Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : PLAATS een hele oude PM correspondentie hier

farida22
05-10-2006, 14:38

van maak niet uit welke lid. kijken of we het allemaal nog wel herinneren ik ga er een zoeken mijn box is vaak overvol geraakt dus alle oudste zijn gedeleted.

farida22
05-10-2006, 14:41
Antwoord: Ongesteldheid (in de Ramadan) -------------------------------------------------------------------------------- Citaat: Geplaatst door Palestina2010 sommige vrouwen hebben onregelmatigen en/ of lange mestruaties, die aanleiding kunnen geven tot verwarring over het feit of men al dan niet moet bidden. de geleerden beschouwen een periode van 6 of 7 dagen als normaal; het minimum is 1 dag en 1 nacht; het maximum is 10 of 15 dagen. elke bloeding die deze periode overschrijdt wordt beshouwdt als istihada (niet- mentsruele afscheiding). een vrouw kan aan t einde van haar menstruatie ghusl (douche) verrichten en daarna nog een klein vlekje afscheiding opmerken; als dat geelachtig of bruinachtig van kleur is, heeft dat geen consequenties..je kan dan gewoon weer bidden en vasten. het mestruatiebloed (hayd) is rood van kleur, is dik en heeft een duidelijk onprettige geur en daar kan je aan herkennen of je nog menstrueert of niet. het is echter niet deugdzaam te proberen het einde van de menstruatie te overhaasten. Er bestaat voor jou geen enkele verplichting om te bidden/ vasten zolang jouw menstruatie nog voortduurt. Sommige vrouwen stuurden altijd katoenen verbanden met geelachtige afscheiding naar Aysha (RA) voor haar oordeel over het feit of hun menstruatie wel of niet over was. en aysha zei: "haast je niet totdat je ziet dat het verband wit is" (d.w.z. dat de menstruatie helemaal over is). Umm Atiyya (RA) vertelde: "we beschouwen geelachtige afscheiding nooit als iets van belang" (geelachtig wordt niet gezien als menstrueel bloed- dus dan mag in principe je wel weer bidden en vasten) Deze niet- menstruele afscheiding kan volgen op een menstruatie of ook plaatsvinden op andere tijden van de maand. Een vrouw in deze staat moet zich wassen en woedoe verrichten voor elk gebed. Dus ook al merk je een klein vlekje op na je menstruatie en dat vlekje is bruinachtig of geel dan doe je woedoe voor elk gebed. het volgende is een leidraad om je te helpen onderscheid te maken tussen menstrueel bloed en niet-menstruele afscheiding:[ 1) als je cyclus meestal regelmatig is, neem dat dan als richtlijn. als je menstr bijv. meestal 7 dagen duurt, beschouw de 8ste en volgende dagen dan als niet menstruele afscheiding en hervat t bidden/ vasten. 2) Als je een verschil kunt ontdekken tussen menstruatie en niet-menstruatie bloed, verricht dan gushl (douche) en hervat het bidden/ vasten, zelfs als er nog iets van bloed komt. 3) volg het patroon van je naaste familieleden (moeder of zus). als je het gebruikelijk aantal dagen van hun menstruatie weet, beschouw dat dan als menstruatiebloed en enige overschrijding als niet- menstruatie bloed 4) je kunt uitgaan van het max. aantal dagen dat is vastgesteld door de geleerden- 10 of 15. als de bloeding na die tijd doorgaat beschouw het als niet-menstrutie bloed, verricht gushl (douche) en hervat bidden/ vasten etc. Bron: Khattab, Huda (1993). Het handboek voor moslimvrouwen Hoop dat het een beetje duidelijk is en Allah swt weet t best! wa salaam oelaikoem erg bedankt zuster.. goed dat ik het weet voor de volgende keer, mijn menstruatie is reeds afgelopen. Maar kan nog altijd anderen informere. pretttige dag nog verder

dikratoen
05-10-2006, 14:46
Niet aanvallend bedoeld hoor meid, maar PM staat voor Private Message ;)

farida22
05-10-2006, 14:50
uit verveling :kweetnie: je hoeft niet aan mee te doen hoor :ego:

Galopea
05-10-2006, 14:52

Jep, een gaar mannelijk lid leest ze weleens:gniffel:

Felicity
05-10-2006, 14:54
Ik vind niet dat je zoiets hier neer kan zetten ...

Safah83
05-10-2006, 14:58
het is verboden om pm's openbaar te stellen op het forum...dus verzin iets nieuws... ik heb je woonkamer trouwens lang niet voorbij zien gaan....betekend dat dat je er nu wel tevreden over bent of juist niet ...

farida22
05-10-2006, 14:59
ik ben het weer zat. wil wat nieuws maar eerst verhuizen ;)

oem_mujahid2
06-10-2006, 00:41
Kheb er pas meer dan 400 verwijderd.

Insania
06-10-2006, 00:46
Kheb er pas meer dan 400 verwijderd. 400 :maf2: :maf2: :maf2: