Dus werk jij maar lekker hard voor niks a sahbi... Ik werk hard om door Allah swt geaccepteerd te worden en... The hell with this maatschappij van de kafirien... Geachte broeder, Bewandel de weg die u wil bewandelen. Ik moet de huur betalen, gas en licht , er moet brood op de plank komen. Maar als ik je goed begrijp wordt dat allemaal gratis voor me geregeld als ik het pad van Allah bewandel. Ik zal meteen ontslag aanvragen en in de moskee intrekken. ;)

fatima86
04-07-2003, 14:06
Of we zouden eens allemaal bij elkaar moeten komen? :rolleyes: Samen weet je meer dan alleen, da's m'n motto!!:D

joega
04-07-2003, 14:10
Origineel gepost door grendel Geachte broeder, Bewandel de weg die u wil bewandelen. Ik moet de huur betalen, gas en licht , er moet brood op de plank komen. Maar als ik je goed begrijp wordt dat allemaal gratis voor me geregeld als ik het pad van Allah bewandel. Ik zal meteen ontslag aanvragen en in de moskee intrekken. ;) hahahaha moest wel lachen om je. Nou nee dat bedoel ik niet te zeggen agie! wat ik werkelijk bedoel te zeggen is het volgende: Òok al doe je je best...die beeld zal altijd ergens in het achterhoofd blijven rondhangen. Dus waarom zou je uberhaupt ZO je best doen om geaccepteerd te worden, om deel te nemen aan deze maatschappij...voor niks. De uitkomst zal altijd hetzelfde blijven...hoe je het wend of keert. Het is een vooroordeel dat sinds 3em ge3da, met andere woorden het jaar 0 (sarcastisch) bestaat... en hoe we dat kunnen verhelpen??? Allah oe ahlem... P.S. Nou bedoel ik niet te zeggen dat je er geheel schijt aan moet hebben en jezelf gaat opsluiten in de moskee. Je moet je inderdaad aan bepaalde dingen aanpassen. You've still gotta make a living...

grendel
04-07-2003, 14:24
Origineel gepost door joega hahahaha moest wel lachen om je. Nou nee dat bedoel ik niet te zeggen agie! wat ik werkelijk bedoel te zeggen is het volgende: Òok al doe je je best...die beeld zal altijd ergens in het achterhoofd blijven rondhangen. Dus waarom zou je uberhaupt ZO je best doen om geaccepteerd te worden, om deel te nemen aan deze maatschappij...voor niks. De uitkomst zal altijd hetzelfde blijven...hoe je het wend of keert. Het is een vooroordeel dat sinds 3em ge3da, met andere woorden het jaar 0 (sarcastisch) bestaat... en hoe we dat kunnen verhelpen??? Allah oe ahlem... P.S. Nou bedoel ik niet te zeggen dat je er geheel schijt aan moet hebben en jezelf gaat opsluiten in de moskee. Je moet je inderdaad aan bepaalde dingen aanpassen. You've still gotta make a living... Met alle respect. Ik vind je erg negatief. Ik ben een onderdeel van de maatschappij. Jij ook. Dat is een feit. Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat het geen enkele nut heeft om deel te nemem aan deze maatschappij aangezien deze maatschappij mij nooit zal accpeteren omdat ik: "een Marokkaan ben". Dat is wel heel erg zwartgallig. Mijn ervaringen zijn anders. De jouw ook, neem ik aan, vandaar je negativiteit. ;)

joega
04-07-2003, 14:38
Origineel gepost door grendel Met alle respect. Ik vind je erg negatief. Ik ben een onderdeel van de maatschappij. Jij ook. Dat is een feit. Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat het geen enkele nut heeft om deel te nemem aan deze maatschappij aangezien deze maatschappij mij nooit zal accpeteren omdat ik: "een Marokkaan ben". Dat is wel heel erg zwartgallig. Mijn ervaringen zijn anders. De jouw ook, neem ik aan, vandaar je negativiteit. ;) Ya hibadellah.... hahaha wat jij zegt zeg ik ook! Ik zeg niet dat ik zo denk...maar het is de maatschappij die je niet accepteert omdat je een marokkaan bent!!!(niet iedereen OVERIGENS) Dat is een algemeen bekende feit!! We maken allemaal deel uit deze maatschappij, dubbele duhhh...maar voelt het ook zo aan?. Ik voel me hier een stranger...en zo zijn er nog veeeeeele andere die hetzelfde voelen. Waar komen die opmerkingen vandaan denk je: Ga terug naar je eigen land e.d... me sma?(uit de lucht)... En jij wilt beweren dat wij ook werkelijk een deel uitmaken van deze maatschappij? Ha Ha Ha... dan mag ik misschien wel negatief overkomen, maar ik bekijk de feiten zoals ze zijn... En waarom spreken ze over: de marokkaanse maatschappij, de nederlandse maatschappij, de turkse maatschappij...enz enz??? Is het niet één en hetzelfde maatschappij? De maatschappij waar jij het over hebt, mijn beste broeder, bestaat alleen in boeken... daar spreken ze alleen over tijdens MCV lessen... denk daar maar eens over na...

joega
04-07-2003, 14:41
Kijk alleen maar naar marokko.nl: Marokko.nl Virtual Community's

grendel
04-07-2003, 14:51

Origineel gepost door joega Ya hibadellah.... hahaha wat jij zegt zeg ik ook! Ik zeg niet dat ik zo denk...maar het is de maatschappij die je niet accepteert omdat je een marokkaan bent!!!(niet iedereen OVERIGENS) Dat is een algemeen bekende feit!! We maken allemaal deel uit deze maatschappij, dubbele duhhh...maar voelt het ook zo aan?. Ik voel me hier een stranger...en zo zijn er nog veeeeeele andere die hetzelfde voelen. Waar komen die opmerkingen vandaan denk je: Ga terug naar je eigen land e.d... me sma?(uit de lucht)... En jij wilt beweren dat wij ook werkelijk een deel uitmaken van deze maatschappij? Ha Ha Ha... dan mag ik misschien wel negatief overkomen, maar ik bekijk de feiten zoals ze zijn... En waarom spreken ze over: de marokkaanse maatschappij, de nederlandse maatschappij, de turkse maatschappij...enz enz??? Is het niet één en hetzelfde maatschappij? De maatschappij waar jij het over hebt, mijn beste broeder, bestaat alleen in boeken... daar spreken ze alleen over tijdens MCV lessen... denk daar maar eens over na... De eerste die tegen mij zegt: "ga terug naar je eigen land" moet ik nog tegenkomen :D en geloof me, dat zullen ook de laatste woorden zijn die hij uitspreekt voordat ie bij de tandarts een nieuw gebit moet laten zetten :D ----------------------- "Ik zeg niet dat ik zo denk...maar het is de maatschappij die je niet accepteert omdat je een marokkaan bent!!!(niet iedereen OVERIGENS) Dat is een algemeen bekende feit!!" Ja, met bovenstaande blijf ik het oneens. Vraagje aan jou: Wat moet er voor jou persoonlijk gebeuren wil je je wel geaccepteerd voelen ? -------------------- En waarom spreken ze over: de marokkaanse maatschappij, de nederlandse maatschappij, de turkse maatschappij...enz enz??? Is het niet één en hetzelfde maatschappij? De maatschappij waar jij het over hebt, mijn beste broeder, bestaat alleen in boeken... daar spreken ze alleen over tijdens MCV lessen... denk daar maar eens over na... [/B][/QUOTE] Wie is ze ? Ik heb het niet over de "perfecte maatschappij", ik kan alleen de situatie beoordelen waarin ik zelf leef hier in Nederland. En elk individu zal dat persoonlijk beoordelen. De ene zal misschien veel problemen ondervinden en daarom negatief zijn en de andere heeft geen problemen en zal zijn situatie positief beoordelen. Maar ik vind niet dat je kan zeggen dat WIJ MAROKKANEN hier in Nederland ALLEMAAL een kloteleven hebben. Dat is een grove leugen. ;)

Pagina's : [1] 2 3