Bekijk originele versie : ze kijken me aan....
miriammetje
02-07-2003, 13:31
ZE KIJKEN ME AAN
Ik loop over straat ze kijken me aan. Wat! Wat is er mensen wat heb ik fout gedaan. Ik loop langs ze blijven maar staren. Kijk nu maken ze zelfs gebaren. Stiekem lachen, sarcastisch en gemeen. "Ja hoor roepen ze daar heb je er weer één!" En een paar marokaanse jongens kijken me lachend aan en zeggen tebarka allah waar ik me geen houding op weet te houde en door loop.. In de supermarkt probeert de verkoopster zo duidelijk mogelijk te praten. Dat ik waarschijnlijk de taal beter beheers dan zij heeft ze niet in de gaten. Ha! Ha! Wat kijkt ze ineens raar, ze schrikt van mijn woorden. Ja wat wil je het was foutloos Nederlands wat ze hoorde. En schijnbaar maar zeker nog beter dan hoe zij praten!!! Mensen toch ik ben niet vreemd en ook niet raar, ik draag alleen bescherming echt waar. En dat niet alleen ik wordt ook gezegend, keer op keer. Ja voor elk moment dat ik hem draag wordt ik beloond door mijn Heer. Echt ik ben heel normaal, we verschillen maar op één punt. Ik behoor tot de mens die in het ware gelooft, in Hem die de oprechten het Paradijs belooft. Ik loop verder, kijk die mevrouw ze kijkt me aan alsof ze me zielig vind. Nee mevrouw ik ben gelukkig ik wordt zelfs door engeltjes omringt. Ik ben veilig voor u en alles om me heen, Allah(SWT) staat bij me zoals Hij is er geen. Daar ben ik dan, weg van die mensen ze zijn niet pluis. Zo nu kan mijn HOOFDDOEK af want ik ben thuis.
Beslema ve rahmah de allah
miriam
hi!!!
Er zijn nog mensen die respecteren. hoofdoek is geen straf, alleen een beschreming tegen het slechtte!! Laat ze maar praten, uiteindelijk zijn zij die zullen verliezen en boeten. Want allah ziet wie zijn regels goed uitvoerd en wie niet!!!
respect my sister.
Uieindelijk zijn zij die zullen huilen, maar dat weten zijn niet!!!! omdat ze doof stom en blind zijn in hun harten!!!
Hou vol en laat je niet kleineren door de kinderen van de duivel!!!
respect for you!!!
miriammetje
02-07-2003, 13:38
Origineel gepost door adilos
hi!!!
Er zijn nog mensen die respecteren. hoofdoek is geen straf, alleen een beschreming tegen het slechtte!! Laat ze maar praten, uiteindelijk zijn zij die zullen verliezen en boeten. Want allah ziet wie zijn regels goed uitvoerd en wie niet!!!
respect my sister.
bedankt mijn lieve broer
Moeslimma87
02-07-2003, 13:39
mashallah gedicht, met een goede moraal!!
en je hebt groot gelijk!!! ze bekijken je vies aan, en
denken dat je een analfabeet bent, maar eenmaal gesproken
te hebben, verschieten ze er wel van!!!
:rolleyes: :rolleyes:
miriammetje
02-07-2003, 13:41
Origineel gepost door Moeslimma87
mashallah gedicht, met een goede moraal!!
en je hebt groot gelijk!!! ze bekijken je vies aan, en
denken dat je een analfabeet bent, maar eenmaal gesproken
te hebben, verschieten ze er wel van!!!
:rolleyes: :rolleyes:
j aecht waar het is echt niet normaal sommig emense allah jsir...
Samiatje
02-07-2003, 13:50
Subhannallah!
noortje1
02-07-2003, 14:04
laat ze kijken, kijken tot ze erbij neervallen...
laat ze praten, tot ze in hun woorden gaan stikken...
laat ze wijzen, tot ze geen vingers meer hebben... :hihi:
kortom NIETS VAN AANTREKKEN :D
miriammetje
02-07-2003, 14:27
sjoekran zusters en broeders voor julie reaties
loeloesch
02-07-2003, 14:49
lieverd, als mij dat overkomt, hef ik mijn hoofd op en loop ze straal voorbij, ik weet ik ben beter als hun, omdat ik weet dat Allah mij eerder lief heeft dan een kafir........daar troost ik mezelf mee........en Allah's liefde is de mooiste, en beste troost die je kunt bedenken.... ;)
miriammetje
02-07-2003, 14:50
Origineel gepost door loeloesch
lieverd, als mij dat overkomt, hef ik mijn hoofd op en loop ze straal voorbij, ik weet ik ben beter als hun, omdat ik weet dat Allah mij eerder lief heeft dan een kafir........daar troost ik mezelf mee........en Allah's liefde is de mooiste, en beste troost die je kunt bedenken.... ;)
sjoekran mijn zuster
Miss_Honey
02-07-2003, 15:01
Het is gewoon jaloezie (van de marokkaanse gemeenschap) en onwetendheid (van de Nederlandse gemeenschap) lieverd! Die mensen (nl) hebben geen idee waarom je het draagt...ze denken dat je ertoe gedwongen bent...je moet het ze niet kwalijk nemen...het is gewoon onwetendheid (ze weten niet beter)...jij weet waarom je het draagt en Allah (swt) weet dat ook...en dat is het allerbelangsrijkst! Laat ze maar kijken!
En die andere mensen (marokkaanse vrouwen/meisjes) het is gewoon jaloezie...zij weten dat jij veel respect ontvangt van mannen/jongens/vrouwen/meisjes/kortom iedereen...daar kunnen ze niet tegen! Zij weten ook dat jij zeker weten in het paradijs zal komen...en zij zijn daar niet zeker van voor hunzelf! En last but not least...velen krijgen een soort van schuldgvoel als zij jouw zien...zij lopen er namelijk niet bij zoals het moet...zoals Allah (swt) dat wil!
Het ligt allemaal aan de opvoeding die kinderen van hun ouders krijgen. Veel Nederlandse ouders weten helemaal niks over de Islam...hun kinderen weten er meer van aangezien zij meer in contact komen met Islamieten dan hun ouders...zij staan er ook meer voor open...aangezien wij in een multiculturele samenleving wonen zal dat eigenlijk wel moeten (hoewel een aantal dat nog steeds niet doet!)...
Veel Islamitische ouders voeden hun kinderen niet meet traditioneel op...dit gebeurd meestal bij hele grote gezinnen...de ouders hebben er geen grip meer op en dus laten zij hun kinderen vrij...de kinderen zoeken het allemaal maar zelf uit...tjah dan doen ze dat ook...sommigen belanden toch nog goed maar velen belanden op het verkeerde pad...
Ik heb veel respect voor jou mijn zuster...laat je niet gek maken door die blikken...je bent goed bezig en Allah (swt) ziet dat...dat is het belangrijkst!
:zwaai:
miriammetje
02-07-2003, 15:03
Origineel gepost door Miss_Honey
Het is gewoon jaloezie (van de marokkaanse gemeenschap) en onwetendheid (van de Nederlandse gemeenschap) lieverd! Die mensen (nl) hebben geen idee waarom je het draagt...ze denken dat je ertoe gedwongen bent...je moet het ze niet kwalijk nemen...het is gewoon onwetendheid (ze weten niet beter)...jij weet waarom je het draagt en Allah (swt) weet dat ook...en dat is het allerbelangsrijkst! Laat ze maar kijken!
En die andere mensen (marokkaanse vrouwen/meisjes) het is gewoon jaloezie...zij weten dat jij veel respect ontvangt van mannen/jongens/vrouwen/meisjes/kortom iedereen...daar kunnen ze niet tegen! Zij weten ook dat jij zeker weten in het paradijs zal komen...en zij zijn daar niet zeker van voor hunzelf! En last but not least...velen krijgen een soort van schuldgvoel als zij jouw zien...zij lopen er namelijk niet bij zoals het moet...zoals Allah (swt) dat wil!
Het ligt allemaal aan de opvoeding die kinderen van hun ouders krijgen. Veel Nederlandse ouders weten helemaal niks over de Islam...hun kinderen weten er meer van aangezien zij meer in contact komen met Islamieten dan hun ouders...zij staan er ook meer voor open...aangezien wij in een multiculturele samenleving wonen zal dat eigenlijk wel moeten (hoewel een aantal dat nog steeds niet doet!)...
Veel Islamitische ouders voeden hun kinderen niet meet traditioneel op...dit gebeurd meestal bij hele grote gezinnen...de ouders hebben er geen grip meer op en dus laten zij hun kinderen vrij...de kinderen zoeken het allemaal maar zelf uit...tjah dan doen ze dat ook...sommigen belanden toch nog goed maar velen belanden op het verkeerde pad...
Ik heb veel respect voor jou mijn zuster...laat je niet gek maken door die blikken...je bent goed bezig en Allah (swt) ziet dat...dat is het belangrijkst!
:zwaai:
mashalalh mij zuster !!!!
he dat gedicht is van iemand anders !!!!!!!!!!!!Maar is wel een goed gedicht en bedankt voor het plaatsen ervan.
Ik voel me namelijk heel vaak zo omdat ik nederlands ben en heb blauwe ogen en dan kijken ze allemaal naar mij omdat ik ook hoofddoek draag!!!!!!!!!!!!!
ashadoe illa ilaha illallah wa ashadoe enna moehamedan rasoellallah
miriammetje
02-07-2003, 15:46
Origineel gepost door azinna
he dat gedicht is van iemand anders !!!!!!!!!!!!Maar is wel een goed gedicht en bedankt voor het plaatsen ervan.
Ik voel me namelijk heel vaak zo omdat ik nederlands ben en heb blauwe ogen en dan kijken ze allemaal naar mij omdat ik ook hoofddoek draag!!!!!!!!!!!!!
ashadoe illa ilaha illallah wa ashadoe enna moehamedan rasoellallah
nee hoor ik heb het zelf gedeeltelijk gemaakt samen met nog een meid
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.