Bekijk originele versie : vraagje over combinatie werken en prive
Stel je verdient meer dan je man.
Zouden jullie het overwegen dat hij thuis blijft voor de kinderen en jij fulltime blijft/ gaat werken? De afspraak is dan dat je niets thuis hoeft te doen in het huishouden en ook de zorg voor de kinderen neemt hij op zich.
Ben benieuwd naar jullie reakties!
Islam4You
05-10-2006, 11:34
nee zou het niet doen. een man hoort te werken of hij nou minder of meer verdient.
saadia29
05-10-2006, 11:37
Ik zou het ook niet aankunnen om fulltime te werken, persoonlijk vind ik de combi fulltime man en partime vrouw het beste bij ons passen.
bellydancefan
05-10-2006, 12:31
Ik trek het niet om fulltime te werken, dus voor mij persoonlijk zou het niet werken. Als je er echter zelf geen problemen mee hebt en de afspraak ook daadwerkelijk gehouden wordt door je man, waarom niet?
chemicha
05-10-2006, 12:34
een man de huishouden en de kids.........ya rigth weet nu al dat ik na mijn aankomst thuis 80% van alle dingen over mag doen :maf: dus nee never nooit niet
Combi als hij fulltime en zij partime klinkt intressanter in mijn horen
bellydancefan
05-10-2006, 12:50
een man de huishouden en de kids.........ya rigth weet nu al dat ik na mijn aankomst thuis 80% van alle dingen over mag doen :maf: dus nee never nooit niet
Combi als hij fulltime en zij partime klinkt intressanter in mijn horenMijn man is ontzettend schoon. ALs hij iets schoonmaakt, hoef ik er echt niet meer naar te kijken hoor. Dat kan bij de topicstarter toch ook zijn?
ja die instelling heb ik dus ook, ik zou niet meer terugkunnen naar full time werken, ik ben nu zo gewend aan de ene dag vrij en na mijn bevalling ga ik nog een dag minder werken
.
@Chemicha; als mijn man zoiets zegt dan doet hij het ook en je denkt dan toch niet dat ik ook maar iets doe als ik gewerkt heb. De tijd die ik over heb bewaar ik dan voor de kinderen en hem.
Afspraak is bij ons afspraak.
We doen nu al qua huishouden alles fifty fifty anders zou ik dit niet volhouden.
Maar kan me je gedachten wel indenken alleen niet alle mannen hebben dezelfde negatieve instelling :)
chemicha
05-10-2006, 12:59
Mijn man is ontzettend schoon. ALs hij iets schoonmaakt, hoef ik er echt niet meer naar te kijken hoor. Dat kan bij de topicstarter toch ook zijn?
Wist niet dat ze over haar eigen situatie had mijn bericht is gebasseerd naar zicht van mijn eigen situatie. Ken ook genoeg situaties dat de vrouw niet hoeft te werken en de man toch bijschiet met opruimen, koken en kids...dit is schitterend maar is niet bij iedereen van toepassing. Het is moeilijk de situatie van een ander in te schatten vandaar dat ik gewoon weg mijn mening uit.
Wat ik wil zeggen is dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn
Wel top dat je man zo is!
Mijn man is ontzettend schoon. ALs hij iets schoonmaakt, hoef ik er echt niet meer naar te kijken hoor. Dat kan bij de topicstarter toch ook zijn?
Je haalt me de woorden uit de mond :goedzo:
Nee ik zou het absoluut niet kunnen en mijn man ook niet.. hij houdt echt van zijn werk en ik vind het ook goed zo.. ik ga wel partime terug als samia een jaartje is..
chemicha
05-10-2006, 13:03
@Chemicha; als mijn man zoiets zegt dan doet hij het ook en je denkt dan toch niet dat ik ook maar iets doe als ik gewerkt heb. De tijd die ik over heb bewaar ik dan voor de kinderen en hem.
Afspraak is bij ons afspraak.
We doen nu al qua huishouden alles fifty fifty anders zou ik dit niet volhouden.
Maar kan me je gedachten wel indenken alleen niet alle mannen hebben dezelfde negatieve instelling :)[/QUOTE]
het is geen negatieve instelling maar gewoon een feit in sommige gevallen bij ons thuis.
Miss_Magrebia
05-10-2006, 13:04
Waarom niet .. zodra we kinderen hebben gaan we beiden minder werken .. opvoeding moet van 2 kanten komen .... een kind heeft ook zijn vader nodig en niet alleen om in bed te stoppen
Saloua1978
05-10-2006, 13:09
ik zou het niet kunnen om fulltime te werken omdat ik juist nu mijn balans heb gevonden met partime zorg voor de kleine en parttime werken. Als ik fulltime zou wekrne zou ik me schuldig voelen tov van de kleine en helemaal stoppen met werken zou ik ook niet kunnen.
Het is bij ieder verschillend. Selly je moet gewoon bekijken waar jij je lekker in voelt en waarmee jij je balans denkt te bahalen.
Waarom niet .. zodra we kinderen hebben gaan we beiden minder werken .. opvoeding moet van 2 kanten komen .... een kind heeft ook zijn vader nodig en niet alleen om in bed te stoppen
Als je het financieel zo kunt redden is dat inderdaad de perfekte oplossing, dan moet je het zeker niet laten.
ik zou het niet kunnen om fulltime te werken omdat ik juist nu mijn balans heb gevonden met partime zorg voor de kleine en parttime werken. Als ik fulltime zou wekrne zou ik me schuldig voelen tov van de kleine en helemaal stoppen met werken zou ik ook niet kunnen.
Het is bij ieder verschillend. Selly je moet gewoon bekijken waar jij je lekker in voelt en waarmee jij je balans denkt te bahalen.
Voor mezelf is het al uitgemaakte zaak, ik zou namelijk ook het gevoel hebben dat ik heel wat zou missen van de kinderen als ik de hele week 10 uur per dag niet thuis zou zijn. We hadden er een discussie over en ik vroeg me toen af hoe andere vrouwen er over zouden denken. Dacht een goed onderwerp voor m.nl
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.