Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : drop hier RECEPTEN!!! van gerechten

farida22
02-10-2006, 14:41

MINI PIZZAS ingredienten deeg: 500 gram bakmeel 1 ei 1 theelepel gist (Oplossen met beetje water) 1 derde glas zonnebloemolie (ongeveer) beetje zout (naar smaak) 1 eetlepel suiker 1 glas lauw water (maar kan meer of minder zijn je moet deze als laatst in gieten beetje bij beetje) totdat het deeg de zachtheid van je oorlel krijgt 30 minuten laten rijzen (ondertussen het beleg klaarmaken) ingredienten beleg: 2 potten gesneden champions (kan ook verse) deze nog kleinere stukken maken 2 / 2 en half paprika (rood groen geel) kleine stukjes 1 grote ui (stukjes) 1 grote tomaat (stukjes) grote teen knoflook (persen) zwarte peper /pizzakruiden beetje tomatepuree/kan ook tomatensaus zout olijfolie stukjes olijf mais (deze allemaal met elkaar mixen) later kan je bij doen: turkse worst in stukjes geraspte kaas (halve zak) * je maakt bolletjes van die deeg (zo groot als een walnoot) *en dan platdrukken met je hand met olie op je handen beetje uitrollen zo groot als een theeglas onderzetter ongeveer * en dan plaats je het gemixte beleg op de uitgerolde deegjes met worst erop en weer in de oven schuiven * en voordat het gaar is haal je uit de over en doe je geraspte kaas op. en zo doe je 2 grote ovenplaten ik ben beetje onduidelijk omdat ik niet op me gemak kan schrijven op me merk

_GoudSterretje_
02-10-2006, 14:47
Recept pizza ( lukt altijd ) Voor 2 pizza's normaal formaat * Beetje zout * Half marokkaans theeglas zonnebloemolie * Gist * Iets meer dan 500 gram meel * Lauw water ( mengen tot deeg lekker wordt, niet plakkerig ) Je meng de ingriedienten tot het deeg lekker soepel wordt en niet plakt. Laat het rijzen in ieder geval langer dan een half uur. In de tussen tijd kun je de bereiding maken Je kunt maken met tonijn, kilpfile, gehalt etc, naar eigen smaak Paprikas, uien, ansjovis, champions, tomatenpuree, kaas allemaal lekker.