Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : joden die we moeten doden in een kerkgebouw!

Pagina's : [1] 2 3

haileselassie
03-07-2003, 01:40

ik ben ziek van die 2 suffe, langdurige en oninteressante topics, met zulke non-items als die van haselhoef, die namaak imam. daarom dit prachtige joodse verhaal; 1943, warschau, polen. de duitsers hebben de hoofdstad van polen in handen, en maken een grote jodenwijk, in een bepaald gedeelte van de stad; alle joden worden daar heengedreven, er wonen op het laatst 100.000 joden, of nog meer. hier begint het verhaal; De nazi's willen dat een groep joden wordt samengedreven voor vervoer naar een konzentratie-kamp. Zij roepen een Rabbi, een oude geduldige man, en zeggen hem zijn gemeente op te roepen naar de oude Katholieke kerk te komen in hun buurt; er zal een belangrijke beslissing worden meegedeeld. Omdat de Polen zelf uit die wijk zijn gehaald, staat de kerk nu leeg. Een dikke Duitse nazi-korporaal leidt de groep de kerk binnen, en zegt; zoals jullie weten heeft het Nieuwe rijk van onze Fuhrer geen plaats voor christenen en God, daarom mogen jullie joden hier al die rooms-katholieke hokus pokus troep lostrekken en naar buiten gooien; dit wordt jullie onderkomen; als jullie iets vinden, onder die priestergewaden daarginds, gebruik het en trek het aan, want het is winter, en het is koud; dan heeft het tenminste nog nut! ( dit was onderdeel van een plan, omdat duitse soldaten inmiddels een grote groep gelovige katholieke joden het ghetto had binnengeleid, om te laten zien, hoe de Joden, zodra ze de kans kregen, het katholieke geloof besmeurden, en vernielden.) De joden in de kerk kijken nu vertwijfeld om zich heen, en kijken de rabbi aan, die immers hun geestelijk leider is; deze antwoordt, "dat kunnen wij niet doen, want ons geloof gebiedt respekt voor andere geloven!!!!!!; wij zouden wel vervloekt worden, als we ons daar mee inzouden laten!" De vette korporaal loopt paars aan en begint nu te schelden, jullie doen wat ik je gezegd hebt, anders....en begint met zijn pistool te zwaaien. de Rabbi blijft echter bij zijn mening, en de dolgedraaide korporaal schiet in een uiterste poging om zijn bevel kracht bij te zetten, de rabbi met een wild gebaar in de borst. In zijn religieuze witte gebedsmantel verschijnt nu een rode vlek, en langzaam zakt de oude man op de grond, om daar levenloos te blijven liggen. De korporaal begint nu te schreeuwen, en krijgt een sein, dat de opgetrommelde christelijke Polen inmiddels voor de kerk verzameld zijn. Hij smijt nog wat priestergewaden naar de joden, en gebied met zwaaigebaren van zijn pistool de groep naar buiten te gaan. In de kerk wordt het stil; de houten christus, aan het kruis, wordt door de zon beschenen, en plotseling lijkt het gepijnigde gezicht van de Heer te veranderen; langzaam glijdt Zijn gekruisigde lichaam van het kruis naar beneden, en begint te bewegen. buiten inmiddels staat de dikke korporaal te schreeuwen tegen de verzamelde groep christenen; " beste mensen, wij Duitse soldaten waren net op tijd om te verhinderen, dat deze groep smerige joden zich vergreep aan Uw heilige kerk, die U in vol vertrouwen heeft achtergelaten in Uw gastvrijheid voor de joden; kijk eens hoe deze onmensen Uw vertrouwen hebben beschaamd", en terwijl Duitse soldaten stokken en slagwapens uitreiken, om de opgejutte mensen van wapens te voorzien, om de groep arme joden af te ranselen, en mores te leren, zwaait achter de korporaal de halfopenstaande kerkdeur verder open. In het witte gewaad van de vermoordde rabbi, met zijn keppeltje op het hoofd staat daar een rijzige figuur, met een baard en felle vurige ogen, waarin iedereen, die erin kijkt, weggetrokken wordt uit het tafereel, en het onbeschrijflijk verdriet leest, dat alle mensen is aangedaan, vanaf het moment, dat Jezus aan het kruis genageld werd. De toch al wat opgehitste meute zwijgt nu, en er valt een grote, doodse stilte. de korporaal, die dit alles niet heeft gezien, omdat hij met zijn rug naar de kerk staat gekeerd, begint zich nu langzaam te realiseren, dat er achter hem iets gebeurt, waardoor de massa stil valt. Verbaasd, maar ook geergerd draait hij zich met een ruk om. Daar ziet hij de figuur staan in de witte gebedsmantel, met de rode vlekken er nog op! "dat, dat, kan toch niet, ik heb jou.......verdammt noch mal", en dan, als in een vertraagde film gaat zijn arm omhoog, zijn hand grijpt naar zijn hart, hij lijkt te stikken, wordt plotseling wit, en valt, schijnbaar getroffen door een hartaanval op de grond. Terwijl de menigte joden en polen verdwaasd naar de ontwikkelingen kijken, die door dit voorval ontstaan; de duitse soldaten, die geschrokken, afwisselend naar de rabbi, dan weer naar hun leider kijken, er 1 begint te bewegen en snel op de korporaal toe loopt, loopt de rijzige figuur van de Rabbi, met zijn witte gewaad fladderend in de koude winterwind wijdbeens weg; de massa wijkt waar hij zijn schreden zet, en laat hem eerbiedig passeren, onder het eerbiedig fluisteren van Zijn naam; "de Christus",en " God zij geprezen", "heilig is Zijn naam", en het slaan van kruisjes! Zo eindigt dit verhaal, dat ik hier uit mijn hoofd, lang niet zo dramaties, als het origineel neer pen. Het ging over joden, doden en lege kerken, en het roept niet veel positiefs op bij mij over de mensheid, en zeker niet over die 2 topics, die op de een of andere manier hier al weken nummer 1 en 2 staan!!!!!!!!!

rnaj
03-07-2003, 11:31
Een paar jaar geleden ben ik in Polen op vakantie geweest. Heb er ook een voormalig concentratie kamp bezocht, als je goed oplet proef je en ruik je nog steeds het leed wat de nazi's dar hebben aangericht. Bovenstaande verhaal roept bij mij weer gevoelens op die ik in die vakantie ook gevoeld heb. :(

grendel
03-07-2003, 11:33
Origineel gepost door rnaj Een paar jaar geleden ben ik in Polen op vakantie geweest. Heb er ook een voormalig concentratie kamp bezocht, als je goed oplet proef je en ruik je nog steeds het leed wat de nazi's dar hebben aangericht. Bovenstaande verhaal roept bij mij weer gevoelens op die ik in die vakantie ook gevoeld heb. :( Misschien een idee voor de volgende vakantie voor een paar leden op dit forum...............ik noem geen namen............... :D ;)

rnaj
03-07-2003, 11:50
Ik wist niet wat ik meemaakte, als je bij Auschwitz binnen komt dan ga je eerst naar een bezoekers centrum. Je ziet verschillende groepen (waaronder veel scholieren) die gezellig staan te praten en lachen. Toen ik vervolgens aan de andere kant van het gebouw naar buiten liep, richting de toegangspoort, viel er een drukkend gevoel over mij. Net of het 'bloed' in de grond iedereen tot de orde wil roepen. Tijdens de rondleiding (verplicht met gids) kom je de groepen die in het bezoekerscentrum zag regelmatig tegen, deze groepen gaan steeds serieuzer kijken en stiller worden. Aan het einde van de rondleiding wordt er niet meer gesproken. Toen onze rondleiding begon was er 1 lid van de groep die vroeg of er foto's gemaakt mochten worden. Dat mag, maar ik kon het niet. Ik heb al ergens voorgesteld om een iedereen die het nodig vindt om op 4 mei de orde te verstoren als straf een bezoek aan Auschwitz moet brengen. Voor iedereen die Polen te ver weg is, bij het voormalig doorgangskamp Westerbork hebben ze ook een goed bezoekers centrum. En ook daar is het leed nog steeds voelbaar.

hicham2004
03-07-2003, 12:14

De vraag is niet of we de Joden moeten doden, maar wie daarna aan de beurt is.

grendel
03-07-2003, 12:34
Origineel gepost door Koh Ja vind ik een goede Grendel! Ik ben er zelf nooit geweest,in Auschwitz dan, maar vrienden zijn in Dachau geweest en later in Auschwitz,,,nou die foto's zeggen genoeg. Ik heb ooit wel eens gesproken met mensen die de oorlog hebben overleefd. Dat was behoorlijk aangrijpend. Vandaar mijn geschillen met mensen die Hitler prijzen voor zijn "prijzenwaardige" holocaust. Dat snap ik niet en zal ik ook NOOIT snappen. ;)

hicham2004
03-07-2003, 12:53
Origineel gepost door Saima BLA BLA BLA, Rot toch op met je Joods sentiment man. Ik laat er geen traan om. Het waren hun voorouders die grotendeels in de west indies, Suriname en Antillen slavendrijvers waren. Thans in Palestina zijn zij de nazi´s. Mij hart roer je niet met dit joods gekrakeel. Het is goed dat er mensen zijn die vasthouden aan hun principes. Alleen de allersterksten kunnen dat.

rnaj
03-07-2003, 13:04
Origineel gepost door Saima BLA BLA BLA, Rot toch op met je Joods sentiment man. Ik laat er geen traan om. Het waren hun voorouders die grotendeels in de west indies, Suriname en Antillen slavendrijvers waren. Thans in Palestina zijn zij de nazi´s. Mij hart roer je niet met dit joods gekrakeel. Het is goed voor ze geweest en ik wacht nog steeds op het vervolg! Saima, dat je een hekel aan mij hebt is nu wel bekend. Dat maakt mij ook niet zoveel uit, als je 36 bent besef je wel dat niet iedereen je vriend kan zijn. Maar ik zou het wel opprijs stellen dat je iets meer respect zou tonen voor mijn gevoelens.

hicham2004
03-07-2003, 13:12
Origineel gepost door Abracadaver Iedereen heeft het gedaan, behalve die arme zielige kleine saima... Dit doet me denken aan Calimero.

grendel
03-07-2003, 13:34
Origineel gepost door JANACHMED ik ben in het anne frank huis geweest .. ik ben in het joods historisch museum geweest... en ik ben nog steeds van mening ..::: JODEN MOET JE DODEN ,,WAAR DAN OOK!!!! ;) ( wereld bedriegers) (moest ik even kwijt) :zwaai: Ik ken een meisje die lijkt precies op je avatar :D Moet ik haar voor je bellen ? Er is echter 1 dingetje ;) Ze is Joods. Of maakt het dan niet meer uit :D ;)

hicham2004
03-07-2003, 14:03
Origineel gepost door JANACHMED haaha :giechel: ...een ex van mij was joods...EX!!.. nadat ik op mijn werk en sport veel met joden te maken heb gehad...weet ik hoe ze zijn......en met de wereld gebeurtenissen van deze tijd en vroeger.................. komt mijn mening over joden!! :kwaad: ps..alles behalve joods.... Vooral dat laatste moet je mee oppassen. Heb je wel eens een lijstje van beroemde joden gezien? Daar zullen heel wat mensen bij staat waarvan dat je niet verwacht had. Leest dit maar even uit joods.nl: Die ook...?! 14 december 2002 Albert Einstein en de Beastie Boys, Bob Dylan, Karl Marx, Winona Ryder en dr. Spock, Barbra Streisand, Man Ray en nog zo’n 400 anderen. Vanaf 14 februari 2003 hangen hun portretten in het Joods Historisch Museum. De Israëlische kunstenaar Oz Almog (1956) schilderde hen omdat ze joods zijn. Met een bijna eindeloze reeks portretten van beroemde en minder beroemde joden, vroeger en nu, toont Almog de vele gezichten van het jodendom. Behalve het schilderen van de portretten heeft Almog zich ook verdiept in de levensloop van al zijn 'modellen' om iedere persoon in zijn index van een korte levensschets te voorzien. Hij werpt hiermee de vervreemdende en provocerende vraag op wie en wat nu eigenlijk joods is en wat dat er toe doet. De tentoonstelling is het resultaat van een samenwerking tussen het Joods Museum, Wenen en Beth Hatefutsoth, The Nahum Goldmann Museum of Jewish Diaspora, Tel Aviv. Speciaal voor de tentoonstelling in het Joods Historisch Museum schilderde Oz Almog een twintigtal joodse bekende Nederlanders. De tentoonstelling opent op 14 februari en loopt tot 9 juni 2003

grendel
03-07-2003, 14:17
Origineel gepost door JANACHMED daar hou ik mij al een lange tijd mee bezig.... jij hebt het nog maar over pers. ( beroemdheden).. ik hou me meer bezig met primaire levensbehoeftes..eten en drinken...pffff....abnormaal..naast cola ,pickwick tea en nestle..zijn zoveel bedrijven van joden of mensen die israel financiel flink steunen.. laat ik het maar niet over kleding ,parfum en dergelijke hebben.. afentoe is het wel moeilijk :confused: ...maar ik boycot al jaren produkten van bedrijven die israel financiel steunen.... zoals vele anderen met mij...... Vraagje ? Haat je elke JOOD, dus gewoon iedere JOOD... of iemand speciaal ?

hicham2004
03-07-2003, 14:26
Origineel gepost door JANACHMED daar hou ik mij al een lange tijd mee bezig.... jij hebt het nog maar over pers. ( beroemdheden).. ik hou me meer bezig met primaire levensbehoeftes..eten en drinken...pffff....abnormaal..naast cola ,pickwick tea en nestle..zijn zoveel bedrijven van joden of mensen die israel financiel flink steunen.. laat ik het maar niet over kleding ,parfum en dergelijke hebben.. afentoe is het wel moeilijk :confused: ...maar ik boycot al jaren produkten van bedrijven die israel financiel steunen.... zoals vele anderen met mij...... Kortom: het is verdomd moeilijk om volledig non-joods te leven. En over die boycot: kijk je dan op een etikette of zo? En als je dan meteen Amerikaanse en Engelse (uitleg overbodig), Franse (hebben de pacific een overdosis kernenergie gegeven), Spaanse (die vuile Aznar l.ult Bush na), Russiche (vul maarin ... Tsje...), Chinese (onderdrukken moslim-miderheid daar), Argentijnse (hebben sterke banden met Spanje, onze vijand inmiddels), Nederlandse en Belgische (lenen zich voor de Navo en allerlei zogenaamde vredes-missies) en nog een aantal andere land ook boycot, dan mag je bij mij wat zelfgekweekte groenten uit mijn tuin krijgen. Tenzij je bezwaar hebt tegen de zaadjes die hiervoor uit Duitsland ingevoerd zijn?

rnaj
03-07-2003, 14:29
Origineel gepost door JANACHMED zionistische joden haat ik ...joden die het HELE gebeuren in het m.o. goedkeuren.... zoals ik al zei ik heb veel met joden te maken .. TUURLIJK zijn er ook normale ,goeie joden... maar zeg ik gewoon eerlijk..... liever niet in mijn buurt!!! Je bedoeld dat je de oudkerk methode hebt overgenomen. ***-marokkanen zeggen terwijl je maar 150 jongen zeeeer vervelende marokkanen bedoeld. :kwaad:

hicham2004
03-07-2003, 14:38

Origineel gepost door Abracadaver Blijven over Zweden en Zwitserland. Dat wordt dus knackebrod met zwitserse gatenkaas. Wist je niet dat de Zwitsere banken vol met Joods geld zitten? Blijft over de knackerbrod dus ;)

Pagina's : [1] 2 3