Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bekeren Tot De Islam: Hoe Gaat Dat In Zijn Werking???

Pagina's : [1] 2 3

Miss_Honey
02-07-2003, 15:26

Een vriendin van mij wil zich graag bekeren tot de Islam en ze vroeg mij dus hoe ze moslima kan worden.........tot mijn verbazing en diepe schaamte weet ik het antwoord daar niet op :( Ja mensen ik weet...ik schaam me diep :(:(:( Kunnen jullie mij please helpen om mijn vriendin te helpen...het is voor een "goed doel" (ze wil namelijk moslima worden...en dat is alleen maar goed toch?!) Alvast bedankt! :zwaai:

Miss_Honey
02-07-2003, 15:38
Oke blijkbaar ben ik niet de enige die het niet weet...:(

miriammetje
02-07-2003, 15:39
Origineel gepost door Miss_Honey Oke blijkbaar ben ik niet de enige die het niet weet...:( ik zal het opzoeken lieverd kik ben zelf ook bekeerd maar op mijn eigen manier..ik durf je gene raad te geven wara ik niet zeker van ben begrijp je... :(

Miss_Honey
02-07-2003, 15:40
Origineel gepost door miriammetje ik zal het opzoeken lieverd kik ben zelf ook bekeerd maar op mijn eigen manier..ik durf je gene raad te geven wara ik niet zeker van ben begrijp je... :( Is goed lieverd...thnx!

LQwaad4life
02-07-2003, 15:42

Origineel gepost door Miss_Honey Een vriendin van mij wil zich graag bekeren tot de Islam en ze vroeg mij dus hoe ze moslima kan worden.........tot mijn verbazing en diepe schaamte weet ik het antwoord daar niet op :( Ja mensen ik weet...ik schaam me diep :(:(:( Kunnen jullie mij please helpen om mijn vriendin te helpen...het is voor een "goed doel" (ze wil namelijk moslima worden...en dat is alleen maar goed toch?!) Alvast bedankt! :zwaai: ze moet de shahada uitspreken. en die luidt, ash-hadoe ana laa ilaha ila allah, wa ash-hadoe ana moe7amadan rasoeloe alah.( ik getuig dat allah de enige god is en dat mohammed zijn profeet is) als zij dit uitgesproken heeft dan is zij gewoon moslima.

Miss_Honey
02-07-2003, 15:45
Origineel gepost door LQwaad4life ze moet de shahada uitspreken. en die luidt, ash-hadoe ana laa ilaha ila allah, wa ash-hadoe ana moe7amadan rasoeloe alah.( ik getuig dat allah de enige god is en dat mohammed zijn profeet is) als zij dit uitgesproken heeft dan is zij gewoon moslima. Gaat dat zo makkelijk??? Is er geen ritueel ofzo??? Ik weet het namelijk echt niet...ik ben zelf gewoon geboren als moslima dus ik weet het verders echt niet...

LQwaad4life
02-07-2003, 15:50
Origineel gepost door Miss_Honey Gaat dat zo makkelijk??? Is er geen ritueel ofzo??? Ik weet het namelijk echt niet...ik ben zelf gewoon geboren als moslima dus ik weet het verders echt niet... de islam is een open geloof en is voor iedereen, daarom is moslim worden gewoon zo simpel. door de shahada uit te spreken is zij gewoon een moslima net als ons, maar dan nog een beter, zij begint met een schoon lui, alle slechte dingen die zij deed worden haar vergeven. Zij is gewoon herboren, kon k maar haar plaats innemen. :(

Miss_Honey
02-07-2003, 15:53
Origineel gepost door LQwaad4life de islam is een open geloof en is voor iedereen, daarom is moslim worden gewoon zo simpel. door de shahada uit te spreken is zij gewoon een moslima net als ons, maar dan nog een beter, zij begint met een schoon lui, alle slechte dingen die zij deed worden haar vergeven. Zij is gewoon herboren, kon k maar haar plaats innemen. :( Ahaaaa...thnx lieverd! Je hebt wel gelijk...alles wordt vergeven dus je begint met een schone lei... Maar ik heb nog een vraagje...zij gaat namelijk met een Marokkaanse man trouwen insha'allah...en zijn ouders willen natuurlijk dat zij moslima wordt (dit is overigens niet de reden dat ze moslima wil worden)...stel dat zijn ouders haar niet geloven...wat zou zij moeten doen om te kunnen "bewijzen" dat zij het wel is?

Miss_Honey
02-07-2003, 15:55
Origineel gepost door Miss_Honey Ahaaaa...thnx lieverd! Je hebt wel gelijk...alles wordt vergeven dus je begint met een schone lei... Maar ik heb nog een vraagje...zij gaat namelijk met een Marokkaanse man trouwen insha'allah...en zijn ouders willen natuurlijk dat zij moslima wordt (dit is overigens niet de reden dat ze moslima wil worden)...stel dat zijn ouders haar niet geloven...wat zou zij moeten doen om te kunnen "bewijzen" dat zij het wel is? Kunnen zij haar dit overigens vragen???

miriammetje
02-07-2003, 16:00
het is wel waar wat hij zegt maaare de shadda kan iedereen zeggen...er hangt meer aan dan aleen shada....snappie de shada is het begin van moslim zijn..

Miss_Honey
02-07-2003, 16:03
Origineel gepost door miriammetje het is wel waar wat hij zegt maaare de shadda kan iedereen zeggen...er hangt meer aan dan aleen shada....snappie de shada is het begin van moslim zijn.. Ja daarom...maja hoe gaat het dan verder...wat moet ze dan allemaal doen?

miriammetje
02-07-2003, 16:05
Origineel gepost door Miss_Honey Ja daarom...maja hoe gaat het dan verder...wat moet ze dan allemaal doen? ik durf het niet met zekerheid te zeggen mara leiverd er zijn websties zoals www.islam.nl www.anajaat.com... waar staat hoe ze moet beginne etctec...ik zla het opezoekn goed

Miss_Honey
02-07-2003, 16:09
Origineel gepost door miriammetje ik durf het niet met zekerheid te zeggen mara leiverd er zijn websties zoals www.islam.nl www.anajaat.com... waar staat hoe ze moet beginne etctec...ik zla het opezoekn goed Thnx lieverd! :blauwkus:

miriammetje
02-07-2003, 16:10
www.al-islaam.nl of com

Rakia4U
02-07-2003, 16:12

Het is niet alleen shahada er komen meerdere dingen bij kijken, ze moet haar naam veranderen de imaam moet ook wat sorat´s opzeggen voor haar en er moeten ook getuigen aan te pas komen daarnaast moet er ook een feest worden gegeven met alleen maar imaams en geloof nog meer dingen maar ik weet niet alles precies

Pagina's : [1] 2 3