Bekijk originele versie : wanneer ben je gelukkig ?
Ik zie om mijn heen veel huwelijken waar een vrouw en een man gewoon bij elkaar blijven omdat het niet anders kan of vanwege de roddels, sommige vinden scheiden haram en sommige willen niet alleen zijn, wat zou je doen als vrouw of man als je een huwelijk had waar je jezelf ongelukkig in voelt:
1. toch bijelkaar blijven
2. scheiden
en wanneer is iemand gelukkig, hangt gelukkig zijn af, van het hebben van een goed huwelijk, of kan iemand ook alleen zijn en gelukkig zijn en is het dan niet moeilijk om er alleen voor te staan, is het niet zo dat we teveel verwachten van een huwelijk en hoe heb je de meeste kans dat je slaagt in je huwelijk ?.
Moezhint
02-07-2003, 21:35
corrie ben je dan met je schoolvriendje getrouwd?
Origineel gepost door sabreen
Ik zie om mijn heen veel huwelijken waar een vrouw en een man gewoon bij elkaar blijven omdat het niet anders kan of vanwege de roddels, sommige vinden scheiden haram en sommige willen niet alleen zijn, wat zou je doen als vrouw of man als je een huwelijk had waar je jezelf ongelukkig in voelt:
2. scheiden
en wanneer is iemand gelukkig, hangt gelukkig zijn af, van het hebben van een goed huwelijk, of kan iemand ook alleen zijn en gelukkig zijn en is het dan niet moeilijk om er alleen voor te staan, is het niet zo dat we teveel verwachten van een huwelijk en hoe heb je de meeste kans dat je slaagt in je huwelijk ?
sabreen...zoveel moeilijke vragen...deze kun je niet zomaar beantwoorden..het hangt in meerdere mate van de ingesteldheid van een persoon af...
Ek mens ondergaat het leven...maar belangrijk is altijd jezelf blijven..en anderen de kans te geven om het te zijn..
Ik denk dat elke situatie anders is...
Hoeveel mensen zijn gaan scheiden...om stomme voorvallen..
Hoeveel mensen blijven bij elkaar...na zware fouten..
miss_boz4life
02-07-2003, 22:33
2. scheiden
en wanneer is iemand gelukkig, hangt gelukkig zijn af, van het hebben van een goed huwelijk, of kan iemand ook alleen zijn en gelukkig zijn en is het dan niet moeilijk om er alleen voor te staan, is het niet zo dat we teveel verwachten van een huwelijk en hoe heb je de meeste kans dat je slaagt in je huwelijk ?
ik zou proberen het beste ervan te maken
en als het nie anders kan scheiden:'(
nadia_el3
02-07-2003, 23:29
ik denk zelf dat scheiden een hele moeilijke zaak is en dat het moeilijk is om daar een goede beslissing over te nemen, niemand die vind het leuk om te scheiden, mijn vraag is ook, hoe ga je hier om, het besluit om te scheiden, hoe reageert je omgeving op jou, en hoe reageer jij op je omgeving, en hoe pak je je leven weer op, en ben je dan gelukkig,
heb je ooit het vertrouwen en de moed om nog een keer te gaan trouwen
Scheiden is zeer zeker niet leuk, vooral niet voor een vrouw.. Maar soms zit er niks anders op.
Ik richt me nu op mishandeling....
Bijvoorbeeld als de vrouw dag in dag uit op alle mogelijke manieren wordt mishandelt door haar man. Ondanks dat ze er alles aandoet om hem daarvan te weerhouden, wordt ze toch iedere keer om de stomste dingen in mekaar getrimt, en vernedert.. Het beste wat men dan kan doen is sbar hebben en tot Allah swt bidden dat het allemaal nog goedkomt. Maar zoals iedereen weet, raakt sbar ook een keer op, en als de bom dan ontploft komt t tot een scheiding....
Dan moet je je leven weer oppakken. Dat gaat niet zomaar 1-2-3. Dat moet je stap voor stap doen. Vooral niet kijken naar wat de omgeving van je vindt of denkt, dat is het minst belangerijk.... Je moet juist kijken naar jezelf en kijken hoe je zo snel mogelijk dat leven achter je kunt laten. Op den duur zul je ermee leren leven en het een plaatsje geven in je leven..
Ik denk dat als je zo'n slechte ervaring hebt meegemaakt, dat je zeker het vertrouwen verliest, maar vertrouwen is er ook om weer gewonnen te worden. En de moed komt na verloop van tijd vanzelf wel weer, ik denk dat niemand een eeuwige vrijgezel wil blijven...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.