Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : bush, blair and brutal lies

grendel
02-07-2003, 15:50

Het koor van mensen die beweren dat zowel de Amerikaanse als de Engelse regering de oorlog tegen Irak hebben gepromoot op basis van aangedikte, onvolledige en vervalste gegevens, heeft er wederom een lid bij. En niet de eerste de beste. Een oud-ambassadeur en voormalig lid van de National Security Counsil, die voor het moment nog niet bij naam genoemd wil worden, zegt in opdracht van vice-president Cheney berichten over de mogelijke aankoop van uranium door Irak van Niger te hebben onderzocht. Zijn conclusie was overduidelijk. De beschuldiging bleek onwaar en de documenten waar deze op gebaseerd was, bleken vervalst. Dat deze beschuldiging toch een plaatsje kreeg in de toespraken van Bush en het dossier dat Downingstreet naar buiten bracht, kan wat hem betreft dan ook niet op een vergissing berusten. Hier moet spraken zijn van moedwillige misleiding. [01.07.03] http://news.independent.co.uk/uk/politics/story.jsp?story=419982 Via www.battl.nl -------------- Aan iedereen: gaarne een dicussie zonder : Joden dit en dat, kaaskoppen dit en dat.... ;) Bij voorbaat dank. :zwaai:

rnaj
02-07-2003, 16:02
Tja der valt tot nu toe weinig te discuseren, ik was vanaf het begin tegen de oorlog. Maar het is goed om te lezen dat ook andere mensen e.e.a. nu in de gaten krijgen. Vraag me trouwens wel al een paar dagen af hoe Jaap de Hoop Scheffer zich nu voelt. Die was toch ongeveer de eerste die zich achter Bush schaarde, zou die daar nu ook spijt van hebben. En wat zal daarvan de gevolgen zijn, in het buitenlands beleid

grendel
02-07-2003, 16:09
Origineel gepost door rnaj Tja der valt tot nu toe weinig te discuseren, ik was vanaf het begin tegen de oorlog. Maar het is goed om te lezen dat ook andere mensen e.e.a. nu in de gaten krijgen. Vraag me trouwens wel al een paar dagen af hoe Jaap de Hoop Scheffer zich nu voelt. Die was toch ongeveer de eerste die zich achter Bush schaarde, zou die daar nu ook spijt van hebben. Als blijkt dat de hele voorbereiding van de Amerikanen op leugens is gebaseerd, dan zal dat alleen maar in hun eigen nadeel werken. Bij een eventuele andere oorlog die Amerika eventueel zal willen voeren zal men wel 2 keer nadenken en dat weten de Yankees dan ook. Ik denk dat Bush beter voorlopig naar de staat van zijn eigen land kan kijken dan Superman & the Justice League te willen spelen (ik las laatst dat de staat California praktisch bankroet is en dat er binnenkort een ontslaggolf bij de ambtenaren zal komen). En Afganistan en Irak zijn wat hardere kluiven dan ze hadden gehoopt. Tot nu toe is er maar 1 positief aspect aan de Irak-oorlog geweest en dat is dat Saddam en de Baath-clan zijn verjaagd. Alhoewel de Iraakse bevolking dat had moeten doen. Vreemd vind ik wel, dat de Irakezen tegen de Yankees revolteren maar dat ze dat bij Saddam later niet hebben gedaan. ;)

Desiree_H
02-07-2003, 16:10
Ja, dat was toch indertijd 1 groot circus om via oude en nieuwe VN resoluties de VN zover te krijgen om mee te gaan in die oorlog. Wat uiteindelijk de VS niet is gelukt. Ik vond al die discussies over wat de VS allemaal wel en of niet gevonden had en kon bewijzen, toen al zonde van mijn tijd om te lezen. En nu al helemaal .... Saddam liegt. Bush liegt. Sharon liegt. Arafat vast ook wel. (Clinton liegt .... :D ) Volgens mij is dat per definitie de belangrijkste vereiste om President of iets van dien aard te worden op een groot deel van deze aardkloot.

hicham2004
02-07-2003, 16:20

Origineel gepost door Desiree_H Volgens mij is dat per definitie de belangrijkste vereiste om President of iets van dien aard te worden op een groot deel van deze aardkloot. Het is zelfs de beste vereiste om de perfecte echtgenoot/echtgenote/vriend/vriendin etc. te zijn. Zonder liegen (ook goed bedoelde leugens) kom je nergens. Het zit gebakken in onze DNA. Je kunt dit zelf testen: probeer eens een dag geen enkele leugen te vertellen. De winnaar krijgt van mij 1500 EURO. Dit is een leugen uiteraard.

Desiree_H
02-07-2003, 16:23
Origineel gepost door hicham2004 Het is zelfs de beste vereiste om de perfecte echtgenoot/echtgenote/vriend/vriendin etc. te zijn. Zonder liegen (ook goed bedoelde leugens) kom je nergens. Het zit gebakken in onze DNA. Je kunt dit zelf testen: probeer eens een dag geen enkele leugen te vertellen. De winnaar krijgt van mij 1500 EURO. Dit is een leugen uiteraard. :hihi: En geloofde je je baas wel, toen ie zei wat je ging verdienen ? (en was je daarna erg teleurgesteld ...)

rnaj
02-07-2003, 16:26
Even kijken of iedereen wakker is: "Ik lieg altijd"

hicham2004
02-07-2003, 16:26
Origineel gepost door Desiree_H :hihi: En geloofde je je baas wel, toen ie zei wat je ging verdienen ? (en was je daarna erg teleurgesteld ...) Ja, maar nadat ik bijgekomen was van mijn teleurstelling heb ik het handmatig via de kas weer aangevuld. Hierna heb ik naar al eer en geweten verteld dat mijn collega het had gedaan.

hicham2004
02-07-2003, 16:35
Origineel gepost door rnaj Even kijken of iedereen wakker is: "Ik lieg altijd" Als je maar niet denkt dat ik je nu voor vuile leugenaar ga uitmaken.

rnaj
02-07-2003, 16:37
Origineel gepost door hicham2004 Als je maar niet denkt dat ik je nu voor vuile leugenaar ga uitmaken. Dat was ook niet wat ik bedoelde, nog even lezen.

hicham2004
02-07-2003, 16:39
Origineel gepost door rnaj Dat was ook niet wat ik bedoelde, nog even lezen. Ik snap wat je bedoelt. Als ik het zou ontkennen dan spreek je dus altijd de waarheid en als ik het zou bevestigen dan zou het betekenen dat ook die uitspraak een leugen is, waardoor je weer de waarheid zou spreken.

Desiree_H
02-07-2003, 17:04
Origineel gepost door rnaj Even kijken of iedereen wakker is: "Ik lieg altijd" Ja ja. als je altijd zou liegen, zou je dit niet zeggen, want dan zou het waar zijn als je altijd de waarheid zou spreken, kan het ook niet Dus: je liegt Zelden, of Soms, of Vaak, of Bijna Altijd .. Zeker niet de juiste oplossing ... Uhhhhm, werd je neus erg lang toen je dit opschreef ???