Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : aLCOHOL IS GOED VOOR JE GEZONDHEID!!!

Pagina's : [1] 2 3 4

freemale
03-07-2003, 15:34

het is bewezen en algemeen bekend dat een of twee glazen wijn of bier goed voor je gezondheid is, aan zwangere vrouwen wordt zelfs oudbruin aangeraden. Volgens de islam moet je niks doen wat het verbeteren van je gezondheid belemmerd. Het is logisch dat overmatig gebruik ook niet goed is maar is het in de islam niet tegenstrijdig dat je 2 glazen moet laten staan. LET OP: HET IS EEN STELLING!!! IK ZEG HET MAAR EVEN VOORDAT IEDEREEN IN HET WILD SPARTELEND GAAT GILLEN DAT IK EEN HEIDENE BEN....

juno
03-07-2003, 15:40
Ook wel makkelijk om je daar achter te verschuilen, maar okeej. De nadelen van alcohol wegen niet op tegen de voordelen. Alcohol is verslavend, er zijn genoeg mensen die zichzelf niet in de hand hebben en maar door blijven drinken. In de islam is alcohol verboden, of het nu een druppel is of niet. Mijn gezondheid wordt niet belemmerd doordat ik geen 2 glaasjes drink, er zijn genoeg alternatieven, me dunkt. :)

freemale
03-07-2003, 15:45
Zo ver ik weet mag je dingen die goed voor je gezondheid niet uitsluiten, ook al zijn er alternatieven.

juno
03-07-2003, 15:50
Origineel gepost door freemale Zo ver ik weet mag je dingen die goed voor je gezondheid niet uitsluiten, ook al zijn er alternatieven. Wel als ze haram zijn, dat weegt zwaarder, veel zwaarder. Een verbod is een verbod en blijft een verbod. Vooral als het een verbod is dat expliciet in de Koran wordt genoemd en er verschillende hadiths over zijn. Dus hoe je het ook wend of keert, hartstikke haram, verboden, niet koosjer. :D

hicham2004
03-07-2003, 15:56

Ik vraag me trouwens af hoe het zit met alcohol-vrij bier? weet iemand dat? En hoe zit het met gist dat we gebruiken voor brood? Daar komt ook alcohol bij kijken. Sommige dingen die we eten, daar komt alcohol ook bij kijken. En in ziekenhuizen wordt alcohol ook gebruikt om te ontsmetten. Kortom zo eenvoudig is dit allemaal niet. (voor mij wel natuurlijk, maar dat is weer een ander verhaal)

freemale
03-07-2003, 16:01
Origineel gepost door juno Wel als ze haram zijn, dat weegt zwaarder, veel zwaarder. Een verbod is een verbod en blijft een verbod. Vooral als het een verbod is dat expliciet in de Koran wordt genoemd en er verschillende hadiths over zijn. Dus hoe je het ook wend of keert, hartstikke haram, verboden, niet koosjer. :D Ja maar dat is juist wat ik bedoel. Ooit was het niet haram en waarschijnlijk zagen ze alleen de nadelen, in die tijd kon er ook niet bewezen worden dat het goed was. Nu is aan het licht gekomen dat het wel gezond kan zijn...

freemale
03-07-2003, 16:02
Origineel gepost door hicham2004 Ik vraag me trouwens af hoe het zit met alcohol-vrij bier? weet iemand dat? En hoe zit het met gist dat we gebruiken voor brood? Daar komt ook alcohol bij kijken. Sommige dingen die we eten, daar komt alcohol ook bij kijken. En in ziekenhuizen wordt alcohol ook gebruikt om te ontsmetten. Kortom zo eenvoudig is dit allemaal niet. (voor mij wel natuurlijk, maar dat is weer een ander verhaal) Volgens mij mag je wel gewoon alcoholvrij bier drinken... maar dat weet ik niet zeker.

nasima30
03-07-2003, 16:05
Origineel gepost door juno Wel als ze haram zijn, dat weegt zwaarder, veel zwaarder. Een verbod is een verbod en blijft een verbod. Vooral als het een verbod is dat expliciet in de Koran wordt genoemd en er verschillende hadiths over zijn. Dus hoe je het ook wend of keert, hartstikke haram, verboden, niet koosjer. :D Niet waar, want wanneer er geen eten zou zijn en er alleen varkens of zwijnen rondlopen dan mag je die eten.

hicham2004
03-07-2003, 16:09
Origineel gepost door freemale Volgens mij mag je wel gewoon alcoholvrij bier drinken... maar dat weet ik niet zeker. Ik zou niet weten waarom iemand acoholvrij bier zou willen drinken, het is juist de alcohol die het lekker maakt. Trouwens er is geen enkele reden om aan te nemen dat alcoholvrij bier niet mag: het woord zegt al! En ik ken niemand die ooit van alcoholvrij bier dronken is geworden, behalve 1 geval. Die bleek niet goed op het etiket gekeken te hebben (expres natuurlijk). Ken je die mop over niet-drinkende moslims? Waarom moet je altijd 2 moslims meenemen als je gaat vissen??? Als je er eentje meeneemt dan drinkt ie al je bier op (Als je er twee meeneemt dan durven ze niet in elkaars bijzijn te drinken).

juno
03-07-2003, 16:11
Origineel gepost door hicham2004 Ik vraag me trouwens af hoe het zit met alcohol-vrij bier? weet iemand dat? En hoe zit het met gist dat we gebruiken voor brood? Daar komt ook alcohol bij kijken. Sommige dingen die we eten, daar komt alcohol ook bij kijken. En in ziekenhuizen wordt alcohol ook gebruikt om te ontsmetten. Kortom zo eenvoudig is dit allemaal niet. (voor mij wel natuurlijk, maar dat is weer een ander verhaal) Ik weet niet hoe het onstsmetten bij jou gebeurt, maar bij mij hoef ik het niet in te nemen. ;) Indien alcohol een bewerking ondergaat, gist wordt vermengd met meel, wordt gebakken, alcohol verdampt, is het toegestaan. Valt allemaal best wel mee, Islam is zo moeilijk nog niet.

freemale
03-07-2003, 16:13
Origineel gepost door hicham2004 Ik zou niet weten waarom iemand acoholvrij bier zou willen drinken, het is juist de alcohol die het lekker maakt. Trouwens er is geen enkele reden om aan te nemen dat alcoholvrij bier niet mag: het woord zegt al! En ik ken niemand die ooit van alcoholvrij bier dronken is geworden, behalve 1 geval. Die bleek niet goed op het etiket gekeken te hebben (expres natuurlijk). Ken je die mop over niet-drinkende moslims? Waarom moet je altijd 2 moslims meenemen als je gaat vissen??? Als je er eentje meeneemt dan drinkt ie al je bier op (Als je er twee meeneemt dan durven ze niet in elkaars bijzijn te drinken). :D :D :D

juno
03-07-2003, 16:13
Origineel gepost door nasima30 Niet waar, want wanneer er geen eten zou zijn en er alleen varkens of zwijnen rondlopen dan mag je die eten. Ervan uitgaande dat je niet in een levensbedreigende situatie verkeerd en er alleen varkens te eten zijn en alcohol te drinken. Dan mag je niet meer dan het noodzakelijke nuttigen. Bedankt voor je aanvulling. :)

hicham2004
03-07-2003, 16:14
Origineel gepost door juno Indien alcohol een bewerking ondergaat, gist wordt vermengd met meel, wordt gebakken, alcohol verdampt, is het toegestaan. en jij dacht dat bier of wijn geen bewerking ondergaan, maar meteen in de flesjes uit de vruchten/granen worden gestopt?

hicham2004
03-07-2003, 16:16
Origineel gepost door juno Ervan uitgaande dat je niet in een levensbedreigende situatie verkeerd en er alleen varkens te eten zijn en alcohol te drinken. Dan mag je niet meer dan het noodzakelijke nuttigen. Bedankt voor je aanvulling. :) Probeer dan eerst de varkens te vangen voordat je aan de alcohol begint. Het lijkt me al moeilijk om nuchter een varken te vangen en op te eten.

juno
03-07-2003, 16:17

Origineel gepost door freemale Ja maar dat is juist wat ik bedoel. Ooit was het niet haram en waarschijnlijk zagen ze alleen de nadelen, in die tijd kon er ook niet bewezen worden dat het goed was. Nu is aan het licht gekomen dat het wel gezond kan zijn... Met de nadruk op kan. Ik weet het niet zeker, maar als je ziek bent en alcohol zou het medicijn kunnen zijn dan is het, dus met mate wel toegestaan. Maar dan dus niet al bij voorbaat om de ziekte voor te zijn. :D

Pagina's : [1] 2 3 4